Gå til innhold

mulig og bruke 520 deler fra 88 mod i min bil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et godt kjent problem her som jeg ser det, men kan noen forklare meg hva jeg burde gjøre for å få bort tikkingen i min BMW 518i 92 mod. Jeg har stort sett drevet restaurering på denne bilen og det er stort sett tikkingen som er igjen.

Jeg har til nå prøvd å skiftet olje og kjørt den varm med motor rens men uten noe særlig virkning.

Noen som har noen tips til hva jeg burde gjøre eller hva som må kjøpes nytt i tilfelde og hva dette koster?

Legg gjerne noen linker til dette utstyret så får jeg tatt en titt selv.

Som dere har gjettet er jeg ingen mekaniker så håper å få litt hjelp.

Per-Morten

Skrevet

'92 518 har vel M40 motor.. Den er jo velkjent for tikking og dårlig konstruert topp.. (bl.a 40k intervall på reg reim).

Jeg husker ikke nøyaktig hva probleme er, men det er noe med en feilkonstruksjon som fører til dårlig oljetilførsel og slik at kammen blir slitt ut..

Skrevet

M40 har hydrauliske ventilløftere og kan ikke justeres manuelt.

Sjekk tilstanden på kammen din, er den veldig slitt kjøp ny og nye løftere da blir du kvitt problemet (en stund)

Bytt oljerøret som ligger over løfterene også da dette går fort tett hvis det har vært lenge imellom oljeskiftene. Koster ca 200kr

Hvis du har planer om å ha bilen lenge ville jeg sjekket ut hvilken pris delene kommer på opp mot en brukt m43. M43 har en ny konstruksjon og kan nesten ikke sammenlignes med m40. M43 har også blant annet kjede

Skrevet

Ja hadde tenkt for meg å kjøpe en ny kam, men så kom jeg over en dele bil som dette kanskje er i orden på og kan spares litt penger for øyeblikket. Men da lurer jeg på om disse delene passer inn i bilen min, begge er forsåvidt e34. Men motoren var 2.0 og rundt 150 hk istede for orginale 1.8 som er på 5 serien. Ville dette vært noe lurt å satse på?

Skrevet

Tenkte motorbytte ja og da er det jo sikkert bare og ta med kammen som følger på den motoren er det ikke? Nja nå har det da seg sånn at jeg ikke har en slik motor men har denne å jeg har lyst til å ha bilen på veien snarest mulig =) Men det lar seg gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...