photowerkz Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Har gjort om hele websiden min og har i den sammenhengen begynt å titte på noen gamle bilder, for å se om jeg kan "oppdatere" de litt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 god damn. digger det. Så nesten 3d ut Hva har du gjort for å oppnå den looken på bildet? Digger portfolioet ditt også. Sånn et portfolio skal se ut etter min mening. Er det samme kamera du har brukt på alle bildene forresten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Ny oppdatering av bilde mitt ja, hehe. Var ikke dum den versjonen der nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 3, 2010 Forfatter Share Skrevet April 3, 2010 Jimxd: Takker. Bildene av e30 m3'n (og de andre "gamle") er tatt med canon eos 400d. De nyere er med nikon d300, og de helt nyeste (karbon supra'n) er med nikon d700. Er noen timer med photoshop bak bilde Stramvaier: Vi tar noen nye i sommer. D700 kamera er en god oppgradering fra utstyret jeg brukte sist Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stramvaier Skrevet April 3, 2010 Share Skrevet April 3, 2010 Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Ok. For jeg leiter etter ett bra speilrefleks jeg skal kjøpe. Har sett på Nikon D90 som jeg vurderer å kjøpe. Ja photoshop er nesten ett must å kunne. Linser kjører du på disse kameraene når du tar bilder av bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 4, 2010 Forfatter Share Skrevet April 4, 2010 Stort sett alt det gamle er fotografert med canon ef-s 17-55 f2.8 IS. Hvite 3-serie coupe'n, audi a8 + s3&a4 osv er fotografert med nikkor 16-85 VR. I år har jeg sigma 12-24mm + nikkor 24-70mm f2.8 + nikkor 70-300 VR. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet April 4, 2010 Share Skrevet April 4, 2010 Ok. Ska sjekke ut de linsene der og se hva jeg kjøper. Gleder meg til å se flere bilder. Får virkelig inspirasjon til å drive mer med å ta bilder + photoshop. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 5, 2010 Forfatter Share Skrevet April 5, 2010 Det beste du kan gjøre er å bruke kamera med kit objektivet lenge nok til at du forstår hva du trenger/vil ha igjennom erfaring. Kjøper du noe bare fordi du tror du trenger det (etter å ha sett hva andre har gjort med samme linse) så kan det fort ende med at du må selge den igjen når du får litt erfaring og begynner å bli mer målretta mot hva slags bilder du vil ta. Kjipt å ha en nikkor 14-24mm vidvinkel til 14.000kr da, fordi alle fortalte deg at den er så uendelig feit (som den er), men du finner ut til slutt at du liker best tele objektiv ...og ett brukt D300 er ett bedre kjøp enn ett nytt D90 kamera. Hvis du ikke er en av disse som TROR du kommer til å bruke video funksjonen så utrolig mye da - som du uansett ikke vil. Men vil du på liv og død ha video funksjon, så er visstnok nye canon 550d ett bedre valg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimxd Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Nei jeg driter i videofunksjonene for å være ærlig. Har kamera til det. Jeg har bare hørt og lest masse rundt at D90 tar utrolige bilder. Ja jeg skal ta og se på brukt d300. Koster jo en del da. Finn.no er fucked så finner veldig lite. Men jeg skal ta og se. Jeg er vant med at fanboys sier at jeg trenger det og trenger det. Jeg tar alt med en klype salt. Så kjøper ikke noe før jeg er 100% sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2mMy Skrevet April 5, 2010 Share Skrevet April 5, 2010 Bildene dine er bare helt utrolige! Har litt å lære selv gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 5, 2010 Forfatter Share Skrevet April 5, 2010 Ja jeg skal ta og se på brukt d300. Koster jo en del da. Finn.no er fucked så finner veldig lite. Sjekk også foto.no for brukt utstyr. Greit bruktmarked der. Bildene dine er bare helt utrolige! Har litt å lære selv gitt Takker! Har drivd på noen år nå, så det er gøy at all tiden jeg har brukt begynner å gi litt utbytte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 18, 2010 Forfatter Share Skrevet April 18, 2010 Da er treff sessongen i gang for min del. Det er første gang på MANGE år jeg har dratt på noe, og absolutt første gang jeg har prøvd meg på bane fotografering - så dette var en "prøverunde" for meg. Lærte litt om utstyret (nytt for i år) og hva jeg må handle inn til neste treff. Så forhåpentligvis blir det bare bedre treff for treff. Har tenkt meg på de treffene hvor jeg får tilgang til hele banen denne sommeren. GATEBIL regner jeg med er i orden, så vil være der. TRACKDAY treffene utgår, for det var ingen interesse for at jeg skulle få noen tilgang der (syter ikke, just sayin' ) Hadde tenkt meg på bmw treffet på våler, men var litt opptatt med noe som skal på trykk (og var ufattelig treig selv ) så det utgikk. Og har notert litt ymse på kalenderen fremover som avhenger mest av vær & tilgang til banen. Aaaanyway..... Stor takk til Tom Ole Svendsen for at jeg fikk tilgang til hele banen på Powerdrift treffet som var nå 18 april på rudskogen. For meg så var dette ett bra treff med frisk satsning av flere. 100kr for å komme inn å se på dette var HELT klart verdt pengene. Skal det være noen flere powerdrift på østlandet så dukker jeg opp igjen (hvis jeg slipper til igjen da ). Skal kommentere bilene etter hvert som jeg legger ut bilde av de. Eneste jeg vil kommentere med en gang var en hvit BMW E30'n med "powerdrift" i frontruta... FOR EN UTROLIG SYK MØRK & SINT LYD I DEN BILEN! *NYDELIG!!!* Har en del materiale å gå igjennom, så TING TAR TID. Legger ut fortløpende utover uka. Har ikke bilder av alle bilene tror jeg, da jeg ikke var der så lenge + som sagt: første gangen noen sinne jeg fotograferer på noe banekjøring, og en del gikk ikke som planlagt. Bedre neste gang? Håper det! Hvis noen vil ha ett bilde i full størrelse så send meg en PM. Tar 500kr (jaja, slutt og syt - 2 peppes pizza koster faen meg mer!! ) Nok mas... første bilde: Likte utseende på denne veldig godt - gjennomført - og det var bra satsing på kjøringen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
photowerkz Skrevet April 19, 2010 Forfatter Share Skrevet April 19, 2010 Bra satsning av bs-bilene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scampi Skrevet April 19, 2010 Share Skrevet April 19, 2010 D90 tar fryktelig gode bilder, og er bildeteknisk ofte bedre enn D300. D90 er også litt bedre ergonomisk sett, jeg synes iallefall det og jeg har ikke direkte små hender. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå