Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Selger en yamaha 9,9 o5 mod. strøken ! 4000kr

Beklager OT i salgstråden din.. Men hvorfor i alle dager lager Yamaha, og markedsfører en motor på 9,9hk.???? Hvorfor ikke 10hk.?

Hvor lattelig hadde det ikke vært om BMW kom med en 2liters motor på 199,9hk...

Skrevet

Grunnen til at det er 9,9 hk er for at det er mange småe vann som det ikke er lov og ha større motor en 10hk..derfor ble det 9,9 ! helt teit regel spør du meg..som for eks, SNÅSA vannet i trøndelag er ett STORT vann...der var det kun lov å ha båt med MAKS 9,9 hk påhengsmotor på halle vannet...og andre halle var det fritt fram...denne regelen funka ikke lenge ! :)

Skrevet
Grunnen til at det er 9,9 hk er for at det er mange småe vann som det ikke er lov og ha større motor en 10hk..derfor ble det 9,9 ! helt teit regel spør du meg..som for eks, SNÅSA vannet i trøndelag er ett STORT vann...der var det kun lov å ha båt med MAKS 9,9 hk påhengsmotor på halle vannet...og andre halle var det fritt fram...denne regelen funka ikke lenge ! :)

AHA, der ble jeg litt klokere.. :idea:

Lykke til med salget, ikke meningen å rote til salgstråden din..

Skrevet

I tillegg til regelen med maks motor på noen vann er det også slik at du må være over 16 år for å kjøre påhengsmotor med med effekt enn 10, så da ogs en grunn til 9,9 hk nivået.

Skrevet

dere trur så og si alle kjente motor merker lager 9,9 og ikke 10 hk pga en tett regel i norge?:) nei. det er pga noen avgifter osv. alle under 16 har lov til og kjøre 10 hk. så at det ble laga 9,9 pga en regel som gjelder på et vann oppi skogen her. tviler jeg på:)

Skrevet

Ja , jeg trenger den til sønnen min på 16.... har skjønt at 2 takt ikke er så

populært lenger da alle vil ha miljøvennlige firetaktere om dagen !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...