Jump to content

Hvordan koble ut lyktespyler E36 ?

Recommended Posts

Posted

Er temmelig lei av lyktespylerne mine og vurderer rett og slett å koble de ut. Panseret skumlegges i fart og blir ikke seendes ut... Men hvordan kobler jeg ifra?

Posted
Eller så kan du bare strupe slangen fra spylervæsketanken med en strips eller noe.

Ja for det er lurt...

Dr_S, Kjenner ikke E36en på dette, men normalt er det en pumpe for lyktespyleren og en for vinduet, det er som -Anders- sier bare å ta av connectoren på den til lyktene, så er det reversibelt på et halvt minutt i stedet for at du tar løsningen til Bimmerchris og risikerer at pumpa brenner seg.

Posted

Jeg tok bare av kontakten til pumpen som styrer spylerene på lyktene. Pumpe er som regel helt inntil tanken, og er gjort på 5 sek.

Jeg kjøpte e46'n og visste ikke om problemet, men etter en stund, så hadde jeg omtrent like mye forbruk i spylervæske som bensin (ikke bokstavelig da :) ) kjøpte bilen i vinter forresten, hehe. Så bare nappe ut kontakta på pumpa.

Posted

OK, skal teste dette ut da, er bare det at det er 2 eller 3 kontakter på tanken, vet ikke om bakruten har egen heller.. Får vel bare ta en av de å teste! :)

Posted
OK, skal teste dette ut da, er bare det at det er 2 eller 3 kontakter på tanken, vet ikke om bakruten har egen heller.. Får vel bare ta en av de å teste! :)

Er ikke verre en å teste nei. :)

Posted

Men skal lyktespylerene spyle samtidig som de på pansret da når du trykker på vanig spyling, det er jo bare å la være å bruke intensiveringen (lyktespylinga) :)

Posted
Men skal lyktespylerene spyle samtidig som de på pansret da når du trykker på vanig spyling, det er jo bare å la være å bruke intensiveringen (lyktespylinga) :)

Spyler de ikke automatisk på hver tredje vindusspyling? Eller er det bare med xenon?

Forøvrig så kan det kanskje kodes bort, Dr_S...

Posted
Eller så kan du bare strupe slangen fra spylervæsketanken med en strips eller noe.

Ja for det er lurt...

Dr_S, Kjenner ikke E36en på dette, men normalt er det en pumpe for lyktespyleren og en for vinduet, det er som -Anders- sier bare å ta av connectoren på den til lyktene, så er det reversibelt på et halvt minutt i stedet for at du tar løsningen til Bimmerchris og risikerer at pumpa brenner seg.

:roll:

Jeg gjorde dette på en opel Astra for å slippe feilkode (som jeg fikk ved å koble bort pumpa).

Kjørte slik i 2 år,og fjernet stripsen da jeg solgte bilen. Pumpa funka som bare det.

Så ja,det var lurt. :roll:

Posted

går ikke dette også på hvilkelys du kjører på? tror at hvis man ha nærlys på(altså slik at man også kan tenen fjernlys) så skal disse aktiveres da det er for å holde lyktene rene når det er mørkt ute... sånn er det i hvertfall på alle biler jeg har vært borti (utenom bmw)

Posted
Spyler på hver 3dje spyl eller.no

En annen ting er vel at jeg vil få opp feilkode i OBC sikkert...

Det spyles på lys og vindu første gang etter oppstart av bilen, så spyles lysene hver tredje gang...

Enkleste er å nappe ut sikringen (diagram 1)

Eller så kan du koble ut hele lyktespylesystemet (diagram 2)

1.

bfuxedz5iskk3f0lrvv3.jpg

2.

3xp31iyn2byfvaqepaqi.jpg