Søreng Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 En noe grå søndagsmorgen utviklet seg til en fantastisk solfylt dag der olje og clutchlukt sammen med dekkrøyk fylte luften. Det var klart for nytt banetreff i rogalandsregionen. Mx-5 klubben hadde invitert BMWCCNR, trim-4-eldre og Mazda klubben til trackday på gocart banen på reve. Det var et utrolig bra oppmøte, antakentlig rundt 30+ biler som fikk kjørt seg heftig på banen.. Blandt disse; diverse M3'er, 2 stk Lotus Elise noen Mazda'er, min E46 og mye annet. Det ble ca 2-3 heat mellom hver gang du fikk kjøre så en liten hvil av både bil og "hornene" mellom hver kjøring. Kl 11:30ish var den forseggjorte (som var bra ) tekniske kontrollen gjennomført og det bar videre til førermøte der det ble oppfriskning og opplæring i kjøreregler og flagg. Kl 12:00 Hadde hornene grodd langt utforbi hjelmene og kjøring var påkrevd Ble mange heftige svinger, sladder, snurrer og generelt bra kjøring. Vi fikk kjøre masse heat og når hornene begynte å gro tilbake rundt 4 tiden vendte jeg nesen hjem etter 6-7 heat, og noe dekkmønster fattigere. Alt i alt en kjempe dag med perfekt vær Hadde ikke med mitt kamera, men her kommer noen bilder fra en tilskuer som ikke kjørte. En rimelig heftig boble som slet litt med bensintrykk i svingene Tommy i "Reve Taxien" Min E46 coupe En illsint Mini Enda en Elise
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Mange tøffe biler der. Spesielt NSX'en var jo rå.
Søreng Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Ja, den var tøff.. Men klarte likevel ikke å holde/passere meg.. tihi
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Er vel ikke direkte uvanlig med mange nybegynnere i råe biler, og mange erfarne i helt anonyme saker. NSX stiller nok i en litt annen liga enn en 320 Coupe sånn egentlig. Med gode sjåfører burde selv E46 M3 slite...
Søreng Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Ja, ingen tvil om det... På rett strekke hadde nok mange av bilene der idag slitt med å holde den.. Mye å si på kjørestil.. Eksempel på det; Klarte å holde den Blå Elisen rimelig bra, men mot Tommy i den gule hadde jeg ikke sjangs...
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Et bilde fra NSK-treffet på rudskogen forrige mandag viser det veldig godt. Exige er en rå bil, men med sånn kjøring i S-en holder nok det meste følge. Nå skal det sies... mange eiere av tøffe biler tar det veldig rolig på bane med vilje.
egil s Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Kanskje de tar det litt rolig fordi råe biler oftest er dyre? Var der selv å kjørte med min e46 M3, og jeg hadde et skikkelig tilbud som fot kunne endt i dekk stabelen, noe som ikke er så kjekt med en bil til godt over 600.000kr, det bruker oftest å legge en demper på hornene. Nå skal det nevnes at eierene av de to elisene nettopp hadde anskaffet bilene så det var nok endel prøving vil jeg tippe.
Søreng Skrevet Mai 10, 2009 Forfatter Skrevet Mai 10, 2009 Tror nok jeg også hadde tatt det rimelig mye mer rolig om jeg hadde hatt såpass dyr bil. Sier seg vel nesten selv.. Dette er jo ikke akkurat noen "powercircuit" heller.. De kjappeste klarer vel litt over 100 på langsiden?
Gunnar Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Fikk dere noen kommentar fra Tommy da, GT/E30 vs. Elise? Ble det tatt tider?
hagenisse Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Tror nok jeg også hadde tatt det rimelig mye mer rolig om jeg hadde hatt såpass dyr bil. Sier seg vel nesten selv.. Da kan man jo begynne lure på hva poenget er med rask/dyr bil. Skryte av den...?
Jay-O Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Det var gøy idag - både meg og dama storkoste oss, selv om hun følte at det gikk tregt for henne, hehe. Her er litt bilder: Hmm, litt røyk eller? Meg og dama Her er og en video fra kamera på dashbordet i min BMW (fra YouTube) - ikke opplastet enda! -
egil s Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 De kjappeste klarer vel litt over 100 på langsiden? Jeg klarer 120 om jeg får flyten utpå langsidene, går fint på langstrekket før bakketoppen (bremser før denne), på start/mål får jeg 110+ avhengig av utgang og sporvalg i storsvingen. på mellom strekket tømmer jeg 2.gir så 90-100 tipper jeg. Ble ikke tatt ofisielle tiden nei, men de raskeste kjørte rundetider på 51 og 52 sekunder (egne laptimere i bilene pluss tilskuer stoppeklokker). Den gule Lotusen var ikke overraskende raskest, så fulgte en E36 M3 sedan med litt understells modifikasjoner, så resten av M3'ene.
Tommy Skrevet Mai 10, 2009 Skrevet Mai 10, 2009 Fikk dere noen kommentar fra Tommy da, GT/E30 vs. Elise? Ble det tatt tider? Elise er helt genial, "out of the box, ready to race" kjørte på 52 sek runder (en som mente han hadde klokket meg inn på 49,7 på en runde da jeg var alene i bilen. Ikke umulig, men synes det var litt lavt) Må nok ha noen bedre dekk, ettersom fordekkene er de originale som bilen ble levert med i 2002.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå