Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det blir litt vel generelt å si at alle zfkasser skal ha esso. Alle NYERE zf kasser skal ha det.

Og til olan: Er ikke no værre en at du peiler olja når du har fått kassa inn i en bil...

• Svar 40
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Det blir litt vel generelt å si at alle zfkasser skal ha esso. Alle NYERE zf kasser skal ha det.

Og til olan: Er ikke no værre en at du peiler olja når du har fått kassa inn i en bil...

Det er E39 vi snakker om her.

Skrevet
Det som er forvirrende er att eg har hatt en service på min bmw har bestilt og montert alle filter og oljer fra gs men giroljen var en 4liter dexron rød og en 2liter som var brun (esso) han antok att eg trengte ca 6liter og måtte tappe 2liter ekstra,dei har bekrefta feilen og eg tar det med dei på mandag.

Dermed begynte eg å sjekke litt og det er jo full forrviring med desse nr, det bmw mener eg skal ha er ikkje det som er på kassa ,den er brun, dei sier en rød type men eg har nr på en tredje type , bmw 83220002121 , vet ikkje om denne er rød eller brun eller om det betyr noe men same olje kan det ikkje være

Hva fant du ut? står samme nr på kassa mi (83220002121)

Skrevet

Jeg svarer for zr1 jeg (med forbehold om at han har funnet ut no mer): Du skal ha TEXACO 7045 E. Grunnen til at delenr. på kassa ikke er det samme som du får oppgitt av BMW hvis du hører med de er sannsynligvis fordi når kassa ble produsert brukte de en olje som heter TEXACO 7045, men denne er senere erstattet av TEXACO 7045 E og derfor nytt delenr. men altså "samme" olja som er på kassa. Søker du på sidene til gs får du opp TEXACO 7045 E på både nr. på kassa og nr. du får oppgitt fra BMW.

• 1 year later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...