Jump to content

Problemer med og komme online , haltech

Recommended Posts

Posted

Hvordan "instalerer man haltech, gjøre så man kommer online.

Trenger man en slags driver? lastet ned software fra haltech og prøvde og gå online, men da fikk jeg en error.

laptopen finner en ny hardware når jeg kobler til haltechen.

legger ved et scrn shot, så håper jeg noen kan hjelpe meg.

0elkca06xmkfyrxls57z.jpg

Posted

Når du går i enhetsbehandling (høgreklikk på min datamaskin -> egenskaper -> velg fane "maskinvare" -> enhetsbehandling), så skal du få en oversikt over forskjellige komponenter, i lista der er det noe som heter com-port (eller seriell-port), tror jeg, maskina jeg sitter på nå har ingen seriellporter, så er ikke sikker hvordan den ser ut.

Der skal porten du forsøker å koble til i haltech-programmet være. Om den ikke er der, er installasjon av driver feil. Eventuelt at du har flere com-porter, og du bruker feil i haltech-programmet.

Har ingen erfaring med det akkurat haltech, eller noe annet datasprut for den saks skyld, bare generelle datakunnskaper.

Posted

Og i haltech-softwaren da, er det kanskje noe innstillinger der om hvilken com-port den skal bruke? Kanskje den prøve å koble til på den første com-porten den oppdager, og det er com7? Samtidig er det noen innstillinger på selve porten, viss du dobbelklikker på den i enhetsbehandling, og velger fanen "portinnstillinger", så må de innstillingene stemme overens med de i programmet, tipper baudrate skal være på 9600bps.

Posted

Den er satt opp til og bruke COM 1 ja, med 19600bps, om jeg prøver og endre noe får jeg beskjed om at COM porten er i bruk av et annet program.

a0d8tuiuybx9btx172ju.jpg

Posted

Kan endre denne COM porten til hva som helst.

Prøvde med 133 til og med, men uansett hva jeg prøver og endre den til i haltech får jeg samme melding

Posted

hvis jeg endrer den til 1 får jeg beskjed:

Unable to go online, please check COM port and ecu, føler jeg nærmer meg, takker for hjelp :)

Posted

Jeg vet at det er en del som sliter med å få carsoft til å fungere når de bruker COM-port adapter. Aner ikke hvorfor eller hva problemet er, men kan hende det er samme...

Posted

sitat fra e30tech.com:

"Haltech, why not just shoot your self in the foot?"

Fra spøk til alvor. Du får ikke gjort noe i prgramvaren før du har koblet den opp i bilen.

andre sprut jeg har vært borti kan du gjøre endringer offline, men ikke på haltech