Gå til innhold

Rannem's BMW e36 318iT m-tech! - SOLGT -

Anbefalte innlegg

• 4 weeks later...
  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Da er det lenge siden jeg har oppdatert her, så nå var det på tide!

Har idag byttet tennplugger på bilen, noe som burde være en relativt lett jobb.. Det var derimot ikke! Dere kan se om dere kan se grunnen på dette bildet av de gamle tennpluggene :wink:

qp2f8mqmf7c9ffpkvh9d.jpg

Skrevet

Har nok kommet vann til der ja.. Så ut som det var mange år siden pluggene har vært bytta.. :? Riktig som du ser at den ene pluggen skiller seg ut ja.. Dette er en plugg med 3 "tapper" istedenfor 2 som skal være på den motoren. I tillegg har audipluggen helt andre gjenger. Så den idioten som har satt den inn må ha slitt som faen, for det tok meg nesten 2 timer å få ut alle 4! Den siste var helt jævlig :lol:

Ja, har hørt mye positivt om NGK sine tennplugger. Så da byttet jeg like gjerne til de :D Virker som om det er forskjell i tenningen nå, så tror bilen virkelig hadde godt av et bytte!

Skrevet
Tenkte jeg skulle bytte til NGK selv, er ikke den innerste pluggen litt vanskelig å komme til?

Nei, var egentlig ikke så ille! Men på min satt den en audi-plugg innerst.. Og da var det ikke veldig lett å få nok moment til å løsne den, men det gikk da til slutt :wink:

Du kan jo ta med deg 4 NGK plugger på treffet så bytter vi nok på 1-2-3! :D

Skrevet
Hehe, det er jo også en mulighet :D

Hvordan var det å få siste pluggen inn?

Vil tro gjengene har tatt litt skade av den Audi-pluggen.

Siste plugg gikk faktisk overraskende greit å få inn, men trakk ikke til med like mye moment som de andre pluggene. Antar at gjengene har blitt bøyd tilbake igjen med den riktige pluggen. Men,det blir jo relativt stor slitasje av å bytte gjengedim. hele tiden så tror ikke den siste pluggen skal få så mye juling heretter :wink:

• 1 month later...
Skrevet

Da har jeg oppgradert felgstørelsen min betraktelig! Kjøpte meg brukte Alpina Dynamic 19" fra Robbi3 her på forumet :wink: Hyggelig kar. Dimen på dekka er 225/35-19 foran og 255/30-19 bak. Hårfin klaring til skjermen! :D Dårlig bilde, men grei dokumnetasjon.

92cgeodou9kbpq3cejdw.jpg

Skrevet

Dessverre ingen fan av disse "gaffelfelgene" men sålenge DU er happy, er det jo all good ;)

Var det bak det var så lite klaring eller? Ser jo ikke så ille ut foran..

Skrevet
Dessverre ingen fan av disse "gaffelfelgene" men sålenge DU er happy, er det jo all good ;)

Var det bak det var så lite klaring eller? Ser jo ikke så ille ut foran..

Ja, var veldig skeptisk selv før jeg kjøpte. Ville egentlig ha de vanlige Alpina felgene i 18", men synes de er vanskelige å finne. Men synes de ser helt anderledes ut på bilen i virkeligheten enn på bildene. Får skylde på dårlig iPhone kamera! :lol: Heldigvis er felger noe man kan kjøpe å selge ofte, så variasjon er ikke no problem :)

Forran er det relativt greit, mye av grunnen til dette er jo at BMW som kjent har lavere klaring bak enn foran. Og jeg har jo enda ikke somlet meg til å senke bilen! Bak er det ganske trangt ja. Litt usikker på om det går å kjøre til Sverige med kompiser og øl i bagasjen! :wink: Får eventuelt valse noen mm.

Skrevet
syns bilen din virkelig kledde de felgene, flere bilder takk! :D

Takk :) Skal se om jeg får tatt noen bedre bilder med ordentlig kamera før jeg legger om til 16" vinterfelger igjen..

EDIT: Ligger noen flere bilder på s.1

Skrevet

se der ja...ble nice!! Ser du fikk bruk for tåkelys delene også? :P

har forresten ikek fått svar på kjøp av caben enda..så den radiatorbiten får vi vente litt lenger på :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...