Bimmerfører Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Hei Sliter litt med vindus-spyleren på min E39 520IA, oftere og oftere virker ikke denne, hvor sitter spylermotoren på denne, hvilken sikringnr er det som kan være gåen. Er det noen steder det kan bli brudd i noen ledninger, for noen ganger når jeg kjører i dumper, eller starter bilen på nytt virker spyleren igjen, har også opplevd at den virker etter at jeg har lukket igjen hanskerommet. (dette kan være tilfeldig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørn 320 Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Viss den funkar av og til kan du nok utelukke sikringen. På min E36 sit vertfall pumpa direkte på tanken, vil tippe den er der på E39 også. Er mulig releet er innanfor hanskerommet, iom. at det av og til hjelper å lukke dette. Så vil tippe det er enten pumpa eller reléet, prøv med å skifte reléet eller sette spenning direkte på pumpa i første omgang... Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet Mai 9, 2009 Share Skrevet Mai 9, 2009 Viss den funkar av og til kan du nok utelukke sikringen.På min E36 sit vertfall pumpa direkte på tanken, vil tippe den er der på E39 også. Er mulig releet er innanfor hanskerommet, iom. at det av og til hjelper å lukke dette. Så vil tippe det er enten pumpa eller reléet, prøv med å skifte reléet eller sette spenning direkte på pumpa i første omgang... Lykke til Hmm..dårlig kontakt er nok problemet..tviler på at det er noe galt med pumpemotoren. Hvis den funker etter at du har klappet igjen hanskerommet er det neppe dårlig kontakt på pluggen til pumpa (sitter vel helt framme i motorrommet?). Desverre kan det som sagt tidligere være dårlig kontakt i en multiplugg eller releboks inni dashbordet. Men snurr rundt sikringen litt også det er greit også hvis det er eiring f.eks. Det er akkurat i slike tilfeller det er kjekt med en verkstedbok som viser fysiske lokasjoner til alle multikontakter og releer i kjerra Jeg har heldigvis en slik til min bil og jeg har faktisk hatt brukt for dette flere ganger. For å kople om da i mitt tilfelle... lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2009 Får nok lete litt til etter haynes boka mi, for jeg finner ikke releet, alle sikringene er tatt ut og stt inn igjen. HELE!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerfører Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2009 Fant enkelt ut med en prøvelampe at det var pumpa som hadde tatt kvelden, strøm hele veien til pumpa og ingen reaksjon på pumpa. Så er det noen som har en slik pumpe til overs, send meg en PM.http://nettbutikk.gsbildeler.no/part_info.php3?itemid=7190&type=new Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå