GeirAndre Skrevet September 1, 2009 Forfatter Skrevet September 1, 2009 hehe.. har aldri prøvd så blir spennende:) nja, veit a faen jeg, var i danmark jeg men bilen er betalt den så ikke noe stress hehe
GeirAndre Skrevet September 4, 2009 Forfatter Skrevet September 4, 2009 ringte motorteknikk i dag.. så toppen var straks ferdig. i helgen blir det satt på en midlertidig grom topp på 2literen så bilen blir kjørbar til gromotoren kommer nedi:) videre har jeg sett på enda en morsom bruksbil som mest sannsynlig kommer i hus når e32 blir solgt:)
Ceylon Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Dette her har jeg ikke sett før no.... Helt rått. Grattis med rått prosjekt Har du noe tips til meg for å lade mest mulig på m106 uten å bruke ALTFOR mye penger,,,? Ser du går for m5 3.8 pakning og ppf vippetøy. Hva mere snack snakker vi om her ? Pris på vippetøyet...? oij... ja ble litt masse spørsmål her, håper det går greit. Send gjerne på pm.
Gjest Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 M106 er en super motor og trimme.Du behøver bare en mls pakkning og arp bolter og z55 kam fra enem.ppf selger disse. Kan være lurt og skifet til hd vipper. Med en brukbart stor turbo får du da lett 520-530 hjulhk. på 1,4-1,5bar. Meget billige hester.
Gjest Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 og om noen trenger grenrør og innsug eler lignende fikser vi det!
Ceylon Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 M106 er en super motor og trimme.Du behøver bare en mls pakkning og arp bolter og z55 kam fra enem.ppf selger disse. Kan være lurt og skifet til hd vipper. Med en brukbart stor turbo får du da lett 520-530 hjulhk. på 1,4-1,5bar. Meget billige hester. Ok forrige eier slet med å få det tett med mls, men om det er alt? Ikke noe data sprut, regner med dyser må skiftes hvertfall. Wastegaten er skiftet og toppen er portet. Er orginal grenrøret mitt godt nok, har sånn cosutm innsug liggendes om det er nødvendig. Takker så mye for svar Jørgen.... er det fremdeles full sprut i m5 motoren din. "moseren"
Gjest Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Problemer med og få tett mls kommer nok av ujevnheter på topp og eller blokk.Må være meget fin overflate.Har aldrig hatt problemer med og få det tett med mls.Sprut og andre dyser må dere ha vist dere vil ha over 350hk ca. Org grenrøret og org turboen klarer vel 400hk ca, men da begynner det og bli utpint. Innsuget trenger man ikke skifte før man passerer 600hk ihvertfall. Men er nok en del og hente på respons med ett stort plenum og større spjeld.Begrensningene på disse motorene er som sagt org grenrør/turbo og sprutet. og kammen da. M5 motoren er det full sprut i ja Holder på og kunstruere ny mellomaksel nå. Som forhopentligvis ikke blir most..
GeirAndre Skrevet September 5, 2009 Forfatter Skrevet September 5, 2009 hvordan går det med bilen din nå da jørgen? har ikke sett noe til den på ei stund...
Gjest Skrevet September 5, 2009 Skrevet September 5, 2009 Med bilen går det bra. Problemet er att jeg ikke har hatt lappen i sommer.. Kjørte 117 i 80n på april. Derfor har jeg ikke vert på no treff i år. Men får den tilbake den 15. nå. Men skal på treff på frøya banen den 26.
GeirAndre Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 jaja.. da var endelig 745 byttet bort i ett sett e30 325 bremser foran, nesten nye:)
GeirAndre Skrevet September 6, 2009 Forfatter Skrevet September 6, 2009 Dette her har jeg ikke sett før no.... Helt rått. Grattis med rått prosjekt Har du noe tips til meg for å lade mest mulig på m106 uten å bruke ALTFOR mye penger,,,? Ser du går for m5 3.8 pakning og ppf vippetøy. Hva mere snack snakker vi om her ? Pris på vippetøyet...? oij... ja ble litt masse spørsmål her, håper det går greit. Send gjerne på pm. m5 pakningen i kobber skal tåle 1000hk fikk jeg for 1500 på Krb trading ppf vippearmene nye typen betalte jeg 2500kr for, koster vel rundt 10.000? rett meg om har feil?! er vel ikke så mye annet snack på denne... er lavbudsjett prosjekt, men er en utrolig sprek motor i utgangspunktet så bare få bytta ut di svakeste delene først så er denne motoren skuddsikker:)
GeirAndre Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 men da var midlertidig motor i gang i e30... 325topp skamportet topp og innsug, 310grader kam, dobble ventilfjærer, race ventiler.... bare justere litt fortenning så blir det litt grise kjøring i dag vel:P
Armanic Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 Lest igjennom alle 12 sidene, mye rart å lese. Men utrolig morsomt projekt du har gåendes Geir Andre! Stå på!
GiljeN Skrevet September 8, 2009 Skrevet September 8, 2009 orginal m5 paknng?:)går den på m30b35 og da?
GeirAndre Skrevet September 8, 2009 Forfatter Skrevet September 8, 2009 GiljeN Skrevet: Tir Sep 08, 2009 13:51 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- orginal m5 paknng?går den på m30b35 og da? passer den, men jeg bruker ikke orginal, bruker kobber:D Armanic Skrevet: Tir Sep 08, 2009 13:47 Tittel: -------------------------------------------------------------------------------- Lest igjennom alle 12 sidene, mye rart å lese. Men utrolig morsomt projekt du har gåendes Geir Andre! Stå på! jo takk, blir morro detta til slutt:P kommer vel en del bilder snart igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå