Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Skrevet

Du kan jo evt prøve å kjøre i 8 tall med tanke på drivaksel... Eller så er det jo som nevnt her tidligere å jekke den opp foran og dra den opp til ca 100, dra den ut av gir og stoppe motor`n=)

Skrevet
Ville prøvd å jekke opp bilen, så begge fremhjulene er klar av bakken.

Start opp bilen, sett den i gir og prøv å kjør.

Da vil du jo høre eventuelle lyder som er der.

Få en til å sitte utenfor til å høre og se etter feil.

Prøv de og sjå ka so skjer! :-)

Bilen er bakhjulstrekk. so da fere den nok ab gårde!!

hadde blitt eit morsomt syn!!!

Skrevet
Ville prøvd å jekke opp bilen, så begge fremhjulene er klar av bakken.

Start opp bilen, sett den i gir og prøv å kjør.

Da vil du jo høre eventuelle lyder som er der.

Få en til å sitte utenfor til å høre og se etter feil.

Prøv de og sjå ka so skjer! :-)

Bilen er bakhjulstrekk. so da fere den nok ab gårde!!

hadde blitt eit morsomt syn!!!

siden når ble vectra bakhjulstrekk a?:P

Skrevet

Det virker som hjullager. Men uansett må du ha ut drivakselen for å sjekke/skifte hjullager da kan du jo kjenne på drivakselen /drivknuten. Hvis ikke mansjetten er tett så kommer det vann inn og det er bare spørsmål om tid før det går i stykker. Vil tippe at du har ett dobbeltlager i navet. Disse må presses i med verkstedspresse med mindre du har en løsning på det. Du kan evt. få verksted til å gjøre pressinga dvs. levere navet på morgenen og hente det på ettermiddagen). Gjorde det samme i forrige uke med fruens Mondeo.

Uansett Lykke til! :beer:

Mvh

-GV-

Skrevet

Jeg hadde en slik bil, med samme symptomer, var skråsikker på at det var en drivaksel, men viste seg og være girkassa rett og slett.

Skraper det om du kjører og så trår inn clutchen da?

Skrevet

Hvis lyden forsvinner når du svinger til venstre har du et gåent lager på venstre side.

Blir det værre med sving til høyre?

Dersom det rister i rattet i tilegg er det i forstillinga.

Skrevet

Har selv opplevd å ikke være 100% sikker på at det var hjullager før hjul og bremser var fjernet og jeg etterpå snurret på kun lageret. Dette var foran på E46'en og en mekanikker var med og så på.

Skrevet

Hjullager lager mest lyd når det er press på lageret. Dersom du mener lyden blir sterkere når du svinger til venstre er det på høyre side ett evt hjullager som er gåent. For å sjekke slark er det å dra kraftig i hjulet, ta tak oppe og nede og ikke vær beskjeden :lol:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...