Gå til innhold

Dårlig men gjevnt drag i E46 EDIT: Tatt diagnose!

Anbefalte innlegg

Skrevet

bump; fått tatt diagnose :)

Når det kommer til lambdaene så hadde de rare verdier men det kan jo være pga gåen LMM(?). Fikk ingen direkte feilkoder på lambda

Skrevet
Du har ikke glemt å plugge LMM i igjen? Eller kanskje noe tomgangsregulatorgreier? Jeg har ikke helt kontroll på hvordan det er på den motoren.

Ved ujevn gange er det naturlig å sjekke tennplugger også. De er forresten dyre til den motoren (men billige i lengden, for det er sånne 70.000km plugger på den, ihvertfall originalt).

Hvis jeg ikke har forstått helt feil så tyder det nettopp på at lmm er gåen når du ikke merker no forskjell på motoren med og uten lmm koblet inn. Det er fordi motoren allerede går i nødmodus når lmm er gåen...

Hmm.. mener jeg har hørt at ECUen ignorer LMM på flat fjøl, og at det derfor kan være en test på LMM. Kanskje noen kan bekrefte/avkrefte det.

På fullgass over gitt turtall går motor i open loop,men den ignorerer ikkje LMM,men den har nådd maxfløden et stykke før fullgass. Gir da en gitt programmert bensinmengde og tenning utifra LMM,turtall og TPS.

Skrevet

Hvor ofte har en lamdasonde egentlig blitt ødelagt...!?

Selvsagt er ingenting umulig, men på E46 er det lagt inn skifte av lamdasonder på 150.000Km og de er nok ikke ødelagt da heller.

Nei... når jeg hører lamda og/eller lmm i samme setning bør innsugsbelger og innsug sjekkes for hull/sprekker som kan gi falsk luft.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...