Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt inn m5 bakfanger og m5 spegl til min bmw e39.

Høyrte litt rundtom etter priser her i nærheten (voss) og eg må ut med nesten svimlende 4000kr for lakkering av begge deler .. i vanlig svart farge.

..for meg virka det ut som ein høg pris :shock: Og har ikkje pengene til det ..

Så .. kan eg lakkere sjølv? Noken som har tips til korleis eg bør gjere det for å få det bra og holdbart ?

Treng tips og erfaringer !!

Takk for svar !

Daniel :P

Skrevet

legg på en grunning som er beregnet på plastikk, ellers kan lakken fort sprekke ved bevegelser i fanger. rengjør med silikon fra max meyer f.eks. basen er enkel å legge på med 1.5 ca i kompressor trykk, mens klarlakken er utfordringa hvis du skal ha det da. legg der tynne strøk med ikke alt for lang tørke tid. bruk godt lys for å se tid det er nok klarlakk og vann gulvet fem min før lakkering for ingen støv. kan gjerne bruke en herder som herder raskere for enkelhet skyld, kan bli litt dårligere men gjør jobben enklere med tanke på sig.

Skrevet

det blir mer enn bra nok med sprøyte i en garasje med varmovn. bare å prøve selv ikke vits å betale fire når det kan koste deg 1000:)

Skrevet

Så 4000 er ikkje høg pris for lakkeringen ? Hmm .. syntes det høyrtes så mykje ut, eg ..

Har ingen lakkeringsutstyr, og er fersk på området .. "/

Skrevet
det blir mer enn bra nok med sprøyte i en garasje med varmovn. bare å prøve selv ikke vits å betale fire når det kan koste deg 1000:)

Er ikke alle som har lakksprøyte i garasjen, og slikt koster litt å kjøpe inn regner jeg med. Jeg er student og har deltidsjobb, og for meg virker ikke prisen så stiv. Kunne vært litt lavere, men om kvaliteten står i stil med summen ville jeg slått til.

Skrevet

Ok. Ja, det er eit svært og nokså nytt bilskadesenter, med lakkhall. Så det skal være profesjonelt, har ikkje høyrt noko anna. . . Får vel kanskje berre punge ut 3900 og få det gjort skikkelig, då ..

Skrevet

el så kan du lakke med boks. kjøpe enten 2k ferdigblanda på boks, eller kjøpe farge med riktig farge kode, kjøpe pistol håndtak og kjøpe ny dyse. alt dette har de på bilxtra.

kjøp også klar lakk.

så kan du prøve deg fram på noen deler du har liggende elns.

blir greit nok viss man øver litt.

og svart er ganske lett også.

legger opp to bilder av fanger som er lakka med boks:)

på deler med ikke store flater, men med en del profiler er det helt greit og bruke boks:)

Skrevet

Sett det bort, 4000 er en fin pris. Å kjøpe en brukbar sprøyte, lakk og diverse så er du fort oppi 2-3k. Har prøvd dette prosjektet selv og det du sparer i penger er ikke mye i forhold til arbeid og irritasjon.

Skrevet

jeg ville prøvd selv, kan få bra resultat bare med boks, spare 4000 til byen :) i allefall vært et forsøk, enten blir du fornøyd, ellers har du tapt 1000kr og er en erfaring rikere

Skrevet
spare 4000 til byen :)

hehhe.. ja var det da :) Men liker å gjere ting 100% skikkelig når eg skal fikse og style opp BMWn .. såå vil Helst gjere det hjå nokon som kan det ..

Må tenke litt !

Tusen takk for svar bimmers-friends =) !!

Skrevet
Sett det bort, 4000 er en fin pris. Å kjøpe en brukbar sprøyte, lakk og diverse så er du fort oppi 2-3k. Har prøvd dette prosjektet selv og det du sparer i penger er ikke mye i forhold til arbeid og irritasjon.

Det blir fort værre enn som så sprøyta mi koster 4500 :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...