Gå til innhold

Larz's - E39 520i -> 528i


Larz
 Share

Anbefalte innlegg

Har gjort litt sesong klargjøringer de siste dagene men bare småtteri.

- Fått satt i ny viftemotstand slik at cupè viften ikke plutselig stopper når den selv vil.

- Powerflex foringer i forstilling

- Nye pollenfilter

- Fått skiftet olje og oljefilter

- Venter på ny hardyskive i posten som skal skiftes så snart som rå

Samtidig er det ting som slutter å fungere underveis, plutselig en dag sluttet aricondition å fungere var varmt i været og det kom bare lunken luft. Skjedde et par timer etter at jeg hadde vært ute å kjørt og da fungerte alt helt fint. Noen som har tips? er det være lekkasje slik at AC gassen har funnet veien ut eller kan det være andre ting?

tfyzki0svhrajomq2k2e.jpg

1r5kbvyelf3empppg8p3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

jepp acen fungere slik at når det blir lite nok trykk er det en trykk styrt bryter på annlegget som gjør at ikke acpumpa starter vis det er lite gass så vis du prøver og fylle gass er det stor sansynlighet for at det er det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Da er jeg endelig igang med å få laget sub-kasse til de to 10" hertz elementene :) Fikk begynt med litt glassfiber idag :D

bunnen er i glassfiber og ligger nedi reservehjul-brønnen, over den kommer det en treplate som skal trekkes i filt :)

r95ox5i6yr2moa4pwlsm.jpg

6s71tbqd3hjbvjuy00r6.jpg

q7ptvh3jh2gck5leylq0.jpg

4jkhsyan7wu4g1oz5gxx.jpg

Så er det bare å vente til det tørker.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvis gassen er borte så er det jo lekkasje og lite vits i å bare fylle etter, vet du om det er en spesiell pakning eller noe som vanligvis ryker?

Det er helt vanlig at AC gass siger ut. normalt med 50-100gr pr.år fra med bilen har vårti 5år gammel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...
  • 8 months later...
  • 1 month later...

Da er M52B28 motoren på plass, det fulgte selvfølgelig ikke med svinghjul så dette er nå bestillt på oppfordring av ///Naitsirk :)

Planen var å monteren den nå til helgen men siden jeg må vente på svinghjul så blir det vel ikke før helgen etter der igjen :(

mccmabdxbnvoqpsdxptd.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da var endelig motoren byttet, her er litt bilder fra jobben. Det er enda litt arbeid som gjenstår, det var en del tikking i motoren noen som vet hva dette forårsakes av? det ble fyllt på 6,5 liter olje så det skal vel stemme, ser også at det er hydrauliske løftere på ventilene.

IMG_0442.JPG

IMG_0443.JPG

IMG_0444.JPG

IMG_0448.JPG

IMG_0449.JPG

IMG_0450.JPG

IMG_0451.JPG

IMG_0452.JPG

IMG_0454.JPG

IMG_0455.JPG

IMG_0458.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er motoren ordnet, tikkingen ble borte av seg selv og motor oppgraderingen ga en helt annen kjøreopplevelse.

Vi var to stykker som brukte ca 16-17 timer over en helg på hele operasjonen og har aldri gjennomført et motorbytte før men har generelle kunnskaper om funksjonene til det meste i motorrommet.

Anbefaler dette til alle som kjører med en lat M52B20 :)

Neste steg er nå godkjenning og jeg har vært i kontakt med biltilsynet som ba meg sende inn søknad om ombygging og skaffe følgende:

* Dokumentasjon på at karosseri er det samme for E39 med B20 som med B28

- Dette ordnet GS Bildeler på Bud til meg på dagen via epost. (Og den viser at karosseriet er det samme helt opp til 540i)

* Bilen må møte kravene for støy og utslipp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...