Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

... smelta støvhetter og ødelagte skiver...

:shock:

Hvor mye effekt sa du at det var i Ottar :shock:

Må jo være virkelig gött mos når dere kjører kål på bremsene så fort? Dere har jo seriøs kjøling og greier?

Nå har jo vi bare 1/4 av effekten eller noe sånt og Ringen en noe annerledes bane, men til sammenlikning har vi nå kjørt 209 runder på Ringen i 2010 og 2011 på samma skivene i orginal størrelse og gyver løs på en ny sesong uten å bytte. Hadde sikkert vært lurt med noen nye, men ser ut som de holder en stund til.

Nye klosser og ny væske selvfølgelig...

Vet ikke hvor mye effekt det er i Ottar, har ikke bremsa ennå. Men det er nok hvertfall 171+. ;)

Får prøve å bytte til noen andre klosser og kanskje andre skiver, vurderer å prøve samme skiver igjen, bare nye selvfølgelig, og se om det kan hjelpe med Ferodo DS3000 eller PFC klosser, hvis det finnes til de kalipperne.

Han gjøken på Massive mente på at klossen ble så fort slitt var helt normalt, ettersom jeg kjøpte Street-kitet. Kjekt, ettersom jeg bestilte med oppgraderte klosser. Spurte om han visste om artikkelnummeret/delenummeret på andre klosser enn Wilwood, men det svarte han meg ikke på. :applause::applause:

Så man får gå litt i tenkeboksen og vurdere hva som kan være greit.

Hvis det er noen som har tips på bra 280mm skiver fra VW G60, så hyl ut!

Edit: Kjørte 60 runder på Rudskogen i fjol med standard kalipper, standard bremsevæske,gummislanger, ikke noe kjøling mot nav/skive i det hele tatt, Biltemaskiver og ett sett DS2500 klosser, så kan ikke si jeg ble positivt overraska over de nye bremsene dessverre.

Håper inderlig at noen andre klosser kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er BP20 jeg fikk hvertfall ;)

Massive:

Just trying to chime in as I was browsing around and happened to see that thread... ;-)

Being a hardcore tracker/racer, I always give a peek at my brake pads every two other sessions. Anything can happen, whatever the car, brakes or track. Burnt seals leaking fluid, crumbled pad compound, worn pads...

As Joel mentionned, that kit is offered as an improvement over the stock brakes. They can do well on the track with appropriate pads, but a heavy tracker has better options among the 5 kits available. Pads are indeed thin at around 12mm vs a Superlite's 20mm. One way to help them live longer is to make sure that pads with the same friction are used at the rear too. If only using sticky pads at the front and "lazy ones" at the rear, then the front brakes will do more than their fair share of work, leading to unstability on hard straight line braking, and exagerated pad wear.

From the pictures above, seeing that the pistons may have seen a bit too much heat, may I suggest changing the piston seals. They are dirt cheap and it would be good insurance against leaky seals in the near future.

PF01 are great pads, but not known for lasting long. PF06 have less grip but as they are endurance compound, they will last longer. Nonetheless my recommendation for a long lasting high friction pads remains Wilwood's own H compound. They'll be cheaper than PF01, will have as much grab if not more, and will last longer.

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ?t=1833446

som sagt så er mine ganske mye slitt og, møkkaklosser

H eller bp10 var ikke dyrt hos wilwood.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi var jo klar over at det var et street kit, men håper vi slipper å kjøpe noe annet;)

ser jo godeste lee nevner at disse corradoskivene har luftingen på feil side, altså på forsiden av skivene, rundt navet. E30 har jo egentlig på baksiden.

Kanskje vi må bite i eplet å bestille "two piece" skiver

sjekket ut Hawk HT10, eller blue?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gni det inn, men du skulle nok ha bygd om til 5-bolt med en gang. Blitt mye billigere og bedre, vettu....!! :lol::lol::wink:

De ekte E30-ene ble aldri levert med 5 bolt dem vet du, her kjører vi original-opplegg. :mrgreen:

vi var jo klar over at det var et street kit, men håper vi slipper å kjøpe noe annet;)

ser jo godeste lee nevner at disse corradoskivene har luftingen på feil side, altså på forsiden av skivene, rundt navet. E30 har jo egentlig på baksiden.

Kanskje vi må bite i eplet å bestille "two piece" skiver

sjekket ut Hawk HT10, eller blue?

Har snakket litt med Lee på mail, han har jo for sikkerhets skyld slutta å selge Wilwoodprodukter nå da.

http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... components

Men regner med det er kurant å bestille støvhetter og klosser fra Wilwood direkte eventuelt.

Venter fortsatt på svar fra PEAN om de har en bra løsning.

Har ikke sjekka ut Hawk eller blue nei.

Åssen ser støvhettene dine ut, Ehrnst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gni det inn, men du skulle nok ha bygd om til 5-bolt med en gang. Blitt mye billigere og bedre, vettu....!! :lol::lol::wink:

De ekte E30-ene ble aldri levert med 5 bolt dem vet du, her kjører vi original-opplegg. :mrgreen:

vi var jo klar over at det var et street kit, men håper vi slipper å kjøpe noe annet;)

ser jo godeste lee nevner at disse corradoskivene har luftingen på feil side, altså på forsiden av skivene, rundt navet. E30 har jo egentlig på baksiden.

Kanskje vi må bite i eplet å bestille "two piece" skiver

sjekket ut Hawk HT10, eller blue?

Har snakket litt med Lee på mail, han har jo for sikkerhets skyld slutta å selge Wilwoodprodukter nå da.

http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... components

Men regner med det er kurant å bestille støvhetter og klosser fra Wilwood direkte eventuelt.

Venter fortsatt på svar fra PEAN om de har en bra løsning.

Har ikke sjekka ut Hawk eller blue nei.

Åssen ser støvhettene dine ut, Ehrnst?

Spiller jo ingen rolle, Wilwood surret det jo til som bare det når vi bestilte og. Fikk jo en liten kompensasjon, men allikevel...

Har ikke tittet jeg. kjørte bilen inn i garasjen, står der enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å gni det inn, men du skulle nok ha bygd om til 5-bolt med en gang. Blitt mye billigere og bedre, vettu....!! :lol::lol::wink:

De ekte E30-ene ble aldri levert med 5 bolt dem vet du, her kjører vi original-opplegg. :mrgreen:

vi var jo klar over at det var et street kit, men håper vi slipper å kjøpe noe annet;)

ser jo godeste lee nevner at disse corradoskivene har luftingen på feil side, altså på forsiden av skivene, rundt navet. E30 har jo egentlig på baksiden.

Kanskje vi må bite i eplet å bestille "two piece" skiver

sjekket ut Hawk HT10, eller blue?

Har snakket litt med Lee på mail, han har jo for sikkerhets skyld slutta å selge Wilwoodprodukter nå da.

http://www.s14.net/forums/showthread.ph ... components

Men regner med det er kurant å bestille støvhetter og klosser fra Wilwood direkte eventuelt.

Venter fortsatt på svar fra PEAN om de har en bra løsning.

Har ikke sjekka ut Hawk eller blue nei.

Åssen ser støvhettene dine ut, Ehrnst?

Spiller jo ingen rolle, Wilwood surret det jo til som bare det når vi bestilte og. Fikk jo en liten kompensasjon, men allikevel...

Har ikke tittet jeg. kjørte bilen inn i garasjen, står der enda

Nei, det er jo sant.

Er i en dialog med Per på PEAN om hva han mener kan fungere. Han fikk nesten bakoversveis når jeg forklarte at skivene var 280x22 og motoreffekt var anslått til +/- 350hk, han mente at skulle det fungere bra var det minimum 28-32mm skivetykkelse og 320-330mm dia som var et absolutt must til den effekten. :?

Han skal sjekke om PCF 01 klossene var å få tak i de Wilwood-kalipperne, de kunne fungere bra, men har var skeptisk til å bruke den skivestørrelsen allikevel.

Skal ærlig innrømme at det overhodet ikke frister å bytte til 5-bolt og nye sett med hjul altså..

Får hive inn en utrimma M20 igjen vel, og bare kjøre og smile. :lol:

[-X[-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skivestørrelsen visste hvertfall jeg var litt i knappeste laget.

Si ifra hvilke klosser og priser vi snakker da. jeg trenger jo selv.

men 350hk? jeg tror du kan legge på 100 til, dere lader jo over 1.5 bar?

får uansett gromme bremsestørrelser selv med 4x100

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...