Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har et lite prosjekt som jeg lurer litt på.

m20b25 blokk

m20b25 ETA stempler eller orginale stempler til m20b25?

samt dieselveiv (smidd veiv)

har div råder med forskjellige lengder

råder fra:

m50b25

m20b25

m20b20

Orginal m20b25 topp.

i utgangspunkte vil jeg kjøre uten turbo og bilen skal brukes til banekjøring.

Noen som har ideer på bra oppsett av overnevnte deler?

alle forslag er gode forslag :) vil bare høre andres synspunkter som har mer erfaring enn meg på dette.

Skrevet

Bruk råder fra m20b20, om du skal bruke langslags veiva, så freser du ned blokka for å øke kompresjon. Da må du ha justerbart kamdrev.

Kan jo porte toppen bruke trimkam

større dyser osv

Skrevet

hvorfor bruke m20b20 råder og frese ned blokka for bedre komp når en kan bruke b25 råder som er lengre og ikke frese av blokka?

mulig det er et dumt spm.... men men.

Skrevet

Skal etter hva jeg har lest meg til butte i toppen. Rådene er rett og slett for lange.

Men en kan bruke b23 veiv og resten b25 deler. Da skal en få en liten 2,6l uten at en trenger å gjøre stort mer.

Skrevet

men dieselveiva, samt eta stempler og råder skal jo ikke butte i topp da diesel og eta har samme slaglengde?

Jeg kan ikke regne kompresjon.

Men min logikk fant jo ut da at et passende oppsett ville være

Dieselveiva

Eta råder og stempler

m20b25 blokk

885 toppen til 325i.

Ville ikke dette gi det maksimale av disse delene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...