Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

skivestørrelsen visste hvertfall jeg var litt i knappeste laget.

Si ifra hvilke klosser og priser vi snakker da. jeg trenger jo selv.

men 350hk? jeg tror du kan legge på 100 til, dere lader jo over 1.5 bar?

får uansett gromme bremsestørrelser selv med 4x100

Har sendt enda en mail til PEAN nå med mål på klossen, så avventer jeg svar fra han før jeg gjør noe mer.

Og hva effekt angår vet jeg rett og slett ikke. Kjører ganske lav tenning og fet blanding for å være litt på den sikre siden, hvertfall frem til jeg får tilgang til bremsebenken.

Hmmm.... Får gå litt i tenkeboksen nå. :cry:

Men uansett, her er noen ferske bilder av superdupermega-bremsene etter 20 runder på 'Skogen:

qfktb3xnezxtwnr5tvr1.jpg

eab0ijjc0qdkvoq4x0jh.jpg

Lett brukte klosser selges til høystbydende!

c3gvyuqanatfo5co665b.jpg

3c2y5hatzlmwpirb30lh.jpg

Har har det vært litt over medium varmt tror jeg.

8q7tdnxr8sskd9zx9ol7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke hyggelig det der, men du ser luftingen også er annerledes enn på e30 sine skiver.

før man evnt. innser nederlaget og kjøper større bremser så er jo klosser og nye noe å teste først da.

De klossene der ser ut til å ha blitt for varme slik at belegget har kladdet seg. Dere har nok hatt en hard nedbremsing etter at belegget var borte og slik at skiva gikk til helvete

edit: tittet på pean sine sider, og de har jo racing brakes (som jeg ikke kjenner så mye til) men de selger oppgraderte skiver ser jeg.

alt. er jo fortsatt massive two piece

e30_front_280mm_3.jpg

der er også luftingen på riktig side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De klossene der ser ut til å ha blitt for varme slik at belegget har kladdet seg. Dere har nok hatt en hard nedbremsing etter at belegget var borte og slik at skiva gikk til helvete

edit: tittet på pean sine sider, og de har jo racing brakes (som jeg ikke kjenner så mye til) men de selger oppgraderte skiver ser jeg.

Ja, jeg går utfra at skivene og støvhettene fikk dødsstøtet når belegget var slutt.

Klønete å ikke sjekke hvor mye kloss det var igjen i løpet av dagen, men jeg forventa rett og slett ikke at det tok slutt så fort. Men man lærer av sine feil sies det. :)

Jeg leste i den tråden fra bimmerworld(?) du linka til litt tilbake her, virka som Lee mente på at de Racing Brakes skivene fungerte bra til det Street-kitet.

Gir oss ikke så lett, har veldig lyst til å få det til å fungere. Og det tror jeg det kan, med bedre klosser og evt. andre skiver.

Uansett, skal jeg ha større bremser, så må jeg ha nye felger, nye r-dekk, +++ og det har jeg rett og slett ikke penger til nå. Så jeg satser på å finne en kloss-skive kombo som funker greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liten sommer-bump, har henta nye skiver som Frank skal dreie opp navåpningen på,også kom det Ferodo DS3000 og et sett DS2500 klosser i posten idag. Kjekt med et sett i reserve.

Holder ellers på med å flytte jordinga til coilene, fra støtdempertårnet til motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Di originale klossen er nok ikke beregnet på slik kjøring, husker Yngvjejos her på forumet slet ut et sett på 2 runder på Nurnburgring.

Jeg kjøpte derfor et ekstra sett med polymatrix klosser, Testet begge deler på E30meet og det er en helt sinnsyk forskjell på hvor mye det biter bare med å skifte klosser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det mye modifisering på klossene, eller bare litt filing?

Passa bra, måtte bare frese bort litt av stålet på klossen så den bridgebolten passer over. Legger du Wilwoodklossen over den nye, så ser du hvor mye som må freses bort.

Di originale klossen er nok ikke beregnet på slik kjøring, husker Yngvjejos her på forumet slet ut et sett på 2 runder på Nurnburgring.

Jeg kjøpte derfor et ekstra sett med polymatrix klosser, Testet begge deler på E30meet og det er en helt sinnsyk forskjell på hvor mye det biter bare med å skifte klosser.

Vet ikke helt hva de klossene var beregnet på, men spesielt bra var dem ikke synes jeg. Var bedre bitt i DS3000 når dem var kalde, (.!..) og da skjønner jeg ikke helt greia med den klossen vi fikk med. Men man lærer av sine feil sies det. :)

Har et sett med DS2500 i reserve, så kanskje vi får kjørt litt mer enn 20 runder neste helg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten oppdatering fra kjøring på Rudskogen med Opel Motorsport Club i dag.

Fikk kjørt nesten 30 runder problemfritt (bortsett fra at eksosanlegget falt av fra det bakerste opphenget) før bremsene tok slutt igjen. :applause:

Tråkka pedalen nesten i bunn i enden av sletta på ca 210km/t, bremsa veldig dårlig, men nok til at det gikk akkurat med svingen. Bestemte meg da for å ta det pent resten av runden, og det var greit i og med at jeg fant ut at jeg ikke hadde noen form for bremser når jeg rulla pent nedover Angsten i 100km/t. :? Tråkka pedalen helt i gulvet uten noen form for reaksjon. Det er ikke spesielt moro.

Så nå blir det vel bare å bite i det sure eplet og innse at bremsene rett og slett er for små og underdimensjonerte til den bruken de blir utsatt for.

Ellers funka bilen bra, ca 210-215km på sletta og ned mot Angsten er fort nok for min del. :)

Rundetider på rundt 1.43-1.45 er vel sånn passe dårlig.

Masse kjøretid når vi først kom i gang med kjøringa, etter å ha stått i kø i nesten trekvarter for å ta støymåling etter teknisk, så streika dBmåleren dems og vi fikk beskjed om at støykontrollen skulle foretas ute på banen (?!), skulle betale for kjøringa, men det fikk vi ikke igjort fordi vi ikke hadde hatt støykontroll, som da allikevel IKKE skulle foretas ute på banen. Kø før støykontroll igjen, funka fortsatt ikke, og da ble det støykontroll ute på banen IGJEN..

Og etter de 2 første passene med kjøring fikk vi plutselig ikke lov å kjøre uten heldekkende tøy.

Kjekt å være konsekvent. [-X

Og, som vanlig, ræva logistikk fra Rudskogen sin side i kafeteriaen, med det sedvanlige frosne pølser og pølsebrød, varm brus og underbemannet personale-opplegget som tydeligvis er helt greit for Rudskogen. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...