Racingdude Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Vil tro det er drivknuten eller att det har falt av ett lodd på felgen hvis du ikke hører no til lageret når du snurrer på hjulet
Racingdude Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Du kan jo evt prøve å kjøre i 8 tall med tanke på drivaksel... Eller så er det jo som nevnt her tidligere å jekke den opp foran og dra den opp til ca 100, dra den ut av gir og stoppe motor`n=)
Klinz Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Ville prøvd å jekke opp bilen, så begge fremhjulene er klar av bakken.Start opp bilen, sett den i gir og prøv å kjør. Da vil du jo høre eventuelle lyder som er der. Få en til å sitte utenfor til å høre og se etter feil. Prøv de og sjå ka so skjer! Bilen er bakhjulstrekk. so da fere den nok ab gårde!! hadde blitt eit morsomt syn!!!
Racingdude Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Ville prøvd å jekke opp bilen, så begge fremhjulene er klar av bakken.Start opp bilen, sett den i gir og prøv å kjør. Da vil du jo høre eventuelle lyder som er der. Få en til å sitte utenfor til å høre og se etter feil. Prøv de og sjå ka so skjer! Bilen er bakhjulstrekk. so da fere den nok ab gårde!! hadde blitt eit morsomt syn!!! siden når ble vectra bakhjulstrekk a?
ComfySport Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Det virker som hjullager. Men uansett må du ha ut drivakselen for å sjekke/skifte hjullager da kan du jo kjenne på drivakselen /drivknuten. Hvis ikke mansjetten er tett så kommer det vann inn og det er bare spørsmål om tid før det går i stykker. Vil tippe at du har ett dobbeltlager i navet. Disse må presses i med verkstedspresse med mindre du har en løsning på det. Du kan evt. få verksted til å gjøre pressinga dvs. levere navet på morgenen og hente det på ettermiddagen). Gjorde det samme i forrige uke med fruens Mondeo. Uansett Lykke til! Mvh -GV-
Klinz Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Kan ikke få med meg alt på ein sein søndag, etter ei hard helg! såg bare i avetaren eg:-) God natt...
Fixfax Skrevet Mai 24, 2009 Skrevet Mai 24, 2009 Jeg hadde en slik bil, med samme symptomer, var skråsikker på at det var en drivaksel, men viste seg og være girkassa rett og slett. Skraper det om du kjører og så trår inn clutchen da?
Kobar Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 ulyden forsvinner kun ved gasspådrag og ved sving til venstre
Vegard Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Hvis lyden forsvinner når du svinger til venstre har du et gåent lager på venstre side. Blir det værre med sving til høyre? Dersom det rister i rattet i tilegg er det i forstillinga.
Kobar Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 vegard: er du helt sikker på dette? trodde d va motsatt jeg
Fixfax Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 er det ikke slakk, eller ulyd når du snurrer hjulet i lufta er det ikke hjullager.... Drivaksel sikkert
Kobar Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Skrevet Mai 25, 2009 ulyden hører man ikke til før man når ca 30-40km/t!
Hansh Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Har selv opplevd å ikke være 100% sikker på at det var hjullager før hjul og bremser var fjernet og jeg etterpå snurret på kun lageret. Dette var foran på E46'en og en mekanikker var med og så på.
JTS77 Skrevet Mai 25, 2009 Skrevet Mai 25, 2009 Hjullager lager mest lyd når det er press på lageret. Dersom du mener lyden blir sterkere når du svinger til venstre er det på høyre side ett evt hjullager som er gåent. For å sjekke slark er det å dra kraftig i hjulet, ta tak oppe og nede og ikke vær beskjeden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå