22-02-70 Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Kva sjer desom eg brukar dyser med "low" impedance i ein motor som skal ha "high"
StianA Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 vil tru den går dårligere Hva kjennetegner for små og store dyser. For store dyser. Med for store dyser slippes det gjennom mer bensin enn det motoren har behov for og blandingen blir for fet. Det fører til ujevn tomgang, problemer med tomgang og høyt bensinforbruk. Det blir også soting og høy CO. Høyeste lovlige CO er 3,5 % For små dyser. Med for små dyser får motoren for lite bensin og det blir en mager blanding. Kan gi tenningsbank og høyere temperatur på stemplene siden bensinen bidrar til å kjøle ned i forbrenningskammeret. Kan brenne hull i stemplene. Gir lavt bensinforbruk og lav CO. En CO under 2 % øker risikoen for å brenne hull i stemplene.
ehrnst Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 hehe, vi snakker om motstand ikke hvor mye de leverer. skal jeg være ærlig vet jeg ikke hva som skjer, men vil tro du brenner noe i ecuen f.eks
336mik Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Tror faktisk det er større fare for at man brenner dysene jeg,siden disse har en motstand(reducer) mellom ecu og dysene(med mindre hjernen er satt opp for lav-ohms dyser da,noe de aller færreste er).
22-02-70 Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 ja de er nok motstanden. "low" dyser har 1-5 ohm og "high" har 12-16 Men kva sjer dersom eg brukar lavohm dyser i ein motor som er beregna for høgohm. De er vel dumt og prøve vis de går rett til H......
336mik Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Tror som sagt at du brenner dysene. Motsatt hadde det vel sikkert vært fare for ecu.
integrale8v / ELS Tuning Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Er hjernen det går utover, dysene trekker alt for mye strøm å hjernen blir grillmat Ohms lov som gjelder.
22-02-70 Posted May 16, 2009 Author Posted May 16, 2009 går de ann og sette inn motstander mellom ledningen og dysa?
336mik Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 Det er ihvertfall gjort på mitt datasprut. Må ha motstander som er store for å unngå varmeutvikkling da.Mine er vel ca 2x2x8cm,og rundt 10-12 ohm hvis jeg ikke husker feil. Størrelse på motstander regnes vel i watt hvis jeg ikke husker feil,og da burde man ha over 10 watt hvis jeg ikke er helt på jordet.
D.Toft Posted May 16, 2009 Posted May 16, 2009 volvo turbo er som oftest levert med motstand på dysene sine.. er som dem sier, feil motstand = brent ECU..
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now