Gå til innhold

Bristolgarasjen på tur til Nürburgring

Share

Anbefalte innlegg

Ja det var ikke dårlige rundetider jeg tenkte på når jeg nevnte 1.8'er:P

Tenkte det samme som Gunnar skrev at når man først skal ta en

slik tur så har man det nok mye mer morsomt i en litt "kraftigere" bil!

Klart jeg har en kompis i en 1.6 Passat FWD, og han tror jeg nok hadde

blitt lei å vræle rundt i den der i noen dager! hehe (syns jeg ser det:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs vel litt hva man går ut for å gjøre... går jo an å kjøre tur i en CSL også. Dessuten har man både bedre veigrep og bremser enn en standardbil, så om man bare klarer å begrense gassfoten er det vel bare tut og kjør.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er rekorden på X-boxen? Sikkert noen bekjente av meg du traff der nede. Kjørte de en 4-dørs E30?

Jeg har vel ingen rekord å skryte fælt av. Prøvde jo bare spillet til en kamerat før jeg skulle dra ned for å kjenne banen litt bedre. Beste tiden med E36 M3 var 9.44, da hadde jeg skrudd av alt av hjelpmiddel som vanligvis ikke hører hjemme på en slik bil, dvs antispinn, antiskrens og automatgir.

Når det gjelder de gutta vi møtte der nede, så kjørte de en svart E36 med M3 motor. Men de sa de hadde flere biler, bl.a en E30 325 eller noe slikt. Så det er godt mulig det var kjenninger av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder de gutta vi møtte der nede, så kjørte de en svart E36 med M3 motor. Men de sa de hadde flere biler, bl.a en E30 325 eller noe slikt. Så det er godt mulig det var kjenninger av deg.

Ja, da var det de jeg kjenner. Det er en 318i som har fått M3 3.0 motor og understell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem med undermotorisert bil og en tur til ringen. Bare ring Klein eller Claudia på Rent Racecar (http://www.rentracecar.de) og lei et leketøy av de. Har bland annet: E46 318ti, 120i, E46 325i, E90 330i, 135i, E46 M3 og E92 M3. Biler med bur og skikkelig understell, samt at en slipper å raspekjøre for mye med egen bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har gått glipp av denne tråden fram til nå jeg. Regner med at dere hadde en skikkelig artig tur selv om det var litt vått på banen :) Bildene av E36'n på banen var skikkelig kule.

Ser dere skriver 2 dager ved banen, hvor lang tid bruke dere hele turen da? Regner med at det blir flere turer på dere :)

Jeg og noen kammerater var der ned å så på VLN og Tourenwagen Revival første uka i mai, hadde ikke lyst til å dra hjem igjen i det hele tatt jeg!!

Kommer dere forresten til Gatebil til helga?

Hilsen Trond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo Trond!

Vi kommer på gatebil. Kan ikke la det gå forbi.

Det var en fantastisk tur til Nürburg, men nokså slitsomt å kjøre helt ned. Mye veiarbeid i Tyskland, så turen tok en del mer tid en beregna. Brukte vel 11-12 timer inkl noen pauser fra Hirtshals ned til Nürburg. På vei hjem ble vi stoppa to ganger av tysk politi oxo. Første gangen var vi litt nervøse for da hadde vi kjørt rimelig fort bare minutter i forkant. Men det var bare "rutinekontroller", så egentlig var det bare litt gøy å bli stoppa av "der polizei".

Uansett, neste gang vi drar ned til Ringen, regner jeg med det blir med fly og heller leier en bil til å kjøre på banen.

Sees til helga! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...