Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, lurer på hvordan, og om det er mulig, å kjøpe bilen min tilbake fra Forsikringselskapet, etter kondemnasjon ??

(Er nå ferdig med takst, har fått sum eg får av dei, og dei skal "kjøpe" bilen min for den summen.)

* Men er det mulig for meg å kjøpe denne tilbake ?

* Og hvordan bør eg gå fram då ?

* Og hva vil det eventuelt koste ?

Mvh ~ MFosse.

Posted

nautiluz her inne gjore dette i dag med sin bmw 740. tror de trakk fra 10 000 på summen han fikk også fikk han beholde bilen.

bare å spørre forsikkringsselskapet når du prater med de det regner jeg med.

Posted

OKi :D For har folk som er interesert i deler og Motor osv.. Så viss dette ikke er for mye stress, og eg kan tjene noen lapper på det, er det aktuelt ! :D

Posted

Det jeg fikk vite av Vital Skade da forrige bilen min ble kondemnert, er at biler som blir kondemnert selges i lukkede budrunder til godkjente verksteder/opprettere. Privatpersoner får ikke kjøpe slike biler fordi de vil sikre seg mot at evt trafikkfarlige biler havner på veien.

Posted

Du har mulighet til det dersom du har Del Kasko. Jeg fikk kjøpt ut bilen min. De bare trakk i fra en sum på erstatningen, så beholdte jeg bilen :) Skal love deg det lønner seg dersom du har litt deler som er verdt noe. Vil Regne med jeg havner på en plass mellom 65-70 000 Totalt med erstatning, vrakpant, tilbakebetaling av halv årsavgift og solgte deler, noe som ikke er verst for en 92 ombygd 316I sedan :wink:

Posted
Det jeg fikk vite av Vital Skade da forrige bilen min ble kondemnert, er at biler som blir kondemnert selges i lukkede budrunder til godkjente verksteder/opprettere. Privatpersoner får ikke kjøpe slike biler fordi de vil sikre seg mot at evt trafikkfarlige biler havner på veien.

du kjøper bilen før den blir kondemnert. det blir den ikke før en bilskrot registrerer at de har fått bilen eller no sånn.

Posted

Så viss eg kjenner noe som driver Godkjent Bilverksted, er det mulig å få dem til å kjøpe bilen tilbake og evnt selge til meg ?? Er vell kansje ikke helt etter onkel-blå's-lille-bok. Men dette er mulig ??

Hvilken pris må evnt, bilverksteder betale for bilen ?? Noen som har peiling ?

Posted
Så viss eg kjenner noe som driver Godkjent Bilverksted, er det mulig å få dem til å kjøpe bilen tilbake og evnt selge til meg ?? Er vell kansje ikke helt etter onkel-blå's-lille-bok. Men dette er mulig ??

Hvilken pris må evnt, bilverksteder betale for bilen ?? Noen som har peiling ?

dersom et bilverksted kjøper en bil av selskapet som skal på veien igjen er de pålagt å reparere den selv. hvis ikke så risikerer de å miste muligheten til å kjøpe bil av selskapene.

ved kjøp av "vrakbiler" er det lukket budrunde. dvs at verkstedet legger inn budet de vil gi for bilen, de får heller ikke se hva andre har bydt, og ved budrundens slutt er det kun høyeste bud som får beskjed om at de har fått den.

verkstedet kan i noen tilfeller bruke bilen som delebil, men er da pliktige å levere skrotten til hoggeri etterpå.