Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
"jeg har en 325"... Tror heller det er en konspirasjon jeg.. Mot lange idiotiske innlegg:)

Med det, så mener jeg at jeg har en motorsterk bil.. Så det er liksom aldri noe stress å kjippe seg forbi en trailer.. Swwwooopp.. Der varn ja..

Jeg trenger forøvrig ikke å gå gjennom kartet å studere kjøreruter og hvor jeg kan kjøreforbi, og planlegge i 14 dager før jeg skal ut på kjøretur over hvor jeg kan kjøre forbi dersom jeg møter en trailer.. Når jeg hadde 316, måtte jeg nemlig det.. Selv de lengste strekkene på Rv7 ble marginalt korte, og jeg vil nesten påstå at å kjøre forbi en trailer på rv7, med en 316 er som å ofre seg selv og alle andre veifarende.. Der går det på sikkerhetsmarginen på alle strekker.. :lol:

PS: (nå var det DU som kommenterte frekt, da kan du ikke annet enn forvente å få igjen med samme mynt :roll: )

• Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Forøvrig har jeg fått svar jeg.. Kentan er jo ærlig som vanlig, og sier det han mener, så da fikk jeg vite at det er en teknikk, og en effektiv sådan.. Nå er ikke jeg noen bakfangerrytter, men likvelhar jeg jo blitt utsatt for det noenganger i det jeg legger meg bak i forbindelse med at det nærmer seg forbikjøringsslette..

Shame on me, når jeg vet det er en metode, så begynner jeg bare lengre bak neste gang.. Kan ikke endre tankegangen til trailersjåfører, så da får jeg heller ta MINE forholdsregler.. Neste gang starter jeg forbikjøringa 100 meter bak...

Skrevet

Du får sende regningen til de som har med veivedlikeholdet å gjøre da.

Det er ofte der feilen her.

Før hadde mesta kosting av veikantene i bergensområdet og det nevte problemet var stort sett aldri noe problem.

Men når NCC overtok har eg merket støvsky bak meg oftere når eg møter lastebil og må legge meg lenger ut.

Veivedlikeholdet her i Norge i dag er omtrent fraværende pga staten ikke bevilger penger til det.

Så og bare skylde på trailersjåførene er for drøyt.

Mitt "hærverk" er ikke bevisst hvis noen får en sandsky eller stein i trynet når di ligger bak meg.

For det er ikke mitt ønske å ødelegge en annens bil.

Men det er jo som du selv sier:hold god avstand og kjør forbi når du har mulighet for det tar deg uansett ikke lang tid å komme deg forbi med din bil..

Skrevet

JSM5 du som har hatt pumpa stående på senteret i vaksdal? Er jeg som hadde den nor cargo r500 med "gammle" lakken.. vit å blå.. Med thermo tralle.. gubber å xenon på taket pluss kufanger..

Ang å starte forbikjøringer lengra bake så synes jeg dette er topp..

Skjønner ikke hva folk skal helt oppe i hengern til lastebilen for og kjøre forbi... der må jo så langt ut for og se om det er klart.. Har sett mange nesten ulykker på det tullet.. Selv holder jeg meg et stykke bak så jeg bare må inn mot stripa for så å titte eller går ut på kanten på høyre side for og titte.. Smekker ned på gir og et blink eller to med lysa og på med blinklys og forbi.. Da er ofte sjåføren obs på deg og kan hjelpe deg dersom det kommer en nisse i full fart.. ;)

Skrevet
Du får sende regningen til de som har med veivedlikeholdet å gjøre da.

Det er ofte der feilen her.

Før hadde mesta kosting av veikantene i bergensområdet og det nevte problemet var stort sett aldri noe problem.

Men når NCC overtok har eg merket støvsky bak meg oftere når eg møter lastebil og må legge meg lenger ut.

Veivedlikeholdet her i Norge i dag er omtrent fraværende pga staten ikke bevilger penger til det.

Så og bare skylde på trailersjåførene er for drøyt.

Mitt "hærverk" er ikke bevisst hvis noen får en sandsky eller stein i trynet når di ligger bak meg.

For det er ikke mitt ønske å ødelegge en annens bil.

Men det er jo som du selv sier:hold god avstand og kjør forbi når du har mulighet for det tar deg uansett ikke lang tid å komme deg forbi med din bil..

Akkurat her er vi ganske så enige faktisk.. Men uanset, når jeg veit det er litt slik tankegang, så skal jeg passe bedre på.. Forbikjøringer skal jeg ta lengre bakfra neste gang ;) Handler heller ikke om å ligge på støtfangern.. Jeg ligger som regel 3 sekunder bak så det går an å se noe.. men likevel fikk jeg den hagleskyen med pukk mot ruta.. Litt skummel :roll:

Nå ha mesta mistet veivedlikeholdet her oppe.. Skremmende tanke.. At veivedlikeholdet og sikkerheten til alle bilister, tunge til mopedister, er lagt i hendene på noen som har vunnet en anbudsrunde.. :shock:

Skrevet

Vel.. Jeg kjører rv3 sør/nordover flere ganger i mnd. Min taktikk er å holde god avstand hvis jeg faktisk har tenkt til å ligge bak. Et fullastet vogntog vil miste litt fart i de værste motbakkene, da er det uansett greit å ha en buffer. Ligger jeg bak vogntog som kjører jevnt gidder jeg ikke å kjøre forbi. En skal faktisk sette pris på å få ligge bak vogntog. De rydder unna elgen om den skulle komme osv.. Dessuten har de ofte megagode lys/oversikt og oppfatter ting leeenge før en selv hadde gjort det. Når jeg kjører forbi vogniser sørger jeg for at de har sett meg i speilet sitt ved å legge meg litt ut og flashe fjernlys. Er det klar bane drar jeg forbi og holder grei hastighet ei god stund så både jeg og vognisen slipper å irritere oss over hverandre. Hvis forbikjøringen går greit, dvs at vognisen samarbeider blinker jeg gjerne etpar ganger høyre/venste når jeg har passert. Takk liksom.. Får vanligvis et kjapt fjernlysflash tilbake. Takk for følget, Im outta here!

Skrevet

Det kan være meg ja.Den har norbetong sin farge på trommelen og blå bom.

Parkerer den stort sett hjemme når eg har den på vaksdal,så det er ikke ofte den står med senteret.

Skrevet
Neste som skjer nå er at de forbyr Rv7 for biler over 7 tonn.. Lokale busser og lastebiler på disp seff.. De har jo ikke tenkt å fikse veien likevel..

Litt OT, men er det noe forslag på gang i den retning?

Skrevet

Er litt oppstyr rundt det der nå.. Mye mediablest faktisk.. Veldig mange yrkessjåfører i Hallingdal som i protest har medlt seg ut av "trafikktryggleik Hallingdal" fordi de ikke mener denne organisasjonen fokuserer riktig.. Midtdelere i svinger og nedsatte fartsgrenser på ulykkesbelastede strekninger, men å arbeide for en standardheving på rv7, det har de ikke tenkt på.. Veien er jo en dødsfelle.. Neste gang det regner kjører jeg IKKE på veien.. Da prøver jeg heller å la være.. Med opptil 15 cm dype hjulspor sier det seg selv hvordan du risikerer livet ved å kjøre.. Ei stykk gammel bestemor som får vannplaning i ett hjulspor, og ho kommer over i din kjørebane.. Baj baj til bestemor, og sannsynligvis slipper du ikke så billig unna du heller..

Fart og alkohol som dreper.. Jeg ler meg i hjel... Om 5 år kommer vi til å se en ny statistikk på det her.. Dødsfall med direkte relasjon til veistandard..

Søplefolk.. Om ikke politikerne greier BEDRE enn det der, er det på tide å få øya opp og la andre få prøve seg.. La meg se.. Krf, venstre og høyre, greidde de noe? NEI.. Ap, sp og sv, greidde de noe? NEI... Er det rart Frp troner som norges nest største parti?

Skrevet

men staten gjør jo alt de kan for å utsette kostnadene med å fikse opp veiene,,som den 11cm stokken man må over ved godkjenning av senk på bil. eller alle fartsgrenser som blir satt ned..

Skrevet
men staten gjør jo alt de kan for å utsette kostnadene med å fikse opp veiene,,som den 11cm stokken man må over ved godkjenning av senk på bil. eller alle fartsgrenser som blir satt ned..

Auau, så det stemmer altså? Man må kunne kjøre over en 11cm stokk med hele bilen? Isåfall, er det ikke syyykt mange som sliter da?

Jeg sliter ihvertfall pga feilvaresenkesettet mitt... :roll:

Skrevet

er det mulig?

At du BreitRau har kjørt TT tror jeg fint lite på. Jeg har selv kjørt tung-transport i forsvaret under hele min tjeneste, og ingen får kjøre TT ett "par" ture bare for å teste liksom. haha. Du sier du har kjørt leo. Du sier altså at du fikk teste en tur med leopard på tralla på offentlig vei bare for moro skyld. det er det dumeste jeg ha hørt. Når jeg var inne var det slik at det var kun de sjåførene som hadde kjørt mest og var funnet skikket til det, som fikk kjøre de tyngste lastene, med en totalvekt på over 70 tonn. Har svært liten tro på at denne praksisen er forandret. er ikke leketøy vi snakker om her.

Må gjerne fortelle hvor og når denne TT ekspedisjonen din har funnet sted for og fortroliggjøre din påstand. Mulig jeg tar feil, men med slike holdninger som du viser i dine innlegg, så kan jeg ikke tenke meg at noen ved sine fulle fem har sluppet deg til bak rattet på en full-lastet militær tungtransport semi.

om du faktisk hadde noen form for erfaring med tyngre kjøretøyer på høyst varierende norsk veistandard tror jeg ikke du ville kommet med slike innlegg som du gjør. Du viser en meget liten innsikt i hva det innebærer og føre et vognsett på dårlige norske riksveier.

Og siden du har en så SYKT sprek 325, så kan du vel bare kjøre forbi når forholdene tilsier det. ingen grunn til og ligge kuk i ræv og samle småstein når du kjører supersportsbil.

Jeg jobber fortsatt som vogntogsjåfør og ser daglig halsbrekkende manøvre utført av folk med holdninger som du beskriver i dine innlegg. Som regel så går det bra, men ikke alltid, desverre.

Kan ikke skjønne at du faktisk tror at disse vogntogene som du beskriver legger seg utfor asfalten med "vilje" for og sprute på deg? Tørr og påstå at de aller fleste vogntogsjåførene har meget stor respekt for nettopp dette, da det kan få svært alvorlige følger. les; utforkjøringer. Ett hjul utfor med vogntog er ikke det samme som ett i personbil.

Nei ta deg sammen og løft tankene. Ro ned stilen og kjør safe og sammarbeid med dine medtrafikanter, store som små. Hold avstand og blås forbi når forholdene ligger til rette. 8)

Skrevet

Skal svare deg bedre når jeg kommer hjem. Men joda. Forflytning fra sessvoll til rena med leo. Rein rutinetransport.. Når jeg var i forsvaret lot de ikke folk som tjenestegjorde kjøre leo, det var kun vervede eller sivilt ansatte, eventuelt langtransport sjåfører inne på rep. Min far kjørte også tt og krok løft inne på rep, og han har ikke engang lastebillappen, han hadde riktignok en blålapp utgått fra 1980 da han tjenestegjorde i norbatt 5 og 7 under unifil i libanon..

Når det kommer til holdninger, så har jeg skrevet før at dette flere ganger har skjedd selv og jeg har god avstand, og kentan har også fortalt at det å legge hjulet på hvitstripa er en taktikk for å fjerne bakfangerryttere.. Og at jeg også, har så sprek bil at jeg faktisk kjører forbi ved første anledning så at du prøver å bruke det i mot meg, viser vel heller hvor godt du har lest innleggene her inne..

Jeg har ved flere anlednininger her inne også uttrykt hvor farlig jeg mener det er at dere sjåfører får hjulet utenfor hvitstripa og at dere kjører langt over grensa hvis det er slik at dette forekommer, noe også kentan unnskyldte med at de har press på tidene sine..

Uansett, du får vel lære deg å lese innleggene litt bedre.. Så får du kanskje med deg helheten i det.. Når du skal ha slik toskete tøffis trynefaktor får du lære deg å lese noen annet enn fraktbrev før du svarer her..

Skrevet

Komabilister irriterer meg mye mer enn vogntog.

I skikkelig bratte stigninger hender det jeg havner bak vogntog i 25-30km/t, og det er jo ikke spesielt spennende, men så kommer man seg forbi ved neste anledning, gir tre blink med varsellyset når man er forbi og får et hyggelig blink eller to tilbake med racken på taket. :)

Komabilister i 70 i 80-sone blinker når man suser forbi i 90, og det er ikke fordi de syns det var en fin forbikjøring. I det store og det hele føler jeg forholdet meg <-> vogntog er mye bedre enn meg <-> andre bilister. Opplever bilister som mye mer "konkurrerende". Man skal jammen ikke komme her og komme her, tro man kan kjøre litt over fartsgrensa, tro man kan kjøre forbi, tro man er kul fordi man kjører BMW.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...