Rostad Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Lurer på om det er noen i steinkjer som har det? PDC'n piper bare når jeg setter bilen i revers, så lurer på om man får sett om det er en sensor som er gåen, eller noe annet.
Torbjørn E39 Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Hvilken som er gåen kan enkelt testet, du trenger 1 mann i førersetet som setter bilen i revers, mens en tar hånden foran en og en sensor, er den gåen skal den registrere deg på vei bort fra sensor og ikke inn mot sensor. Går altså motsatt vei.
mudbug Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Du kan sette på revers med nøkkelen i posisjon II (rett før du starter bilen).
Bjørn 320 Skrevet Mai 17, 2009 Skrevet Mai 17, 2009 Som mudbug seier, treng du ikkje å starte bilen. Du skal også kunne høyre ei svak tikking frå sensoren når den registrerer ting....berre hold øyret ganske nærme, viss det er stille frå ein av dei har du mest sannsynleg funne feilen
Rostad Skrevet Mai 17, 2009 Forfatter Skrevet Mai 17, 2009 Okey. Var ute å prøvde nå. Men det pep ikke i d hele tatt nå. Prøvde me bilen på nå. Slo av bilen å prøvde å starte den i revers, men ingen piping. Det er ikke alltid det piper. Men får prøve det i morgen. Hopper på krykker for tiden, så d blir slitsomt me mye fram og tilbake
Rostad Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Skrevet Mai 18, 2009 Da har jeg vært ute å testet litt. Satte nøkkel i posisjon II. Da pep den kontinuerlig i 5 sek ca. Gikk ut og tok hånden ved hver sensor og dro hånden bort fra bilen. Den pep ikke på noen av sensorene. Når jeg hørte etter på tikking fra sensorene var det 2 av sensorene som hørtes meget godt og 2 som bare tikket på 10-20% virket det som. Det var mye mye lavere tikking på de 2. Er det at det holder på å ryker 2 sensorer til meg? Bilen har gått 164k nå da, men er det ca det som er levetiden på de?
BMW 2002 Fredrik Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 Du har ikke en avtagbar krok som står på bilen? På min E46 opplevde jeg at ryggesensoren slo inn på kroken min av og til.
sv90 Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 det kan være lednings brudd... men vis pdcene tikker skal de virke.. men det kan være periodisk feil.. så vis det ikke er en pdc som er død (asså ikke tikker) er eneste løsning og lese av feil melding
Gjest Skrevet Mai 18, 2009 Skrevet Mai 18, 2009 når dem begynner å tikke svakt er det et sikkert tegn på at dem holder på å ryke.. men er kjipt å kjøpe nye før du er sikker på hvilken det er.. Dersom en av dem slutter å tikke så har du den. Dersom en av dem har bobler eller flass i lakk så har du den.
Rostad Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Skrevet Mai 18, 2009 Ok. Får vell høre med steinkjer bil om de har noe og fortelle..
JoachimBrun Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Har det samme problemet selv, og ble nettopp fortalt at det godt kunne være fukt i sensoren. En dråpe på en av sensorene kunne være nok. Ved å forsiktig ta ut sensorene fra inn-/under-siden kunne man ta vekk fukt med f.eks en Q-tips. Sensoren måtte taes ut forsiktig og vri litt på de samtidig som man trakk - sitter fast med klemmer i en hylse. Som du kanskje skjønner har jeg ikke fått testet det enda, og det som er skrevet over vil jeg også sjekke. joachim
JoachimBrun Skrevet Mai 20, 2009 Skrevet Mai 20, 2009 Det skal jeg gjøre, det må bare bli litt varmere og tørrere her på østlandet... joachim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå