Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


T. Thøgersen
 Share

Anbefalte innlegg

hvor har dere kjøpt pluggkabler? kan disse lages i riktig lengde?

Mulig jeg har et sett med 8 ledninger tilovers, som du kan få kjøpt til kostpris. Bestilte litt mange.. :cry:

For å svare på spørsmålet ditt, så er ledningene terminerte i enden mot pluggen, og "åpne" mot coil/fordeler-enden, så du bestemmer lengden selv.

Men MSD8245 coilen(-e) har en spesiell kontakt som kan være litt vrien å få tak på dessverre. :?

Ellers, takk for positive tilbakemeldinger her, får bare håpe vi får starta snart så vi får brukt litt bakdekk og piska B20'n litt. :mrgreen::mrgreen:

hva skal dere ha for 6 stk da? jeg må lage til motorn min :P

har dere de som skal i endene på coilene også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvor har dere kjøpt pluggkabler? kan disse lages i riktig lengde?

Mulig jeg har et sett med 8 ledninger tilovers, som du kan få kjøpt til kostpris. Bestilte litt mange.. :cry:

For å svare på spørsmålet ditt, så er ledningene terminerte i enden mot pluggen, og "åpne" mot coil/fordeler-enden, så du bestemmer lengden selv.

Men MSD8245 coilen(-e) har en spesiell kontakt som kan være litt vrien å få tak på dessverre. :?

Ellers, takk for positive tilbakemeldinger her, får bare håpe vi får starta snart så vi får brukt litt bakdekk og piska B20'n litt. :mrgreen::mrgreen:

hva skal dere ha for 6 stk da? jeg må lage til motorn min :P

har dere de som skal i endene på coilene også ?

Må sjekke litt med kameraten min først så ikke han har solgt dem ennå bare, men du får dem til kostpris i såfall. Mener dem koster rundt en 250-300kr pr ledning jeg. Husker ikke helt. Skal du bruke de MSD coilene som jeg bruker forresten?

Har ikke noe kontakststykke mot coilen dessverre.

Men jeg har også et sett med 7 (eller 7,5mm) Accel pluggledninger med annen type innfestning mot coil(-er) som jeg kjøpte i god tro at dem passa på den 8245-coilen, men som har mer "normale" kontakter som tydeligvis er mer vanlig.

I og med at jeg ikke trenger de heller, kan du kjøpe de av meg for kostpris også. Trur de kosta 600kr eller no for et sett med 8 ledninger og to forskjellige typer kontakter.

Er du interessert i dem, er det bare å si ifra.

Skal få sjekket opp om de MSD ledningene ikveld. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er bilen starta og prøvekjørt. Må fikse en liten oljelekk der retur fra turbo går inn i bunnpanna, eller virker det meste greit. :)

Fant omsider ut hvorfor den har gått i 2-3 sekunder etter oppstart for å så å dø ut. Viser seg at konstruksjonen med catchtanken/filter/044 pumpe ikke var bra. Virker som det blir undertrykk i catchtanken så ikke 044-pumpa får en jevn strøm med bensin til å pumpe videre. :?

Så vi kobla om litt så vi nå bruker den originale pumpa som eneste forsyning, hvertfall foreløpig. Må forske litt på hvorfor det ble sånn men.. Den blir nok for spe til den effekten vi /forhåpentligvis kommer opp i etterhvert.

Men en milepæl er nådd, første gang bilen har rulla for egen maskin på 14 måneder.

Så nå feirer jeg med en øl. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da er bilen starta og prøvekjørt. Må fikse en liten oljelekk der retur fra turbo går inn i bunnpanna, eller virker det meste greit. :)

Fant omsider ut hvorfor den har gått i 2-3 sekunder etter oppstart for å så å dø ut. Viser seg at konstruksjonen med catchtanken/filter/044 pumpe ikke var bra. Virker som det blir undertrykk i catchtanken så ikke 044-pumpa får en jevn strøm med bensin til å pumpe videre. :?

Så vi kobla om litt så vi nå bruker den originale pumpa som eneste forsyning, hvertfall foreløpig. Må forske litt på hvorfor det ble sånn men.. Den blir nok for spe til den effekten vi /forhåpentligvis kommer opp i etterhvert.

Men en milepæl er nådd, første gang bilen har rulla for egen maskin på 14 måneder.

Så nå feirer jeg med en øl. :lol:

Gratulerer!! Har venta på dette!! Er meget imponert over tråden dokkas!! Må få ut film no så vi får sjå kva dokke har klart å presse ut av dette bygget ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :D

Får filme litt når vi skal ut og mappe en kveld, se om det blir no fres i maskineriet. :shock:

Må jo det ;)

Vi har fått skikkeleg futt i en M20 b20 med original komp, 10 grader fortenning og justerbar btr no ;)

Gleder meg til å sjå kva dykk får ut av denne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Liten update, har etter altforlenge fått ordning på bensintrykk/pumpe som vi har slitt med, men bilen funker fint og holder tett (ennå hvertfall). Kjører på lavt trykk foreløpig ettersom vi ikke har helt 100% tro på bensinsystemet, men nå som vi har fått det i orden får vi bevege oss over 1kg kanskje. :lol:

Skal justere litt på kammen også, for å prøve å få den litt mer kjørbar. Siden grunneffekten i motoren ikke er spesielt høy, så er den forferdelig slapp uten ladetrykk. Men satser på at det hjelper med litt mer mapping. :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...