Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvem selger chip til disse bilene som faktisk gjør det den skal? Hvor mange hk ekstra bør man forvente? Å åssen blir bensinforbruket..motoren er ellers helt orginal,skal lage 3" eksos med gjennomstrømmningspotte midt under,uten kat å en samme bakpotte.

Posted

Hallå,

Jag ordnar chip till dem. Håller på med chiptrim i sverge. Skicka mig ett PM så kan jag ge dig ett bra pris på det.

Mvh//A.Fekzen

Posted

Turner Motorsport selger chip til 535i.

BMW brukte minimalt med tid på å mappe sprutet til den motoren, så det er ganske mye å hente. Den chipen til Turner skal vel gi rundt 40hk.

Posted

Ikke som jeg er kjent med, men ta en tur inn på sida til Turner. Står litt tillegs info der på de forskjellige chippene.

Det som står om M30B35 er:

"The 1989-93 535i is a powerful car, however, BMW didn’t spend any more time tuning the car than they had to. The TMS Performance Chip for this car was tuned on the dyno to yield as much performance from this engine as possible and still maintain its great reliability. Jim Conforti tuned the fuel and spark maps to take advantage of 91 octane gasoline. By making the engine more efficient with this fuel, gains in horsepower and torque are achieved as well as making the engine run smoother"

43hk skal den gi, men man må jo ta det med en klype salt.

E34M5 skal og få 39hk med Turner chip.

Posted

Er jo altid rom for optimalisering. Han Jim som mapper desse chippene er jo en meget dyktig kar.

Men skal man ha det helt optimalt så må man nok mappe til den spesifiserte motoren. Kunne tenkte meg å fått mappen M3en.

Har du chip i 540en?

Posted

Lurer på kompressor jeg og! Kombinert med JB alu svnighjul så blir det en kruttpakke ;) Har manuell kasse på min og.

Posted
Lurer på kompressor jeg og! Kombinert med JB alu svnighjul så blir det en kruttpakke ;) Har manuell kasse på min og.

har du JBR sitt svinghjul montert nå?

har selv svinghjul fra JBRacing og clutch fra spec. mangler bare kassa som for øyeblikket Morty999 her på forumet "passer på" ;)

Posted

Har JBR på M3en med Sachs plate og Clutch Masters kevlar lamell.

En kompiss fikk akuratt bilen tilbake, nr to i verden E39M5 med ESS kit, med JBR svinghjul og SPEC clutch. Den var så intenst hissig på turtall at deg var helt sykt! 5.5kg var hans svinghjul.