Gå til innhold

Fjernstyring av sentrallås på E39 uten fjernstyring.

LHrightye39
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg vil ettermontere fjernstyring på sentrallåsen til min E39, og lurer på om jeg kan kjøpe hvilket som helst sett å bruke det? Tenkte på siden det ikke er tradisjonell låsing på dørene der du bare drar opp "knappen". Er det noen som har gjort dette og kan dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette settet "bolt-on"? Er ikke så ekstremt stødig i tysk så hvis noen har prøvd dette settet og går godt for det kjøper jeg det! Ser det er mulig å koble bagasjeromsluken opp mot denne også? Det ser også ut som om det er en nøkkel på denne kontrollboksen, dette vil jeg ikke ha dersom den ikke kan brukes! :s Føler det er mye stress få få slipt ny nøkkel, med tanke på at nøkkelen må sendes til tyskland!

På forhånd, takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Settet skal bare kobles inn på ledningsnettet til sentral låsen, Nøkkel kan slipes hos en låsesmed for rundt hundre kroner. Startsperre chipen flytter du over fra orginalnøkkelen, da har du en fungerende nøkkel. OBS. husk å bestille riktig nøkkelprofil. om du ikke vil bruke nøkkelen på dette er jo det fritt valg. Det som er ille er att frakta koster det dobbelte av prisen på settet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan er det å flytte over den "chippen" da? Er igrunn pissredd for at det kanskje ikke blir skikkelig, og kanskje en gang jeg er på langtur eller no, så klikker nøkkelen! :shock: Men tenkte akkuratt over at jeg kan ha en ekstra nøkkel plassert en plass inni bilen dersom det en gang skulle skje.

Men klarer alle som sliper nøkkler å slipe en genuine BMW nøkkel? Trodde det var en spesiel måte som det måtte gjøres på i tyskland? :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skrev må du til en låsesmed, du får ikke gjort det i jernvare eller andre nøkkelslipere. Det blir litt feil å kalle det sliping da det brukes en datastyrt fres som freser nøkkelen etter orginale data fra BMW. Gammel nøkkel leses bare av for å se hvilke data som er de rette. Dermed får du en nøkkel med fabrikkspek. uten slitasjefeil. Chipen er bare en liten ic uten noen pinner på. Orginalt er den festet med en limdråpe men den løsnner somregel etter kort tid. Om du ikke ønsker å gjøre dette kan du jo bare bruke den som en ren fjernkontroll på nøkkelknippet og bruke org.nøkkel. Det er fritt valg. OBS! Skal du frese nøkkel må du vise vognkort og legimitasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...