Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vil tru den går dårligere ;)

Hva kjennetegner for små og store dyser.

For store dyser.

Med for store dyser slippes det gjennom mer bensin enn det motoren har behov for og blandingen blir for fet. Det fører til ujevn tomgang, problemer med tomgang og høyt bensinforbruk. Det blir også soting og høy CO. Høyeste lovlige CO er 3,5 %

For små dyser.

Med for små dyser får motoren for lite bensin og det blir en mager blanding. Kan gi tenningsbank og høyere temperatur på stemplene siden bensinen bidrar til å kjøle ned i forbrenningskammeret. Kan brenne hull i stemplene. Gir lavt bensinforbruk og lav CO. En CO under 2 % øker risikoen for å brenne hull i stemplene.

Skrevet

hehe, vi snakker om motstand ikke hvor mye de leverer.

skal jeg være ærlig vet jeg ikke hva som skjer, men vil tro du brenner noe i ecuen f.eks

Skrevet

Tror faktisk det er større fare for at man brenner dysene jeg,siden disse har en motstand(reducer) mellom ecu og dysene(med mindre hjernen er satt opp for lav-ohms dyser da,noe de aller færreste er).

Skrevet

ja de er nok motstanden.

"low" dyser har 1-5 ohm og "high" har 12-16

Men kva sjer dersom eg brukar lavohm dyser i ein motor som er beregna for høgohm.

De er vel dumt og prøve vis de går rett til H......

Skrevet

Det er ihvertfall gjort på mitt datasprut.

Må ha motstander som er store for å unngå varmeutvikkling da.Mine er vel ca 2x2x8cm,og rundt 10-12 ohm hvis jeg ikke husker feil.

Størrelse på motstander regnes vel i watt hvis jeg ikke husker feil,og da burde man ha over 10 watt hvis jeg ikke er helt på jordet.

Skrevet

volvo turbo er som oftest levert med motstand på dysene sine..

er som dem sier, feil motstand = brent ECU..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...