E30Frelst Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 God dag alle sammen, jeg har drivet og lest en hel haug med tråder om ET osv.. Men, jeg er visst litt for trøtt eller for dum til og skjønne det 100% ! Så mitt spørsmål til folket er som følger! Hvordan vil dette se bli, med tanke på at felgen kommer utenfor hjulhuset.. Kommer den til og stikke veldig langt utenfor ? Vil gjerne vite hvor mye jeg må space for og få de til og passe og! Bilen er en: BMW E30 320i 1990mod Felgtype: BBS RS Felgdim. foran: 8,5x15 ET10 Felgdim. bak: 9,5x15 ET0 Senking:FK Köenigsport Coilovers Modifikasjoner i hjulhus: Ingen Hvis noen kunne svare så godt som mulig blir jeg veldig fornøyd ! Med vennlig hilsen Falck
-Anders- Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Hvis du spacer her, vil jo felgen bare komme enda lenger ut i hjulhuset. Vil da tro ET 10 på en 8,5" brei felg på E30 er mer enn nok. Kanskje for drøyt. Er usikker på hva E30 folket bruker av innpress. Men sett utifra at org innpresset er 42(35) så sier det seg selv at felgen havner en god del ut i hjulbuen. Men nå er jo også det at felgen tar i på innsiden et problem på E30. Så.. Får vente på folk som har noenlunde samme dimms med E30 her En 8,5" felg vil jo uansett bygge en del mer innover så vel som utover enn en standard felg på gjerne 7". Altså vil det da bygge 1.9cm(19mm) mer på både utsiden og innsiden med en 8,5" felg kontra 7". 1,5 tomme i forskjell som da er 3,81cm delt på 2 som er 1.9. Nå har du finni ut hvor felgen vil havne med kun økning av bredde på felgen. Så ET10 virker ikke såå galt..hadde nok holdt med 20 evt 15 ET. Bak kunne du hatt 10 evt 15 ET. Må nok til med valsen her med di innpress og mål som er oppgitt.
Recommended Posts