muskla Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 jeg har en 520i som er ombygd til 540i, ikke godkjent ombygd.. som dere sikkert skjønner da så får jeg et mega stort problem dersom jeg blir tatt eller havner borti noe og må inn på benking. det jeg lurer på er om det finnes noe jeg kan koble til motoren for å få effekt-begrensning, slik at bilen yter det samme som 520i?? sånn i tilfelle bilen mistenkes "trimmet" og må inn på benking.. hva med elektrisk motorstyring??
Robbi3 Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Hvorfor satse på dette, om de mistenker deg så tar de jo en grundig sjekk.. Var det ikke V8 i 540 da? kontra R6 på 2.0l..
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 joa, stemmer det.. men du vet, så lenge bilen benker 150hk istedet for 300hk så har de ikke noe de skulle sagt vettu.. det er effekten på bukhjula som teller, ikke størrelsen på motoren
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 de kan ikke bevise at jeg har kjørt med 300hk når bilen yter 150hk på benken vett
Robbi3 Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Er jo fortsatt en "teknisk" ombygging av kjøretøyets deler, så må nok godkjennes trodde jeg?
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 tja, motoren er jo riktignok tyngre da.. men du vet, det er effekten som teller med tanke på avgifter osv. blir jeg tatt med eller havner borti noe med 300hk så risikerer jeg regress og en stygg avgift på 1000kr per hk for mye eller noe sånt :S så for å slippe den avgiften jeg tenker på... jeg kan jo bare si at jeg ikke var klar over at det sto en v8 i bilen da jeg kjøpte den
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 de greier ikke å bevise at det noengang har stått 300hk i bilen så lenge den benker 150 når den testes
elling Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Så lenge det står en motor i bilen som orginalt yter 286hk så greier de å "bevise" akkurat så mye de har lyst til.. Regler er regler, hvis det var så enkelt å omgå dem som å benke bilen lavt så hadde mange flere gjort det. Forøvrig - smeller du med en ikkegodkjent motor, så må forsikringsselskapet fremdeles påvise en sammenheng for å avkorte utbetaling. Ting som akselvekt, bremser vil sikkert ha mere å si enn motoreffekten i seg selv, all den tid det går ann å få alt for mye fart med en 520 og..
Turbo-Tommy Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Unnskyld meg, men hvor dum tror du biltilsynsfolkene er? De ser LETT forskjell på en 520i og en 540i. Ingen er så dum at de tror at en moderne BMW V8 bare har 150hk. Og motorbytte må godkjennes, uansett om det så er ifra en 2.0 til en 2.1... Og om de sier til deg at du har skiftet motor, så fungerer det veldig dårlig å buse ut med at du ikke visste at det sto V8 i den
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 Unnskyld meg, men hvor dum tror du biltilsynsfolkene er? De ser LETT forskjell på en 520i og en 540i. Ingen er så dum at de tror at en moderne BMW V8 bare har 150hk. Og motorbytte må godkjennes, uansett om det så er ifra en 2.0 til en 2.1... Og om de sier til deg at du har skiftet motor, så fungerer det veldig dårlig å buse ut med at du ikke visste at det sto V8 i den snakker av erfaring her, biltilsynsfolka er dumme.. har lurt dem trill rundt mange ganger.. de har null peiling på motor, tro meg.. så å buse ut med at man ikke visste at det sto en v8 i den når bilen yter 150hk fungerer utmerket godt det min gode mann
muskla Skrevet Mai 11, 2009 Forfatter Skrevet Mai 11, 2009 jeg snakker ikke om å SE forsjell her, jeg snakker om effekten på bakhjula.. man kan SE på en 2liter som yter 1000hk å, det har ikke noe med hvordan motoren ser ut. biltilsynet går ut ifra effekten.. dersom det skal skiftes motor så skal motoren ikke yte EN hk mer enn original-motor.. og så lenge den ikke gjør det så er det snakk om en helt vanlig mangellapp på lik linje med for lite bremsevæske
MGR Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 samma faen om du har en 9l v8 i en 520 når motorvolumet originalt er 2l! volumet er med i avgifts beregninga..! hvorfor ikke bare montere bremser og understell ifra 540, å få det godkjent?!
hillmar Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Angående avgift på effektøkning gjelder vel ikke dette for biler som har vært regga i norge over 10 år? Eller bommer jeg nå? Edit: Jeg bomma ikkehttp://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131780&epslanguage=NO&parentid=44781
MGR Skrevet Mai 11, 2009 Skrevet Mai 11, 2009 Angående avgift på effektøkning gjelder vel ikke dette for biler som har vært regga i norge over 10 år? Eller bommer jeg nå?Edit: Jeg bomma ikkehttp://toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131780&epslanguage=NO&parentid=44781 nei. du har rett på det. og man har vel rabatt etter åran går:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå