Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

Mye effekt har du?

Ingen peiling, har ikke bremsa den. Vil jeg tippe noe vil jeg si 400 +/- kanskje. Vanskelig å gjette sånn på stående fot. Men tar man den standard regneformelen på 170hk grunneffekt pluss 1,5 ladetrykk skulle det vel tilsi 425hk, så sant alt virker som det skal.

Kjører relativt lav tenning og fet blanding siden jeg har M50 innmat og ikke noe smidde greier.

Planen er å få bremsa den engang hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Liten oppdatering, har nå fått på TDS kasse og annen mellomaksel, ble litt tukling med opphengslageret, men det modifiserte vi lett som en plett. :)

Kassa har fått ny RedLine Shockproof Heavyweight-olje, og ny Castrol Syntrax til diffen skal byttes snart.

Ellers har monteringen av de nye bremsene begynt, slik ser det ut foreløpig:

m7522crzu30mi8i1gutc.jpg

Måtte lage en liten spacer mellom kalipperen og braketten, ellers passet det bolt-on.

Har også kjøpt ATE Blue Super Racing (....) bremsevæske som jeg tenkte å prøve, har hørt mye bra om den.

Planen er å prøve å få kjørt på Trackday neste helg, men vi får se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Spanderte på noen andre sko på Ottar på torsdag, synes det ble ålreit på den gamle møka:

8nga5p8td8p43j6j9i0d.jpg

59y0b7w64308j41pktod.jpg

Ellers har vi fått testa bilen en liten runde, og fant ut at clutchen ikke var helt 100%. Veldig liten vandring, og helt død pedal de første 10-15cm, så må forske litt mer på det.

Var deilig med litt tettere giring enn det vi har hatt før hvertfall. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Mini-bildeløs-oppdatering.

Fikk forska på clutchen, og det vi trodde var en easyfix resulterte i at vi måtte skru av kassa. :x

Lufta clutchen etter noen gode tips, virka som vi fikk ut all lufta. Tråkka pedalen i bunn, hørte en snodig lyd, også plutselig var det ikke noe innhold igjen i slaven. (for f..n).

Fikk plukka ut pinnen og fjøra med magnetverktøy gjennom hullet i kåpa, men siste delen var jo i alu, så da tok vi av kassa likesågodt.

Sjekka litt rundt, og det viser seg at vi må enten sveise på noen forhøyninger på gaffelen eller forlenge utløserlageret for at geometrien inni skal passe med pinnen på slaven/gaffel/lager.

Så Frank er på saken med å smi til en løsning.

Ellers så har jeg kjøpt et bra 2dørs E30 karosseri til, så vi får se hva som skal gjøres med den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...