plexxipuz Posted May 13, 2009 Posted May 13, 2009 bilen stopper en gang i blandt smeller litt i eksosen osv å sperrer noen ganger på 5000 kan det være tegn på gåen veiv sensor?
Klinz Posted May 13, 2009 Posted May 13, 2009 Viss veiv sensor er defekt er de so starter den ikke. Cam seonsor kan de vere. diagnose er tingen
plexxipuz Posted May 13, 2009 Author Posted May 13, 2009 ja har hørt noe om det men har også lest at flere som har hatt gåen veivsensor som har kjørt med dette også noe jeg ikke helt skjønner
336mik Posted May 13, 2009 Posted May 13, 2009 samme symptom på min e34 525ix. Med simpelt diagnose utstyr får ihvertfall ikke jeg lest av feilen,så jeg skal bare prøve å bytte begge mine.
BRIO Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Jeg har nettop vært og byttet veivakselsensor. Stort sett var symtomene nøkking under kjøring (den kuttet, og startet på gear med en gang) og at den kunne stoppe på tomgang. Bilen var stort sett lettstartet, men noen ganger ville den ikke starte, eller den startet sent og gikk dårlig på tomgang de første 10-20 sekundene. Anbefaler en diagnose. Det er nok mange ting som kan forårsake problemene du beskriver.
plexxipuz Posted May 14, 2009 Author Posted May 14, 2009 får nok prøve på en diagnose test=) men må vel kjøpe nye sensorer regner jeg med.. noen anbefalinger hvor det er billigst å handle uten om ebay;)?
stoffer Posted May 14, 2009 Posted May 14, 2009 Jeg byttet akkurat veivsensor. Hos meg var bilen litt rufsete i start når den var varm samt at den manglet endel krefter og gikk ujevnt under belastning og høyt turtall. Bilen starter med gåen veisensor. Like greit å ta en diagnose først som sist og finne ut hva det er
Recommended Posts