Gå til innhold

-89 E30 325 T M20- halv-snik->årets siste(?) banetreff over.


Anbefalte innlegg

Skrevet

abs er jo tragisk. hvertfall di gamle utgavene på e30 og e36!

mister jo totalt bremsekraften på alt når først ene hjulet låser litt...

Skrevet
abs er jo tragisk. hvertfall di gamle utgavene på e30 og e36!

mister jo totalt bremsekraften på alt når først ene hjulet låser litt...

Mer moderne varianter kan ettermonteres i følge pioneerer innenfor området :)

Skrevet
hvor hadde dere lekkasje, jeg har en selv. førerside

Det lakk i overgangen mellom torpedoveggen og "hylla" som sikringsboksen sitter på. Må ha av skjermen for å komme til inspeksjonshullet. Tettes med sikaflex eller ekvivalent guffe. :)

Skrevet

Nå synes jeg det er noen som er litt vel frekke her..!! :wink:

Men skal prøve å være klar til neste torsdag, så kan jeg vise at jeg har forbedret meg... :mrgreen:

Skrevet
hvor hadde dere lekkasje, jeg har en selv. førerside

Det lakk i overgangen mellom torpedoveggen og "hylla" som sikringsboksen sitter på. Må ha av skjermen for å komme til inspeksjonshullet. Tettes med sikaflex eller ekvivalent guffe. :)

Rust eller?

Skrevet
Er det kjøring fra tidlig av på dagen, eller kun kveldskjøring?

I følge sportsvogn.no og rudskogen.no kan det se ut som det er kjøring fra 16-21? Hmmm kanskje jeg skal dra opp med dieselpurka også :?:

Skrevet
hvor hadde dere lekkasje, jeg har en selv. førerside

Det lakk i overgangen mellom torpedoveggen og "hylla" som sikringsboksen sitter på. Må ha av skjermen for å komme til inspeksjonshullet. Tettes med sikaflex eller ekvivalent guffe. :)

Rust eller?

Litt rust i kombo med ikke-tilstedeværende-karroserikitt, i mitt tilfelle.

  • 2 weeks later...
Skrevet

Litt rørete oppsummering etter Torsdagens kjøretrening med NSK på Rudskogen, der vi deltok med både turbobilen og Superduper:

1: GS-såkalt-performance-foringene til bærebruene foran kan klassifiseres som ren, skjær møk. Monterte nye foringer og nye bærebruer på turbobilen, kjørte til Rudskogen, 5 rundere senere, var den ene sprekt. Bra greier.. Blir hjemmelagde i delrin nå.

2: For èn gangs skyld, ikke så mye som en dråpe regn på et NSK-treff; første gang for meg.

3: Når man ikke har catchtank til bensina på E30, går det ikke mange rundene før den blir mindre fornøyd i høyresvinger.

4: Det finnes mange alternative sporvalg i Angsten. Jeg liker ikke å ligge i venstre "fil" ned der. Spesielt ikke med de fartsdumpene i asfalten.

5: Varme r-dekk og ny presenning resulterte i en avhuka IS-leppe på Superduper.

6: Superduper's første banekjøring gikk bra, nydelig bil å kjøre, selv med slitte R888. Fin respons i motoren, fin balanse og effektive bremser. Her har Hardtop gjort en bra jobb!

7: Turbobilen går litt bedre enn Superduper. Som forventet.

8: Batteripolen på turbobilen datt av på vei til Rudskogen.

9: Jeg må få flytta setet i Superduper'n. Sitter for nærme rattet. Har noen Recaro SR3 stoler jeg skal ha i, må bare ordnet en understellsløsning først.

10: Konkluderte med at banekjøring er moro. :mrgreen:

Oppgraderinger for neste sesong ,for Superdupers vedkommende, blir å bytte bremseklosser til PFC. Er ikke helt komfortabel med Yellowstuff som sitter på nå. Og de begynner å bli halvslitt, så det blir en win-win situasjon. Ellers få på nye r-dekk, og kjøre mest mulig. :)

Skrevet

1: GS-såkalt-performance-foringene til bærebruene foran kan klassifiseres som ren, skjær møk. Monterte nye foringer og nye bærebruer på turbobilen, kjørte til Rudskogen, 5 rundere senere, var den ene sprekt. Bra greier.. Blir hjemmelagde i delrin nå.

Hvis dere ikke ønsker å lage selv så kan jeg varmt anbefale foringene til Millway.se i delrin. Vi har kjørt 360-380 runder på Ringen til nå og de er fortsatt like tighte :-D

Vi bruker disse både foran og bak.

http://www.millway.se/vaghallning/bussningar.html

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...