Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Så etter en liten prøvetur satt gliset godt planta rundt kjeften, fikk rolig (...) konstatert att det hjalp med en tett intercooler og riktig Triggeredge i sprutet. :)

Boostcontrolleren sto innstilt på 1,5bar, men med tette trykkveier, som det sannsynligvis ikke har vært på en stund, hoppa det rett opp i 1,8bar. Det hjalp en smule på effekten, virka det som. :applause:

Den gamle intercooleren fant vi ut i etterkant at var sprekt i hue og ræve omtrent, så den stakkars turboen har jobba lenge på overtid for å lade 1,5 sannsynligvis. Er vel en bidragende faktor til turboraset i fjor høst.

Men, man skal ikke gråte over spilt melk.

Ellers så virker det som de nye bremsene fungerer fint, har ikke prøvd de hardt ennå, men det er blitt en helt annen pedalfølelse og bitt i bremsene. Heldigvis. :lol:

Skal prøve å få bremset bilen sjøl i løpet av våren, har ikke noe effektmål, men alt over 171hk er jo bra. :)

Vil rette en stor takk til Integrale 8v/ ELS Tuning her for særdeles nyttig tips som jeg ikke har fått svar på noe annet sted, atter en gang tusen takk. :)

Glemte muligens å si til deg at du må sjekke trigger angle etter du har bytta edge. Da den vil flytte seg noen grader pga den trigger på motsatt side av "tappene" på veiva..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble misunnelig nå! vil ut å kjøre :P mulig jeg låner den intercooler løsningen :D ble det ikke trangt med silikonslanger under langlysene?

Neida, det gikk fint. Vi tok fresen og fresa bort bittelitt i de små hakka på toppen av rammevangene for at ikke stussene skulle ligge så veldig i klem bare. Forøvrig 2,5" trykkrør/slanger.

Så etter en liten prøvetur satt gliset godt planta rundt kjeften, fikk rolig (...) konstatert att det hjalp med en tett intercooler og riktig Triggeredge i sprutet. :)

Boostcontrolleren sto innstilt på 1,5bar, men med tette trykkveier, som det sannsynligvis ikke har vært på en stund, hoppa det rett opp i 1,8bar. Det hjalp en smule på effekten, virka det som. :applause:

Den gamle intercooleren fant vi ut i etterkant at var sprekt i hue og ræve omtrent, så den stakkars turboen har jobba lenge på overtid for å lade 1,5 sannsynligvis. Er vel en bidragende faktor til turboraset i fjor høst.

Men, man skal ikke gråte over spilt melk.

Ellers så virker det som de nye bremsene fungerer fint, har ikke prøvd de hardt ennå, men det er blitt en helt annen pedalfølelse og bitt i bremsene. Heldigvis. :lol:

Skal prøve å få bremset bilen sjøl i løpet av våren, har ikke noe effektmål, men alt over 171hk er jo bra. :)

Vil rette en stor takk til Integrale 8v/ ELS Tuning her for særdeles nyttig tips som jeg ikke har fått svar på noe annet sted, atter en gang tusen takk. :)

Glemte muligens å si til deg at du må sjekke trigger angle etter du har bytta edge. Da den vil flytte seg noen grader pga den trigger på motsatt side av "tappene" på veiva..

Da skal det sjekkes opp, tenkte å ta en liten servicerunde til uka uansett.

Bredbåndslambdan har begynt å køddde nå også, skrur seg av og på innimellom og det står "E9" i skjermen, det skal visstnok tyde på no krøll med strømforsyning. Vil ikke kjøre så mye uten at den fungerer hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

akkurat samme IC-løsning jeg lagde meg for et års tid siden :) men jeg fikk tiget på 90-bend på endetankene så slapp jeg å styre med klemmer osv på innsiden av frontplata. Kom meg da også unna med bare to silikonslanger 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått gjort litt forefallende idag, justerte ventilene og la opp ny strømforsyning til Bredbåndslambdaen, det hjalp litt, men fortsatt virker den litt ustabil og viser E9 i displayet innimellom.. :?

Har googla problemet litt, og mange mener LM2 bare er møk, men er jo mange som bruker den som er fornøyde også. Hver sak har vel to sider. :)

Ellers kjørte jeg og Frank en koselig tur idag og fikk testa litt, og det fungerer fint ellers.

Sånn ble fronten seende ut med ny IC:

mskf9kbo7f54npxpg5av.jpg

Også fant jeg ut hvor designideen til Mini Coupe kom fra, noen har tydeligvis sett en E30 med panseret på taket og kopierte den løsningen. :mrgreen:

512l8n647rdfmnbr3loc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...