Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert de små plastbitene som sitter i skinnene som er ødelagt.

Var det på min ihvertfall..

Skrevet

Viss den har samme luke som E39 så er det nok knekte plast deler som er montert i skinnene, skiftet dem selv i helga på min.

Det går ann å bytte disse uten og ta ned taktrekk og uten og ta hele kasseten ut, jeg fikk noen tips fra denne linken men det er noe dårlig forklart.

Det som må gjøres kort fortalt er og ta ut luka ( se bilder i link ) ta ut begge "spoilere" foran luke og den i bakkant ene i plast den andre i metall.

Så skyve ut fremre luke feste fra skinne så skyve ut knekt plast del, demontere ny lukedel og skifte det som trengs.

NB en skifter ikke alt en får av deler men demonterer helt den nye og tar det en trenger.

Tok noen bilder undreveis og tenkte jeg skulle laste dem opp en dag med beskrivelse

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... p=15706678

Skrevet

Så takluka må ut altså? Er ikek det noe drit da? Jeg har ikke ro i ræve til å holde på med sånn puslearbe jeg ass.. Hehe, men takk for all hjelp!

Skal kikke nærmere på dette en an de nærmeste dagene..

Skrevet

Da tror jeg rett og slett bare det er taktrekket som går tregt og da slår releet ut på motstand..

Kjør på og dunk lett i taket.. Verdt å prøve.. Hadde en kompis som det hjalp på.. Han hadde kjørt rundt i 2 år og trodde han ikke fikk opp luka.. Sa jeg aldri i mitt liv hadde hørt om e36er som luka ikke gikk på vipp med..

Han følte seg passe dum, hadde slått seg til ro med at den ikke gikk opp :lol:

Skrevet

Hehe, hørtes spennende ut.. Skal prøve det imorra..

Kanskje det hjelpet å smøre vindusheisen også da? Siden den stopper med en gang liksom. Går 1 cm opp, så må jeg trykke en gang til, da går den enda 1 cm opp.. Hvis du skjønner?

Skrevet
Hehe, hørtes spennende ut.. Skal prøve det imorra..

Kanskje det hjelpet å smøre vindusheisen også da? Siden den stopper med en gang liksom. Går 1 cm opp, så må jeg trykke en gang til, da går den enda 1 cm opp.. Hvis du skjønner?

Det der gjør min å på fører side, gud kor irriterende.

Si ifra om du finner feilen :)

Skrevet
Så takluka må ut altså? Er ikek det noe drit da? Jeg har ikke ro i ræve til å holde på med sånn puslearbe jeg ass.. Hehe, men takk for all hjelp!

Joda luka må ut og det er puslearbeid så viss du ikke har " ro i ræve " til slikt er det ikke og anbefale og gjør selv

Det går fint ann og reparere selv men er ikke den letteste jobben

Skal prøve og få laget en DYI på temaet da jeg tok en del bilder underveis

Terje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...