Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en 520i som er ombygd til 540i, ikke godkjent ombygd.. som dere sikkert skjønner da så får jeg et mega stort problem dersom jeg blir tatt eller havner borti noe og må inn på benking.

det jeg lurer på er om det finnes noe jeg kan koble til motoren for å få effekt-begrensning, slik at bilen yter det samme som 520i?? sånn i tilfelle bilen mistenkes "trimmet" og må inn på benking.. hva med elektrisk motorstyring??

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

joa, stemmer det.. men du vet, så lenge bilen benker 150hk istedet for 300hk så har de ikke noe de skulle sagt vettu.. det er effekten på bukhjula som teller, ikke størrelsen på motoren

Skrevet

tja, motoren er jo riktignok tyngre da.. men du vet, det er effekten som teller med tanke på avgifter osv. blir jeg tatt med eller havner borti noe med 300hk så risikerer jeg regress og en stygg avgift på 1000kr per hk for mye eller noe sånt :S

så for å slippe den avgiften jeg tenker på... jeg kan jo bare si at jeg ikke var klar over at det sto en v8 i bilen da jeg kjøpte den

Skrevet

Så lenge det står en motor i bilen som orginalt yter 286hk så greier de å "bevise" akkurat så mye de har lyst til..

Regler er regler, hvis det var så enkelt å omgå dem som å benke bilen lavt så hadde mange flere gjort det.

Forøvrig - smeller du med en ikkegodkjent motor, så må forsikringsselskapet fremdeles påvise en sammenheng for å avkorte utbetaling. Ting som akselvekt, bremser vil sikkert ha mere å si enn motoreffekten i seg selv, all den tid det går ann å få alt for mye fart med en 520 og.. :)

Skrevet

Unnskyld meg, men hvor dum tror du biltilsynsfolkene er?

De ser LETT forskjell på en 520i og en 540i. Ingen er så dum at de tror at en moderne BMW V8 bare har 150hk.

Og motorbytte må godkjennes, uansett om det så er ifra en 2.0 til en 2.1...

Og om de sier til deg at du har skiftet motor, så fungerer det veldig dårlig å buse ut med at du ikke visste at det sto V8 i den :wink:

Skrevet
Unnskyld meg, men hvor dum tror du biltilsynsfolkene er?

De ser LETT forskjell på en 520i og en 540i. Ingen er så dum at de tror at en moderne BMW V8 bare har 150hk.

Og motorbytte må godkjennes, uansett om det så er ifra en 2.0 til en 2.1...

Og om de sier til deg at du har skiftet motor, så fungerer det veldig dårlig å buse ut med at du ikke visste at det sto V8 i den :wink:

snakker av erfaring her, biltilsynsfolka er dumme.. har lurt dem trill rundt mange ganger.. de har null peiling på motor, tro meg.. så å buse ut med at man ikke visste at det sto en v8 i den når bilen yter 150hk fungerer utmerket godt det min gode mann

Skrevet

jeg snakker ikke om å SE forsjell her, jeg snakker om effekten på bakhjula.. man kan SE på en 2liter som yter 1000hk å, det har ikke noe med hvordan motoren ser ut.

biltilsynet går ut ifra effekten.. dersom det skal skiftes motor så skal motoren ikke yte EN hk mer enn original-motor.. og så lenge den ikke gjør det så er det snakk om en helt vanlig mangellapp på lik linje med for lite bremsevæske

Skrevet

samma faen om du har en 9l v8 i en 520 når motorvolumet originalt er 2l! volumet er med i avgifts beregninga..! hvorfor ikke bare montere bremser og understell ifra 540, å få det godkjent?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...