Jan Tore Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Hei. Tenkte jeg skulle ta å bygge om til xenon i alle lysa fremme. Så ser jeg på ombygningskitene at det er det forskjellige H-tall. Regner med at dette er pæresokkelen. I så fall, er det noe som er tilegnet til forskjellige lys på bilen, og er det noen ulemper/fordeler med de forskjellige?
Ad|oS Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 På E36 er det H1 i tåkelysene. I nær-/fjernlys er det H1 eller H7, litt etter årsmodellen. Det enkleste er jo bare å sjekke hva du har Man må nesten ha den typen pære som hører til lyktene hehe
drunken' Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 Lønner seg å sjekke uansett, hvis bilen har bytta lykter noen ganger! Jeg har feks eldre linselykter med H1-pærer.. Det satt orginale lykter uten linser med H7-pærer da jeg kjøpte bilen!
///Mysild Posted May 15, 2009 Posted May 15, 2009 bare så det er sagt, så er linselyktene bedre egnet til xenon da de bryter lyset bedre... ettermonterte xenon og feiljusterte lamper er noe dritt!
Recommended Posts