bård Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Har tidligere bygget om et par biler, en e30 325 24v og en e36 320 til m3 3,0l. Men aldri laget noen prosjekttråd på det her inne. Men nå skal jeg snart i gang med et nytt prosjekt, så tenkte å dele litt bilder og fremgang med folket her inne. Har en 92' 318is og en 97' M3 som skal gifte seg så fort eksamen er unnagjort og ferie er et faktum (3 uker til ca). Skal prøve å oppdatere så godt jeg kan, men kan nok hende iveren etter å skru tar overhånd i byggeperioden og tråden litt forsømt desverre. Men det vil jo tiden vise. Bilen som skal bygges på skal hellakkeres i en av disse tre fargene: -Aplinweiss lll -Hellrot -Imolarot Men klarer ikke helt bestemt meg for hvilken farge:) Har to sett felger, et sett orginale m3 3,2 coupe 17" felger og et sett orginale e46 m3 18", begge skal lakkeres. 17" blir vel noen slags form for bane felger tenker jeg, må prøve å få med meg litt banekjøring med denne. Understell blir foreløpig oppgradert med powerflex i travers bak samt i bærearmer foran og bak. Fjærer dempere er usikkert ennå, blir kanskje muligens bare fjærsett fra H&R eller Eibach i år, også en oppgradering til PSS9/10 eller KW V3 i vinter. Vurderer også å kjøpe en ekstra motor som vil få lit sugetrim, men det blir på lengre sikt. Mye tekst så nå litt bilder:) Bilene som skal få all oppmerksomheten min i sommer: Den røde er da M3'n selvom det står m3 bak på den hvite (forrige eier hadde sikkert en forkjærlighet for emblemtrim:))
bård Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 Skal prøve så godt jeg kan, blir tatt masse bilder, men spørs om jeg klarer å oppdatere hver dag. Blir en intens byggeperiode:) Synspunkt/tips på fargevalg er alltid interessant:)
jallaask Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 lit OT her.... men får man godkjent ombygg fra 318is til 3,2M3. tenker på aksel vekter?
bård Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 Ikke OT det da.. Har sendt søknad og fått klarsignal, men må få avklart et par detaljer imorgen, vekt er ikke en av dem:) Så ja, det lar seg gjøre.. Men praksisen varierer nok litt rundt om i landet desverre. Bygget en 3,0 i fjor, dog på 320 kaross, gikk smertefritt det også.
jensemann23 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 jeg fikk beskjed om at det er totalt slutt på å nedskrive antall sitteplasser nå, så det er mulig du vil slite med vekten der.. Jeg søkte før 1.1.08 og derfor fikk jeg godkjent 318>325.
bård Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 jeg fikk beskjed om at det er totalt slutt på å nedskrive antall sitteplasser nå, så det er mulig du vil slite med vekten der.. Jeg søkte før 1.1.08 og derfor fikk jeg godkjent 318>325. Har allerede fått klarsignal så det går nok greit vil jeg tro, hvis ikke er det bare å slanke bilen:)
E36Cab1 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Er ikkje slutt på å nedskrive sitteplasser,står i forskriften at det er lovligt enda og ikkje endra på.
jallaask Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 sitter selv å lurer på å bygge om til 3,2m3 til høsten/vinter. og har kankje en ganske strøken 318is på hand som ville vert ett bra eksemplar og bygge på. skal følge med på denne tråden så får jeg sikkert de detaljene jeg har bruk for
Lars89 Skrevet Mai 19, 2009 Skrevet Mai 19, 2009 Hvordan er det å importere M3 fra england? Vanskelig? Mye jobb? Noe spesielt å passe på? Er jo "gratis" der borte...
bård Skrevet Mai 19, 2009 Forfatter Skrevet Mai 19, 2009 Virkert som det med nedjustering av sitteplasser har ganske ulik praksis rundt om.. Så vil jo bare råde folk til å søke hos sin nærmeste trafikkstasjon:) Vet ikke helt hvilke utfordringer engelsk bil har å by på, men det finner jeg snart ut da jeg begynner å skru på den:) Ang henting av bil i England, så er vel ikke det noe mer stress enn fra sverige, tyskland osv. Men skal hente en bil der i begynnelsen av juni (skal ha en ekstra motor) så da vet jeg mer om det. Så om noen er interessert i m3 interiør styling og drivverk er det bare å si ifra..
bård Skrevet Mai 20, 2009 Forfatter Skrevet Mai 20, 2009 Da har jeg vært i kontakt med biltilsynet i dag og fått avklart et par detaljer. Så nå er alt på stell, så egentlig bare å sette igang, men må få unna et par eksamener først:( Spurte også hva han ville gjøre mtp. vekta, og han sa det var mulig den ble nedregistrert til 4 seter, men han tvilte egentlig på det også. For meg spiller det forsåvidt ingen rolle om bilen er registrert for 4 eller 5 personer. Skal ikke sitte 5 stk i en coupe likevel, dårlig går det også da.. Så da er det bare å gjøre det som blir forlangt av biltilsynet så skulle godkjenning gå smertefritt. Angående fargevalg heller jeg litt mot imolarød om dagen, er en utrolig fin rødfarge pluss veldig få e36'er med den fargen her til lands. Noen som vet om noen i Norge eller har noen fine bilder av imolarøde e36?
bård Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Skrevet Mai 24, 2009 Da blir det nok denne fargen på bilen, etter mye frem og tilbake:)
Ullsokk Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Jævli pen farge det, men må si jeg blei litt skuffa over valget ditt egentlig. Rød.. Men har jo aldri sett imola live heller da, så skal vel egentlig ikke si så mye Er ikke lett det å velge farge! Hadde jo ikke helt trua på hvit før vi dro å henta is'en, men det var jo noe helt annet når man vi fikk sett den.
bård Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Skrevet Mai 26, 2009 Fargen er drit digg irl.. Men har jo tenkt på en rå blåfarge også da, men tror rød blir tøft, pluss at jeg lakker bilen under og pulverlakkert understellet, så tror det blir en bra helhet da:) Par bilder til:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå