Opticus Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 Jeg er i ferd med å oppgradere lydanlegget, følg med om du er interessert så skal jeg si ifra hva som kan gå galt underveis, for det er jeg en mester på å finne ut! Deler som er i hus: -kabler -kabelsko -kontakt fra bmw(61136920092) -Blaupunkt THA-555 -DLS R4 (faktisk ikke sikker på om de passer enda) -Sikring(ved batteriet for å gjøre det så det blir godkjent av forsikringsselskapet dersom det skulle skje noe, samt trygghet for meg selv) -Blaupunkt pnp kabler -Earthquake SWS-8x (4ohm) skal bytte høyttalere forran, subber og sette på en forsterker første bilde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Mai 24, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2009 Oversikt: Åpne disse med en mynt, skru de 90 grader den ene eller andre veien og plukk de ut Skru opp disse med fingrene Batteriet med den rare dingsen oppå, dobbelkontakten jeg har koblet med på her trenger delenr 61136920092(den som ligger til venstre på bilde i første posten) fra bmw, koster ca 20kr. Kan bare dra ut denne kontakten, det skjedde ingenting med bilen etterpå(det visste jeg ikke på forhånd men håpet på det beste) ferdig koblet, festet sikringen med dobbelsidig tape fra biltema, siden denne ikke henger oppned eller på en vegg vil dette holde i massevis på denne sikringen. festet den metallbøylen over batteriet igjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Mai 24, 2009 Share Skrevet Mai 24, 2009 ahh..skal bli spennende å følge med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 3, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 3, 2009 Forløpig erfaring(har aldri mekka på bil før) er at man stort sett kan røske og rive ganske hardt uten at noe går i stykker og man får til det meste bare man river hardt nok og sjekker at det ikke er skrudd fast før man starter å røske for hardt i ting AC revet ut med makt, ingenting gikk i stykker stereo skrudd ut startet kabling ved baksetet, på vei opp baggasjen, kommet meg frem prøverkjører forsterkeren! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 5, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2009 kommer med flere bilder fra førerdøra dersom det er stemning for det? tenkte jeg skulle ta den i morra stemningsbilde ferdig med passasjerdøra(tok et par timer med mange pauser og ingen hast) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Dette må følges med på ser ut som en kjempe jobb å dra kabler.. hehe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Richirich Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 morsomt at noen river ut interiøret på såpass nye biler legge kabler er noe av det morsomste jeg veit om ! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2009 ja, tok sin tid å rive ut og legge kablene, men det gikk nå det også fordelen med at bilen er såpass ny er jo at plasten ikke er så porøs og ryker like lett glemte ta flere bilder, fikk besøk så ble litt stress å bli ferdig, men etter det siste bilde så sagde jeg hull til diskanten, satte på delefilteret og smalt sammen døra igjen. kan ta bilde av ferdig produkt etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Juni 6, 2009 Share Skrevet Juni 6, 2009 Spennende prosjekt å følge med på.. Kult å se noen som går så grundig tilverks og klarer å gjøre det slik at omtrent ser orginalt ut og ikke en røys med høytaler og phonokabler på kryss og tvers. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 6, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2009 ja, jeg prøver å få det til å se så originalt ut som mulig, lyden er forresten hevet til at det ikke kan sammenlignes med hvordan det var originalt allerede og nå har ikke høyttalerne spilt seg inn og jeg har ikke fintunet forsterkeren heller enda, har bare gjort noen gove settings på den. tenkte jeg skulle ta meg litt tid til å stille inn forsterkeren når subbene er på plass, de får forresten egen kanal på forsterkeren med nye kabler, ellers er alt av original kabling til høyttalere brukt(måtte selvfølgelig legge opp litt nytt iom at jeg har koblet på et nytt system i døra, men kabling frem til døra er gammel) her er døren ferdig montert Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2009 Forsterkermontering og opplegg av strøm til forsterkeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ThomasB Skrevet Juni 7, 2009 Share Skrevet Juni 7, 2009 Ser bra ut Men ang. den forsterkeren din THA 555, (vurderer en slik selv.) kobler du bare sub på? har jeg forstått det slik at den driver 2høytalerpar og 1 subwoofer? Du kobler bare strøm, jord, og den kabelen eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 7, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2009 Ser bra ut Men ang. den forsterkeren din THA 555, (vurderer en slik selv.) kobler du bare sub på? har jeg forstått det slik at den driver 2høytalerpar og 1 subwoofer? Du kobler bare strøm, jord, og den kabelen eller? jo takk tha-555'en driver front og bak på begge sider, samt subben når de kommer i hus, hva du vil at den skal drive velger du selv, men står hvertfall på kontaktene at de går til front(høyre+venstre) og bak(høyre+venste) også står sub kanalen ubrukt forløpig. Jeg kjørte strømmen med kablene som fulgte med, det fungerte, men pga lesing i forum og blaupunkt selv anbefaler egne strømkabler så valgte jeg å koble opp egne kabler, hvis du er bekymret for forsikring og vil følge forskrifter så sett på en sikring på den positive ledningen fra batteriet max 42cm fra batteriet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 8, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 8, 2009 kort oppdatering, sws'ene har ankommet Norge og kommer mest sannsynlig til meg i morgen! lyden i bilen har vært litt merkelig etter jeg lyttet litt, så jeg bestemte meg for å finne ut om jeg hadde koblet speilvendt et eller annet sted og det hadde jeg, det hjalp betraktelig å få koblet pluss på pluss og motsatt, litt vanskelig å beskrive hvordan det høres ut når man kobler feil, men det er bare et sted jeg kunne koble feil og det gjorde jeg selvfølgelig, Blå/Brun er - kabel, blå/svart og blå/hvit er tilhørende + kabel ser også elementene beveger seg korrekt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Opticus Skrevet Juni 9, 2009 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2009 her er jeg igang med å sette inn subben på passasjersiden, skal ta flere når jeg tar førersiden. Det som må gjøres er å bygge elementet litt opp og jeg er for lat til å lage spacer så jeg bruker silicon, regner med dette har tørket ganske godt til i morgen så da kommer det sikkert en oppdatering til, må passe på å forsegle boksen så luften blir flyttet i riktig retning, elementet er også litt for høyt til å passe direkte inn, men formen er helt perfekt, det sto 6,5" der fra før men verdens minste magnet, så jeg regner med denne 8" oppgradering vil høres ganske godt i bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå