Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
jeg ville prøvd selv, kan få bra resultat bare med boks, spare 4000 til byen :) i allefall vært et forsøk, enten blir du fornøyd, ellers har du tapt 1000kr og er en erfaring rikere

Du blir nødt til å ha 4000kr til å gå på byn etter å ha lakkert fangerne selv med sprayboks..

4000kr er ikke så gale å betale heller.. Blir fort 1500kr bare i lakk, så skal du ha sprøyte, pussepapir, tynner, vasketynner etc etc etc... I tillegg til at resultatet ikke nødvendigvis blir så bra..

Skrevet

Hei!

Som flere sier

alt. 1

Skal du kjøpe utstyr og lakk kommer du ikke under 2000. før du Sprøyter lakk på (kompr. + lakksprøyte +lakk samt vasketynner og silikonfjerner m.m. alt av rimeligste variant)

alt.2

Kjøpe ferdig lakk m rett fargekode på blir fort en 1000-1500kr. (250kr boksen)

alt.3.

Gå på en lokal rekvisitabutikk å kjøpe spraybokser med den fargen som er nærmest til 50-100kr. burken.

alt.4.

gå å få det profft gjordt med garanti om at fargen er korekkt med tanke på nyanse. Og når du har montert det så ser det ut slik du hadde tenkt deg.

Jeg vil si at det det står på er om du er fornøyd m sluttresultatet.

alt- 1 og 2 krever at vet hva man driver med .Har du aldri lakkert før så må de aller fleste prøve og feile en god stund før de blir habile. Dette gjelder også alt.3 men der kan fargeforskjellen bli så gal at du aldri vil ha det på bilen. er lakkeringen ræva kan det gå så langt at du nesten ikke tør levere det til ett profftverksted fordi en er redd for at dette blir mye dyrere enn utgangspunktet. Lakker du det først selv med en billig lakk må du vente deg. at verkstedet ikke vil gi deg garanti mot koking/ flassing mm pga kjemisk reaksjon før all gammel lakk er slipt vekk. Så lenge du ikke har noen bekjentskaper vedr. lakking så er ikke 4000kr. så galt.

Ps!1 Mitt tips til deg ang de som sier at det er bare å gjøre det sjøl det er jo så billig og bra... be om å få se det de har lakket helst i real life. for bilder LYVER. Da kan du vurdere om kvaliteten er ok for deg.

Ps!2

Send en pm/ tlf til NeonMuffler her på bimmers han er lakkerer og har en tråd på sin e34 525. Der han lakker opp sin bruksbil Han kan sikkert gi deg tips og råd¨

Ps!3

Jeg vet ikke hva som er gøyest å ha kule lakka fangere på bilen intill

videre eller å bruke 4000 på byen... og det en husker var å våkne med et sabla kuppelhue og en helvetes skallebank... Hvilken erfaring blir en rikest av...

Uansett hva du gjør

LYKKE TIL! :headbang:

Mvh

-GV-

Skrevet

For å få ett godt resultat er grunnarbeidet viktigere enn selve lakkeringen,her må du være veldig pirkete,har du ikke lakkert før så kommer du til å banne mye fordi du ikke blir fornøyd med resultatet,men det er bare å pusse ned å begynne igjen,andre forsøk pleier å bli bedre (egen erfaring)

Skrevet

Helt enig m bjalle. grunnarbeid er det viktigste. lakk dekker så å si ingenting av riper og hakk. Tar du ett 400 eller 500 korning slipepapir for tørr sliping og pusser litt på delen så ser du fort at har du riper hakk som er grovere vil det synes gjenom lakken. En bruker fyller/sprøytesparkel for å dekke ripene Generellt så dekker fyller mellom fra 80-120 til 400 koring tørr papir. Ganske vanlig på profft verksted er at det ujevnheter sparkles så pusses m 80-120 papir tørrl når delen er bulkfri kommer fyller for få å pusse ned m 400-500 papir tørt så grunning baselakk(farge) så klarlakk. Vet at mange der ute bruker og sverger til å slipe vått men det har jeg for liten erfarig til å uttale meg om. Det er lettere å se om man har fått med seg alt av ujevnheter spesiellt på siste finpussen. Selv synes jeg det er gris med allt vannet og etterhvert har jeg lært meg å kjenne ujevnheter med hånda.

Mvh

-GV-

Skrevet

Da jeg jobba med lakkering for mange år siden brukte vi å spraye over med et tynt lag svart lakk før siste finpussen da ser du riper/bulker og forhøydninger mye lettere.

Skrevet

Takk igjen for stor respons :) !

Tok å bestilte lakk-time hjå voss skadesenter, eg. Betaler heller litt for å få det 100% skikkelig !

Nå har eg endå eit spørsmål ... Kor finn eg lakk-koden på bilen min? BMW e39.. =P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...