Gå til innhold

Rannem's BMW e36 318iT m-tech! - SOLGT -

Anbefalte innlegg

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Neon som kan forklare meg hva det hvite som ligger i sveise-sjøten på potta er? :?

z5ybggsj9d4z323x71hy.jpg

det er eksos pasta. for å være sikker på att sveisen er tett=)

Jepp har skjønt det i ettertid.. Kunne ikke akkurat mye om bil den dagen jeg fikk den, kan ikke så mye nå heller! Men man lærer alltid noe nytt, hver dag :D det er det som er så gøy med å være interesert :)

Skrevet

Da har dagens prosjekt vært å montere kjølekanalene til bremsene ordentlig pluss en liten oljeservice!

Tappet først av den gamle oljen. Byttet til ny olje som jeg blandet med QMI Invendig Motorvask (Drøyt rensemiddel som absolutt kan anbefales) den splitter nye olja var kulsvart etter bare 20 min på tomgang! Tappet så denne oljen av igjen, deretter byttet jeg oljefilter. Tilslutt helte jeg på 4 liter ny Castrol olje. Så nå er nok BMW'en førnøyd :)

Tok ett bilde som viser at oljefilteret burde vært byttet for lenge siden!

ait7vbg6fqjar5wtraga.jpg

Skrevet

Du skulle jo tatt bilde av den oljen du brukte til å rense med, så en så fargen =)

Bra med nytt filter og fersk olje, hvilken Castrol brukte du? Regner ikke med du brukte Castrol til rensing?

Skrevet
Du skulle jo tatt bilde av den oljen du brukte til å rense med, så en så fargen =)

Bra med nytt filter og fersk olje, hvilken Castrol brukte du? Regner ikke med du brukte Castrol til rensing?

Den oljen var like svart som natta! Trodde ikke det skulle være så ille, men jøye meg! :lol: Nei, brukte ikke Castrol til rensingen.. Ble biltema oljen til det (er det eneste biltema-oljen kan brukes til :wink: ).. Kjøpte 4l Castrol GTX Proffesional 15W-40. Ble anbefalt den av GS for biler som hadde rullet en god stund :) Må si jeg er veldig førnøyd! De har jo storkampanje på Castrol fortiden.

Skrevet

Julaften midt i juli! :D Da har senkesettet kommet i hus. Supersport 40/30 ble det, så håper dette blir bra! Blir med aller største sannsynlighet montert til helge.. Hvis alt går etter planen vell å merke! :wink:

laeutwxks4xfgl8lnkuz.jpg

Skrevet
Det blir bra, lykke til! :wink: Ikke vær redd for å spørre hvis det skulle være noe..

Hehe, nei! det blir vell live streaming fra garasjen hele helga tror jeg :lol: Bare håper alle dere hjelpsomme er online :wink: Gleder meg som faen!

• 3 weeks later...
Skrevet

Har i lengere tid irretert meg over mine slitne skinnseter! Setene er delskinn og sitter i en 1997 mod E36 Touring. Etter litt research fant jeg en måte å restaurer setene. Søkte på Ebay og fant ett komplett sett som skulle gjøre mine slitne skinnseter som nye igjen! Så jeg tenkte at dette måtte prøves, var litt skeptisk da dette ikke var spessielt dyre saker. 300,- eks. frakt.

Kom i kontakt med selgeren (veldig seriøs fyr). I følge han kom E36 med flere forskjellige sort-farger på skinnsetene. Problemet var at jeg ikke ante hva jeg selv hadde. Selgeren løste dette på en veldig god måte! Han sendte meg 4 forskjellige skinnprøver. Helt gratis! :) Vurderte litt frem og tilbake for hvilken av de 4 jeg skulle velge. Valget falt til slutt på Custom Black. Siden jeg bare har delskinn bestilte jeg en flaske som skulle inneholde nok farge til 2 seter.

Syv dager senere fikk jeg en pakke i posten! Denne inneholdt alt jeg skulle trenge til fargingen. 2 påføringsbørster, ett par gummihansker, en meget detaljert bruksanvisning og selfølgelig fargen jeg skulle ha. Flasken innehold mange forskjellige ingredienser, så var litt skeptisk til hvordan resultatet ville bli. Hadde sett noen bilder fyren hadde og det så proft ut!

Begynte straks jeg fikk tid og tok selvfølgelig mange bilder underveis :D Avsluttet med å gå over setene med Turtle Wax Leather Conditioner fordi fargen ikke gjorde setene så glatte som jeg ville. Ble veldig fornøyd! Er absolutt å anbefale :D

Kittet:

jt5pz661bo5hzn7lol6q.jpg

Før:

flikw66dbs45zstfkam1.jpg

Undeveis:

7dk9uot39i2h40xqnbf9.jpg

Etter:

sh3dik1cij38lsyum3oc.jpg

Skrevet

Linken er bare for kittet til 2 seter (det jeg kjøpte). Skal du ha til hele bilen bør du kjøpe mer. Bare å sjekke resten av tingene han selger så finner du nok til 5 skinnseter :) er uansett greit å ha litt til overs :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...