Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

synd å høre med bremsene gitt. mulig jeg opplever det samme om jeg får bilen på beina igjen, da.....

må nok opp i 16 toms hjul dere da

var'klossene borte igjen, eller?

Virker som det rett og slett er "eneste" løsningen å gå opp litt i størrelse ja. Så da blir det en ny runde med r-dekk på noen andre felger.

Er vel 2-3mm belegg igjen på klossene tenker jeg. Skivene er ikke så veldig pene (igjen) heller, men det var jeg forberedt på, da DS3000 er relativt slemme mot skivene.

Men det skal sies at det var sinnsykt mye bedre bremseeffekt med de klossene enn Wilwood-klossene.

Vet ikke helt hva som var grunnen til at bremsene forsvant helt, men kan virke som væska har kokt.

Lot bilen stå en god stund etterpå, og da var det hvertfall litt pedal igjen.

Nå skal det riktignok sies at vi kjørte ganske så røft mtp bremsing idag, så bremsene fikk kjørt seg skikkelig. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine biter veldig bra. men jeg sliter med litt vibrasjon (har ikke sjekket opp i det)

Jeg kjørte også pedalen rett i bånn på langsletta når det var E30 Meet, kjører riktignok std bremsevæske, men syns det skjedde veldig fort på E30'en, kunne forstå det skjedde på M5'en med std bil men ikke en lett E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uggen følelse å trå pedalen i bunn uten at det skjer noe som helst hvertfall. :?

Føler at vi har gjort det meste som går å prøve med de bremsene, har Castrol Race væske, stålslanger og god kjøling inn på skive/nav, da er det vel ikke stort mer igjen å prøve dessverre.

Lurer på om det blir en opprydding i felgavdelingen og et stk Wilwood-kit for salg utover høsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremseprosjekt vol 2.0 er nå igang, har fått tak i 4stempla Brembo fra E38 som jeg skal bruke med Audi S3 (312mm) skiver og Performance Friction PFC01 klosser og en adapter til kalipperne.

Så nå håper jeg virkelig at det hjelper på bremseeffekten. Er en god del større bremseflate på klossen og endel større og tykkere skive hvertfall.

Har også en mellomaksel til TDS-kassa på gang, så mulig det blir litt skruing igjen ganske snart. :mrgreen:

Forresten, er det noen som er interessert i de hjula som sitter på bilen nå er det bare å sende en PM.

DSC03901.jpg

IMG_20120808_195235.jpg

IMG_20120811_103659.jpg

Nye 205/50-15 86W Toyo R888 (GG) i sommer, de har gått +/- 30 runder på Rudskogen og kanskje 10 mil på veien, så de er i bra tilstand.

Felgene er 7x15" av merket DBW, senterkoppene tror jeg er vekk. Runde og greie felger.

ET er 37, m.a.o ikke helt optimalt for E30, jeg har 15mm spacer foran nå for at den skal gå klar av coiloveren.

Sentreringsringer er med.

Vet ikke hva noe sånt kan være verdt, men dekka er jo ikke direkte gratis. Veil. nypris på dekkonline er 1678,40kr pr stk ( http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?d ... sowigan=So )

Så evt interesserte må gjerne komme med seriøse bud. Er ikke interessert å donere dem bort til et veldedig formål, eller bytte mot Bayliner, AstroVan, Aids eller liknende drit. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og Ehrnst kjøpte fra Massive, har snakka litt med han på mail. Han har slutta å selge Wilwood fordi det bare var surr med dem mente han på. :?

Regner med jeg selger settet mitt når jeg får de nye bremsene på plass. Holder til en E30 med litt mindre effekt enn det jeg har hvertfall.

Så er noen interesserte i et komplett kit for E30 er det også bare å si ifra, men da blir det ikke solgt før det andre opplegget er klart isåfall.

Kan også da eventuelt ordne nye ferdig modifiserte Bremboskiver til kalipperne, og ubrukte Ferodo DS2500klosser.

PM går greit her også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...