Nøstbakken Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Ja, har nesten blitt en standard for meg å bruke innvendig motorvask ved oljeskift. Tror ikke bilen har noe vondt av det heller QMI Innvendig motorvask får du ivertfall kjøpt på Thorsov Bilrekvesita. Er der jeg kjøper det, men antar at det er flere andre rekvisitaer som har dette for salg. Ja, jeg bruker hele flaska. Det du har opp i motoren av rens skal du "trekke" av fra oljen. M43B18 skal ha 4 L olje. Da bruker jeg litt over 3 L samt 1 L QMI Står en mer detaljert beskrivelse på baksiden av flasken. Takk, men skulle gjerne hatt IS motoren som deg. Strøken den bilen din! Får se om jeg putter i en slik motor en dag Må kansje prøve den rutinen din eg og. sikkert godt for motoren å få ut litt ekstra dritt . Må få deg is motor du og, litt ekstra guffe forhold til ein vanlig 1,8.
Rannem Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Må kansje prøve den rutinen din eg og. sikkert godt for motoren å få ut litt ekstra dritt . Må få deg is motor du og, litt ekstra guffe forhold til ein vanlig 1,8. Ja, hadde vært fint med 140hk. Merker at jeg mangler det lille ekstra ved forbikjøringer o.l. Og generelt sett skader det ikke å øke fra 115 til 140 tror jeg
Scampi Skrevet November 26, 2009 Skrevet November 26, 2009 Du må bare lære deg å bruke det, Rannem ;D
Rannem Skrevet November 26, 2009 Forfatter Skrevet November 26, 2009 Du må bare lære deg å bruke det, Rannem ;D Hehe Prøver å piske de hestene jeg har ganske hardt, men de virker litt vrange. Noen tips og triks? Har hørt at AC stikker av med noen gamp, men kan ikke si jeg merker noen NOS effekt ved å skru av
Rannem Skrevet November 30, 2009 Forfatter Skrevet November 30, 2009 Da er nye M3 speil kjøpt inn. De ligger å venter på lakkering før montering. Tror dette kan bli veldig bra
Rannem Skrevet Desember 15, 2009 Forfatter Skrevet Desember 15, 2009 Liten update! Ny radiator er kjøpt inn og montert idag. Gikk veldig greit. Den gamle lakk i sjøten mellom plasten og ekspansjonstanken. I tillegg hadde plastrøret for returvann som vakumslangen skulle sitte på knukket tvers av. Er vist en typisk feil på disse radiatorene.. Luftet også etter bruksanvisningen til Fliid her på forumet. Denne har nå fått plass på skapet i garasjen. Dette funket fjell og nå har jeg endelig varme i kupeen etter ca 1 måned i minusgrader.. Glemte selvfølgelig å ta bilder..
Rannem Skrevet Januar 21, 2010 Forfatter Skrevet Januar 21, 2010 Da har det blitt byttet pakning på oljefilterhuset samt bytte av o-ringer til foringen på filterhuset. Trodde det skulle være mye mer jobb enn det var. Måtte ut med dynamo som forøvrig satt godt fast. Brekkjern var eneste utvei, men funkerte bra uten skade på andre deler. Deretter var det braketten til dynamo og deretter servopumpen. Servopumpen ble ikke fjernet, bare dratt til siden. Klarte tilogmed å ta noen bilder underveis i prosessen! Dynamo demontert. Oljefilterhus og servopumpe fjernet. Slik så oljefilterhuset ut inni, mange kammere jeg ikke aner hvilken funskjon har. Den gamle pakningen. Var veldig sprø, men ingen synlige skader.
plugg69 Skrevet Februar 25, 2010 Skrevet Februar 25, 2010 e36 touring er rått=) har både e36 og e46 vi=)
Rannem Skrevet Februar 25, 2010 Forfatter Skrevet Februar 25, 2010 Ja, elsker Touring karosseriet. Spessielt E36! Din og min E36 Touring er jo nesten identiske Er det arktissilber? Hvordan er interiøret?
Rannem Skrevet Mars 3, 2010 Forfatter Skrevet Mars 3, 2010 Da har de 2 siste dagene gått til pussing av rust og bytte av emblemer. Emblemene ble bestilt fra eBay: http://global.ebay.com/3x_Black_Carbon_ ... 07082/item Disse dukket opp i posten igår, men var ikke helt fornøy. Carbonen på dem var så jalla-balla som du kan få det. Bestilte straks et nytt sett med ekte carbon. Måtte uansett sette de på da jeg ikke stoler på nylakerte deler i kombinasjon med saltede veier.. Disse kommer nok i løpet av neste uke: http://global.ebay.com/3_Real_Carbon_Ho ... 33386/item Bak emblemet på bakluken hadde det kommet mye rust. Så då måtte det ordnes. Rusten hadde bredt seg utenfor emblemet og løsningen min var å kjøpe et emblem med større diameter for å dekke "såret". Måtte finne meg en plan for hvordan jeg skulle pusse da sandpapir for hånd er svært tidkrevende på dyptsittende rust. Fant ut at dremmel mått være tingen! Og det var det Kjøpte en den billigste fra co-tech, den varte i 30 min. Dro tilbake til clas-ohlson og kjøpte en i samme serie, men litt dyrere. Den holdt! http://www.clasohlson.no/Product/Produc ... =134181325 Så da var det bare å sette igang med pussingen. Var veldig redd for at det hadde rustet igjennom hele bakluken, men det hadde det altså ikke. Når jeg var ferdig var det ca 1mm med stål igjen før jeg gikk igjennom. Flaks! Etter pussingen gikk jeg over med BMW org Arktissilber lakkstift og klarlakk. Håper dette holder.. Jalla-balla! Før pussingen startet for alvor, litt av en jobb! Halveis. Helveis! Helmaks! Da gikk turen til emblemet i front. Fryktet også rust her, men det var det heldigvis ikke. Men hadde gjemt seg noe drit under der. Følte også at det var tid for en polering under emblemet. Konklusjon.. Rust er noe dritt!
Rannem Skrevet Mars 4, 2010 Forfatter Skrevet Mars 4, 2010 Jaja! Klart det Bare å svippe innom. Er blitt så glad i rust de siste dagene, så det går nok fint!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå