Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Da har jeg startet på mitt første prosjekt, en bmw e30 325i 1989 modell! jeg kjøpte først en e36 som jeg hadde planer om og fikse opp men fant fort ut at det var en bil med alt for liten motor!

Kort om meg: Heter Alexander bor i bergen og jobber som mekkis =) .

Har ikke noe som helst erfaring med oppussing av bil men ekke det slik som dette vi lærer da? Grunnen til at jeg ligger mitt prosjekt ut her er fordi jeg kommer nok til og lure på en del ting menst jeg holder på og da har jeg lagt merke til at her er det rask og fin respons :)

Mitt første spørsmål: Rust nedre kant i dører, hvordan er det lurt og fikse dette? dørene er jo utrolig tynne så d er ikke mulig og få vekk all rusten. Må jeg skaffe meg nye dører?

Ønskes kjøpt: Styling 4dørs e30 325i. Dører (Minimalt med rust!)

y74yjxgldwn8rg2rycwc.jpg

0k812c2rn7nrt6aytrjb.jpg

2l0zymy8buxn535ph5zs.jpg

0fpe233c1ep7748ziuag.jpg

cvt9isu2ccvwvg3bfcri.jpg

Skrevet

Man skjærer vekk rusten, sveiser inn nytt stål, å lakker å pusser til det blir fint! ;)

Lettest er vel å kjøpe ny dør. Hvis det er rust der, så er det vel gjerne litt innom falsen på døra også.

Skrevet

Få tak i noen dører med lite eller ingen rust.

Er det rustet i falsene kommer det veldig fort tilbake.

Fant deg e30 tilslutt ser jeg, morsomme biler det.

Kjente igjen verkstedlokalene;)

Skrevet

får se hvilke dører som kan reddes idag =) noen tips til hvor jeg kan skaffe meg brukte dører? nye blir vel litt dyrt tenker jeg.

Skrevet

For det første, velkommen på forumet (litt på etterskudd) og gratulerer med den morsomste 3-serien. Dessverre også den med nest mest rust :? Tror du vil finne haugevis med tips hvis du tar deg tid til å skumme gjennom noen av de andre prosjekttrådene på E30 som ligger her. Ser ut som du har fått tak i et greit eksemplar, så det skal bli morsomt å følge med her. Lykke til!

Skrevet

Brukte dagen idag på og gjøre bilen klar for sandblåsing iløp av neste uke :)

Regner med at flere har funne et svært rust hull under "Gass Pedalen" hva gjorde dere\du der? tenkte tanken på og kjøpe meg en "racing" pedal og sveise igjen hele høle den egentlig skal stå nedi...

Ellers så har jeg følgende handle liste:

Dører

Gulv trekk

Front Grill komplett

Styling

Felger (Dekk?)

Noe annet snadder på lager? sleng inn link til det du ønsker og selge :)

Også noen bilder fra idag!

dg0kxg473cfzv1e8v06w.jpg

wvk1v3ipsipu3rstq6j7.jpg

25i9d8bxvsd8jj0gvvoa.jpg

7qpexjdfbdnm6b8yv6ho.jpg

vsblq6b2kyzx96aaqeb1.jpg

Skrevet

Fjern fuge på dører. Blås rent for rust. Sveis. Slip. Fug opp på nytt.

Strøken dør.

Gasspedal problematikken kan du løse ved og tette igjen gulvet. Velge plassering av gasspedal når teppet er i . Lage brakett og punkte denne fast.

Skrevet

Sjekk tråden til sturlis, han har fjernet en del rust på vanlige plasser.

Samme har jeg gjort i min tråd.

Ville gått nøye over kanalene etter rust, da jeg ser det har rustet innvendig forran døra.

Skrevet

skal sandblåse bilen så jeg ber de gjøre det over kanalen og neders på døren så ser vi hvordan d blir :) får vel igjen bunnpannen når de er ferdig , for den er ny ;O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...