S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 jeg har mistet litt oversikten i tråden din, men har du nå fått alt i orden med ryggelys, girindikering i dash, ingen feilmeldinger etc? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juni 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2010 jeg har mistet litt oversikten i tråden din, men har du nå fått alt i orden med ryggelys, girindikering i dash, ingen feilmeldinger etc? Bmw feila med programmeringen da de ikke har peiling på hva de skal gjøre. Men driver å prater med en i Canada som har VELDIG peiling, regner med det ordner seg snart. Han skal sende meg koder og diverse jeg trenger for å fullføre programmeringen, men jeg må være med på bakrommet og forklare folka på verkstedet step by step hva de skal gjøre. Men ellers er alt klart for å kjøre. Har bare litt småproblemer med clutchpedalen, tråkker du den helt inn kommer den ikke ut igjen. Spør du meg, spør jeg deg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Juni 9, 2010 Share Skrevet Juni 9, 2010 det med clutchen har vel noe med posisjonen av fjæra og gjøre? jeg har pedalsettet liggende løst i boden, og om jeg drar litt i clutchpedalen blir den stående inne. (vipper på en måte over et punkt.) sikkert en justeringssak. skal dog ikke si om det er veldig likt på E34 og E38. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juni 10, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2010 det med clutchen har vel noe med posisjonen av fjæra og gjøre? jeg har pedalsettet liggende løst i boden, og om jeg drar litt i clutchpedalen blir den stående inne. (vipper på en måte over et punkt.) sikkert en justeringssak. skal dog ikke si om det er veldig likt på E34 og E38. Det er som du sier at den vipper over et punkt så fjøra begynner å presse utover igjen. Men det er ingen justerings muligheter. Jeg har en teori om at jeg kanskje har fått feil hovedsylinder, tenker da forskjellige volum på sylindrene som gjør at det blir mer trykk i rørene som gjør at pedalen blir presset ut igjen. Sjekket opp noen delenummer mht m60 og m62 motoren: Hovedsylinderen på m60 motoren er: 21521162353 og veier 421 gram. Hovedsylinderen på m62 motoren er: 21526758827 og veier 127 gram. Hvis det er slik at volumet i den sylinderen jeg har er mindre en det som egentlig skal være så kan det forklare hvorfor jeg har hadde problemer med at cluchen ikke løste ut, dvs at slavesylinderen ikke fikk nok veske til å løse "helt" ut. Jo mer jeg faktisk tenker over det jo mer stemmer det... Tilbake i tenkeboksen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wicky124 Skrevet Juni 19, 2010 Share Skrevet Juni 19, 2010 automat haddevært problemfritt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GeirAndre Skrevet Juni 21, 2010 Share Skrevet Juni 21, 2010 der er du jah... morsom denne bilen:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juni 21, 2010 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2010 automat haddevært problemfritt Haha joda. Har fått fikset clutchen og har fått kjørt den litt frem og tilbake. Tro meg! Er så MYE bedre med manuell at det skulle ikke vært lov! Trekke litt provisorisk med ledning i dag så er det eu kontroll. Skal bli digg å få kjerra på veien igjen. der er du jah... morsom denne bilen:) Morn du! Fikk sjekka på facebook og det var ikke deg desverre. =/ Kult å se at du er her du også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VegarVS Skrevet Juni 22, 2010 Share Skrevet Juni 22, 2010 stilig prosjekt veldig moro å følge med på denner her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juli 2, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2010 Tenkte jeg skulle prøve meg på eu kontroll neste uke. Litt spent på om den går igjennom eller ikke. Den forrige eu kontrollen jeg tok i fjor så tok jeg den på NAF. Det var vel greit forsåvit, bortsett fra pirkete folk. Bilen var noe av det beste de hadde sett som var så gammel og det ble INGEN feil. Men siden senkesettet ikke stod i vognkortet så måtte den vises... Typisk, fikk time i November. Bilen skulle vinterlagres og da ble ikke det aktuelt. Har fått snudd giroverføringen slik at jeg får brukt shortshiften maksimalt. Er vel ikke stort mer en 1-2cm vandring mellom hvert gir. Gleder meg til å få kjørt den! Har også fikset clutchpedalen med litt hjemme mekk. Er fremdeles ikke helt sikker på hva som egentlig er grunnen til at det ikke vil funke, men vil tippe på at det er fordi jeg har clutch og svinghjul fra en m62 og ikke m60. Noe som gjør at clutchen blir mindre og fjæra på clutchen da kanskje ikke er like sterk som den andre. Men har i hvertfall fått fikset det! Kan hende jeg må modifisere litt i fremtiden, men den tid den sorg! Lagde meg i hvertfall et brakett som vist på bildet ovenfor. Skjærte til en plate og sveiste fast en sylinder som jeg slipte et spor i. Borret hull i platen og slipte den sånn at den fikk plass på braketten til pedalen. Borret et lite hull i pedalen og festet en fjær mellom pinnen og pedalen. Resultat: Pedalen funker som gull! Har noen ideer for hvordan jeg skal modifisere den ved en annen annledning hvis det blir nødvendig. Tenker da på slitasje i hullet på pedalen. Nå blir det bare å få bilen igjennom kontrollen, på med skilter så blir det langtur for å hente meg noen 19" med 245 foran og 275 bak - Style 95. Gleder meg til å få disse på bilen! Også har jeg selvfølgelig noen andre planer for sommeren hvis pengene strekker til God Sommer alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2010 Bilen var på eu kontroll i dag! Og den gikk igjennom med 0 feil Var skikkelig nervøs når han fyren kom bort med papirene, men når han sa det var 0 feil så jublet jeg høyt. Han fyren bak disken syns det var litt morsomt, men det spiller ingen rolle! Det eneste som er litt kjipt er at bilen begynte å fuske 5 min før eu kontrollen, og det har enda ikke gitt seg =/ Har noen planer framover, nå er det bare å trå til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juli 9, 2010 Share Skrevet Juli 9, 2010 hvordan var bilen å kjøre med de girkassefestene? har to kompiser som monterte slike på e36. begge demonterte de igjen under 5 dager etterpå pga jævlig støy... kult prosjekt btw... ble nok en helt annen bil å kjøre med manuell vil jeg tro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Juli 9, 2010 Forfatter Share Skrevet Juli 9, 2010 hvordan var bilen å kjøre med de girkassefestene? har to kompiser som monterte slike på e36. begge demonterte de igjen under 5 dager etterpå pga jævlig støy... kult prosjekt btw... ble nok en helt annen bil å kjøre med manuell vil jeg tro. Du kan jo ikke si at de skaper støy! Nå kommer jeg til å høre etter dette hver eneste gang jeg kjører bilen =/ Har ikke lagt merke til noe spesielt så langt nei, men regner med jeg kommer til å gjøre det nå >.> Ble en relativt ny bil å kjøre ja, utrolig digg. Savner ikke automat så langt i hvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RoaldJ Skrevet Juli 9, 2010 Share Skrevet Juli 9, 2010 ååh.. sorry, var ikke sånn meint... men får dem var det uutholdelig.. nesten som om motorfestene var skrudd rett i metallet.. hele cupe`en sang i takt med turtallet. du hadde nok mærka det med en gang om det var så gale som jeg mener Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wolfeh Skrevet Januar 19, 2011 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2011 Shit, lenge siden jeg har postet her nå. Vel er en del som har skjedd siden sist. Måtte bytte katalysatorer da de tok kvelden. Byttet begge to med noen fra Magnaflow. Sveiste dem inn selv, men ble ikke helt fornøyd så skal gjøre det om igjen om ikke så altfor lenge. Da vil det også komme noen nye bilder. Også har jeg en annen gladnyhet! Har kjøpt litt goddis til bilen som sikkert vil hjelpe på en del. Den forrige eieren sa han byttet alt av understellsdeler, men jeg må si jeg har mine tvil. Så det har jeg tenkt til å gjøre noe med! Alt av forstilling og bakstillingsdeler skal byttes, blir sikkert litt arbeid. Men kan banne på at det blir vært det. Hvis jeg i tillegg får jobben jeg søker meg ut i nå, så vil jeg også mest sannsynlig kjøpe justerbare dempere før sommeren så alt blir perfekt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stoppie_Master Skrevet Januar 19, 2011 Share Skrevet Januar 19, 2011 Se der ja, det der kommer til å bli bra Har gjort det samme selv, min bil skulle liksom også være så bra i understellet... Men jeg har også byttet alt, hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå