Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å ta en tur til Tyskland for å plukke opp en 535d. Tror det blir en 04-05 modell, men hva bør jeg sørge for å få med av utstyr?

Umiddelbart tenker jeg det blir en M-bil, i alle fall understell (evt. dynamic drive??). Vil gjerne ha head-up (ikke det viktigste, men artig greie), ekstra lydpakke og navigasjonspakke. Hva annet bør jeg få med meg med tanke på både kjøreglede og verdi når bilen skal selges?

Vil også gjerne høre litt med dere som allerede har en 535d, er det noe man skal være spesiellt oppmerksom på? Hvor lenge lever turboen? Vanlige feil?

Tenker å holde meg ikke langt over 100.000 km, eller 25.000 euro.

Skrevet

Hei. Komfortstoler synes jeg er ett must. Head-up display var spennende første dagen,ellers synes jeg det var unødvendig og hadde ikke brydd meg med det. Panoramasoltak(E61),store klima,selvfølgelig M-pakke,hi-fi høytalerene er ikke noe særligt, så kanskje jeg ville prøvd og finne en med pro-logic 7.store navien.

Skrevet

Aktive cruise og komfort adkomst er det beste utstyret jeg har på min! Jeg liker også Head-up godt nå som jeg har hatt det en stund.

Her er et utdrag fra utstyrslista på min; Dette er noe av det som jeg vil anbefalle å ha med tanke på videre salg:

-Aktiv styring

-Aktiv blending av speil

-Aktive Xenon kurvelys (svinger med hjulene og flytter lyskjeglen ved møtene bil )

-Aktive cruise controll (akselrerer og bremser, følger bilen foran osv)

-Aktiv bagasjeromstrekk

-Automatisk koffertlokk (Justerbar åpning av koffertlokk, åpnes lukkes med knapp eller ved berøring)

-Komfort ankomst (Åpner og låser dører ved berøring av håndtak, startes med knapp uten å sette

inn nøkkel. Lagrer alle innstilinger på speil, sete, klima, stereo osv i nøkkelkort.

-Komfortseter (Med minne for begge og luft) med aktive ryggstøtter i seter (klemmer inn i svinger 3 trinn)

-M Sportpakke

-M Sport Understell

-M Aerodynamikk pakke

-Individual Antracit taktrekk

-Inovasjonspakke

-Inovasjonspakke Plus

-Shadow-line

-Tak skinner

-Pannorama soltak el.

-Navigasjon Professional

-Head-up Display (viser fart, varsler, temp, cruisecontrol, navigasjon, osv på frontruta)

-Night Vision (viser IR bilde på skjerm med zoom, kurve følging og panorama)

-HIFI Professional DSP

-Klima Professional med restvarme.

-Oppbevaringspakke +

-Utvidet lyktespylerpakke inkludert spyling av Night vision

-Parkerings avstand kontroll fremme og bak (lyd og visual)

NB! endel av dette utstyret kom fra 2006.

Er du sikker på at det blir billigere å hente fra Tyskland? virker ikke som om det er så mye å hente.

Skrevet

Det er jo et hav av utstyr å velge i, men jeg vet ikke helt om alt er tilgjengelig fra 05?

Head-up har jeg brukt i 2 dager, og da var det skikkelig gøy, men synes vel egentlig ikke det er et must. Derimot muligens en ting det er bra å ha når man videreselger...men som sagt, ikke et must.

Komfortstoler er et viktig poeng ja! Den skal med.

Det lønner seg nok å hente i Tyskland, men viktigst er jo utvalget. Ikke så lett å finne en 535d sedan med det helt riktige utstyret.

Noen som har opplevd problemer med bilen? Elektronik? Turbo? Girkasse?

Skrevet

Hei.

HI-FI Logic 7 (kode 677) er MEGET bra og bør i aller høyeste grad være med. Om du er musikkentusiast og liker å kunne dra på med volum og fremdeles være sikker på at anlegget ikke tar kvelden bør du gå for dette anlegget. Spiller vanvittig høyt, og lyden fordeler seg i bilen på en helt spesiell måte. Dette er absolutt å anbefale, og noe du vil kose deg lenge med. Du har også egen EQ så du kan tilpasse sangene selv, men ellers har den egen digital EQ som analyserer hvert track og finner best kombinasjon som gjør at du kan spille vanvittig høyt, klart og kraftig.

Bortsett fra det er jo Dynamic Drive veldig fint å ha. Active Steering er en smaks-sak. Jeg liker det, men det er mange som syns feelen blir litt vag.

Om du skal ha sedan ville jeg tatt med el. solgardin i bakruten. Det er behagelig og litt kult.

Komfortsetene er veldig gode, men sports-setene er heller ikke dumme.

Utvidet klima bør du ikke glemme å ha med, men dette har de fleste 535d regner jeg med. Det er kanskje standardutstyr?

Mht feil på disse bilene vil jeg på det sterkeste anbefale deg forumet www.e60.net Her er det mange kunnskapsrike og entusiastiske brukere fra hele verden, og de vil kunne svare på alt du lurer på. Bruk søkefunksjonen godt, så finner du også ut om de vanligste feilene som omfatter overnevnte bil.

Lykke til!

Skrevet

No har eg ikkje so mykje greie på utstyrslista på desse bilene. (holder meg til gamle biler foreløpigt)

Men skal eg sjå etter ein sånn bil, skal den iallefall ha:

Bi-xenon

Skinn

2-soners klima (automatisk)

Grei lyd i stereoanlegget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...