BMW318TDS96 Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Jeg har en automat,når jeg begynner og kjøre så girer den fint men i siste giret virker den som den ikke vil i,og plutselig kommer den i giret men da hugger den til Noen som vet hva det kan komme av det virker som det er nok olje på kassa når jeg sjekker peilepinnen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Jeg hadde samme problemet på min med vinterdekk. Problemet var litt av og på, men jeg tror det kom av forskjellig rulleomkrets på venstre og høyre forann(det ene har gått en sesong mer) og uheldig lufttrykk forskjell på de. Kassa sammenligner farten på høyre og venstre framhjul og girer ikke når de går forskjellig siden den da tror at du er i en sving... Så sjekk lufttrykk og eventuel forskjell på dekkene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Alle dekk er nye og det er likt med luft i alle fire hjul Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Hmm... Hvordan peila du olja da? og peila du ved riktig temp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Kassa er fylt opp med riktig oljemengde og kjørt litt til den ble varm men samme problemet er der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Kan være en av ABS følerne som ikke er helt oppe å går da... Men da skal du jo egentlig får feilmelding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Hadde samme problem på min 318IS Men det begynte gradvis, over tid (på ca 2 månader) hadde det forverra seg fra små rykk i starten, men nå var det KRAFTIGE hugg, som rykker dei bakover i sete !! Men bilen min blei Krasja rett før eg sko på sjekk med det, så har ingen løsning på det, desverre ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Abs følere? girkasse? Det lyser abs i dasjbordet men har dette noe med giring og gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Det er absfølerne som registrerer farten til hjulene. så hvis en av de to fremme er ødelagt kan feilen som jeg beskrev over fårekomme Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW318TDS96 Skrevet Mai 18, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 18, 2009 Aha da får jeg sjekke ut dette for det lyser i dasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 18, 2009 Share Skrevet Mai 18, 2009 Jepp, du har nok løsningen der... Si ifra hvordan det går da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MFosse Skrevet Mai 19, 2009 Share Skrevet Mai 19, 2009 Kan stemme bra ! ABS lyste litt hos meg og, men det var bare av og til !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå