Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jaja... jeg trenger ikke høre det. er så fullstendig klar over hele regla. :(

- ja, jeg kjørte for fort og sivilpoliti tok ifra meg førerkortet. synd, men sånn er det.

historien:

mandag den 11. mai, kl. 04.30 var det avreise til ESS tuning i halden.

der fikk jeg bremset bilen og litt annet div.

vel ferdig og med omlag 400hk på bakhjula og 500hk i illsint motor, var jeg klar over farene med hjemreisen.

nærmere kveldstid, så var jeg nesten fremme ved hamar.

like ved espa, retning stange, så er det anleggsarbeid. så dem har satt ned fartsgrensen til 60 km/t. ( det var ikke arbeid der på dette aktuelle tidspunktet)

Ut fra en midlertidig rundkjøring har jeg en svart audi sportline og en lang trailer foran meg.

Det var ingen tegn til at denne audien var U P-bil, så jeg tok sjansen. Delvis pga ekstasen det er å ptute høyre foten i golvet (særlig i 2.gir), men også fordi at jeg hater å ligge bak trailere. jeg ville forbi...

2. gir, ca 4000rpm, full gass. VRRRRRRRÆÆÆAOOAOM SPINN SPINN VRÆÆÆOOM!!!

vips har jeg 130km/t og er forbi traileren.

jeg legger meg pent inn, og bremser ned til 60/70 km/t

vi kommer straks inn i opphøyd til 70 sone, jeg holder fortsatt fartsgrensen.

så blir det 80sone, jeg ligger fortsatt akkurat på fartsgrensen.

etter 10-15 min (minst), så legger jeg merke til at den audien bak (som også har forbilkjørt lastebilen) har to VELDIG godt gjemte 1000metere i frontgrillen.

helvette....

jeg holder fortsatt fartsgrensen.

jeg snur meg kjapt og ser at han også har kamera i frontvinduet.

jeg holder fortsatt fartsgrensen....

helvette faan.

vips, så kom blå lysene på.

(tro meg, jeg har aldri hatt så lyst i hele mitt liv til å teste toppfarten på bilen.. )

, men som den lovlydige personen jeg er, avlyder jeg herr. politimann og blinker jeg meg inn i et krabbefelt vi er på vei til å passere.

jeg har vognkort og førerkort klart idet han ber meg bli med inn i bilen hans.

jeg skjønner jo med en gang at de neste 10min ikke akkurat blir en dans på roser.

bla bla bla.. her er filmen.. bla bla bla.. du har en bil som går forferdelig fort.. bla bla bla.. det var ikke noe villmannkjøring, men så mye krefter det er i denne bilen så vil du fort bryte den norske lov. bla bla jeg er feit å stygg bla bla..... her har jeg altså filmet deg de siste 20min.. bla bla jeg har spist smult til middag. blablabla.

jeg legger meg hele tiden HELT flat og er ydmyk til 1000.

jeg spør pent etter kalibreringsbeviset.

det er selfølgelig signert med dagens dato, så den reddet meg ikke...

enden på visa.

103 km/t i 60 sone.

mister lappen i 8-13 mnd ble jeg fortalt.

jaja, folkens.. bare kast drit i trynet mitt. ehhe. jeg er klar over at jeg har brutt loven, på grensen til kriminell, men alikevel.......dette er surt!

det hele skjedde på en RETT strekke, 110% oversiktlig og vanligvis 80sone da det ikke pågår bygningsarbeid..

jeg ringte til det lokale lennsmannskontoret og fikk navnet på juristen som skal ta saken min.

Etter å ha snakket med henne på tlf, så avtaler vi et møte før jeg skal i rettsak/eller hva jeg skal. Hun virket ung og ikke helt på jordet. Hun virket faktisk meget hyggelig.

Møtet er på tirsdag kl. 0900, så det hadde vært greit med litt tips i forkant...

god helg alle sammen:)

ta vare på lappen deres! Nå er det jo sommer og ikke mye her i verden er deiligere enn å cruise rundt i nyvaska bil.

Du kan trygt gjette at dette er noe jeg allerede savner!

• Svar 181
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Hufffff ! Og nå som sommeren begynner å komme for fullt, prøver ikkje gni det inn, men fy så kjipt !

Har egentlig ingenting tips å komme med, men følte jeg måtte dele min empati for deg :(

Skrevet

Veldig kjedelig når slikt skjer, men det er jo risken man tar...

Er jo ikke stort å gjøre med det, når sivilen har alt sitt på det rene. Er bare å finne seg en advokat som vet hva han driver med, så kanskje du slipper unna med minste straffen. (8mnd er det vel?)

Skrevet

Aaau, dette svir nå som ferien nærmer seg med storskritt! Ville lagt meg langflat nå som du allerede stoppet, ellers ville jeg gidd bånn gass og kjørt fra de; er vel litt annerledes her på bygda.

Skrevet

Den Audien skal man passe seg for ja. Jeg kan kjenner ca 15 personer som har blitt bøtelagt av den. Noter skiltnr, for den bilen er litt vanskelig å spotte, fordi den ser så casual ut, ifht til mye andre sivilbiler. De er også flinke til å yppe til kappkjøring ved å ligge veldig nærme hekken din ofte.

Du har samtykket til beslag? Da er du iallefall helt sjanseløs til å få redusert straff eller i ytterste konsekvens frikjent. Det er egentlig aldri en god ting å godta beslag på stedet, siden du garantert ikke klarer å handle like rasjonelt som i en avslappet situasjon hjemme etter konsultasjon med advokat. Politiet truer som regel med alt de kan der og da, om at du skal bli anmeldt, og at dette kun gjør det verre etc, men dette er det politiet er mestre på. Skremselstaktikk og "fisking". Ikke la deg affisere av det, og si minst mulig.

Du kan alltids forsøke å skape formildende omstendigheter fordi det ikke var anleggsarbeid der, eller at du ikke registerte 60 skiltet, og trodde det var 80 (der det normalt er 80).

Selvfølgelig kjedelig alt sammen, men E6n er rene rottefella når det gjelder trafikkovervåkning. Dessverre er det ikke mye fornuft i fartsgrenser og håndhevelse av trafikklover her til lands. Har du en dyktig advokat så kutter han straffen til med inntil 50%, og evt bota ditto.

Skrevet

du burde kunne argumentere for at det ikke er veiarbeid på kvelden og at du derfor regnet med at det er 80 der som vanlig. det hjalp meg hvertfall da det samme skjedde med meg ifjor på e6'en.

Skrevet
du burde kunne argumentere for at det ikke er veiarbeid på kvelden og at du derfor regnet med at det er 80 der som vanlig. det hjalp meg hvertfall da det samme skjedde med meg ifjor på e6'en.

samtykket du først da?

og hvor dro du opp dine argumenter?

i rettsaken med vitne og dommer?

hvordan la du det frem?

hva sa dommeren?

hvilke hastigheter var det snakk om i ditt tilfelle?

hehe.. jeg har så mange spørsmål!!

:P

Skrevet

i mitt tilfelle var det ikke så stor fart men jeg sa til sivilpolitimannen at jeg ikke mente det var veiarbeid så derfor bremset jeg ikke ned. fikk trukket av litt km da. så mistet den bare i 5 mnd

Skrevet
men så mye krefter det er i denne bilen så vil du fort bryte den norske lov. bla bla jeg er feit å stygg bla bla..... her har jeg altså filmet deg de siste 20min.. bla bla jeg har spist smult til middag. blablabla.

Haha :D Måtte le litt av det :P

Er jævlig surt det som har skjedd.. er så forbanna fort gjort. Lykke til med saken :)

Skrevet
i mitt tilfelle var det ikke så stor fart men jeg sa til sivilpolitimannen at jeg ikke mente det var veiarbeid så derfor bremset jeg ikke ned. fikk trukket av litt km da. så mistet den bare i 5 mnd

biter meg selv i leggen akkurat nå..

fy f. så drit at jeg ikke brukte det som argument da jeg satt i sivilbilen....

:(

Skrevet

skjønner det. jeg hadde flaks å ble "minnet" på det av en kamerat som var med i bilen. kan jo være du kan tjene noe på å få advokaten din til å legge frem dette. hjelper vel til å få minimum straff hvertfall.

hva skjer med bilen din nå?

Skrevet
skjønner det. jeg hadde flaks å ble "minnet" på det av en kamerat som var med i bilen. kan jo være du kan tjene noe på å få advokaten din til å legge frem dette. hjelper vel til å få minimum straff hvertfall.

hva skjer med bilen din nå?

akkurat nå driver jeg å kladder en salgsoppgave til bilen.

jeg har ikke hjerte, blodtrykk eller fornuft til å la bilen stå å "kose/kjede" seg i garasjen 1 år....

med andre ord.. jeg vurderer å selge, men tviler på at jeg gjør det. hehe.

er lov å tenke fornuftig også :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...