Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg bare lurer på hva som er ulempene ved en lakkering av bil ?

Tenker da på godkjenning (siden du skifter farge på bilen) osv.

Evt for videresalg.. Noen kan jo finne på å spekulere i om bilen har vært utsatt for ulykke feks.

Og hva vil det evt koste å få hel-lakkert en e46 clubsport (vil ha evt en lysere blå farge feks estorill blå ) Og lakken må bli minst like strøken som den originale lakken sølv metallic!

På forhånd takk!

Skrevet
Okey, prisen er forsåvidt ikke uventet. Men så er det mer det med vognkortet jeg tenker på..

det skal du ikke bekymre deg for er bare å møte opp på trafikk stasjonen så ordner di med farge bytte i vognkortet. Hender faktisk det holder å ringe inn å si ifra at bilen har en annen farge.

Skrevet

la meg bare si: du får det du betaler for. betaler du 15000 tusen for et fargebytte som medfører at alle karosseri deler må lakkeres innvenndig i TILEGG til utvendig, ville jeg regnet med IALLEFALL 30.000 om du er kresen og stiller høye krav til finish (eks sliperiper, sig, støvkorn osv.)

det er MYE jobb, MYE demontering og mange timer for å hellakkere en bil i en annen farge. regner ikke med at du har tenkt til og omlakkere motorrom, så som du sier kan en jo spekulere litt i Hvorfor bilen er omlakkert. jeg personlig som er biloppretterlærling ser så mye dårlig lakkarbeid at biler som er omlakkert og som det skrytes av i annonser styrer jeg konsekvent unna.. men men.

iallefall, hadde jeg vært deg hadde jeg vel spørt meg selv: er fargen på bilen min så ille? hehe, lykke til med fargevalg og lakkering!:)

PS: videre varierer prisen veldig i forhold til hvor mye grunnarbeid som må gjøres, f eks sparkling, rustsliping osv.! for å få en nøyaktig pris må du stikke innom et verksted og få et tilbud av de:)

Mvh Morten Lie:)

• 3 months later...
Skrevet
la meg bare si: du får det du betaler for. betaler du 15000 tusen for et fargebytte som medfører at alle karosseri deler må lakkeres innvenndig i TILEGG til utvendig, ville jeg regnet med IALLEFALL 30.000 om du er kresen og stiller høye krav til finish (eks sliperiper, sig, støvkorn osv.)

det er MYE jobb, MYE demontering og mange timer for å hellakkere en bil i en annen farge. regner ikke med at du har tenkt til og omlakkere motorrom, så som du sier kan en jo spekulere litt i Hvorfor bilen er omlakkert. jeg personlig som er biloppretterlærling ser så mye dårlig lakkarbeid at biler som er omlakkert og som det skrytes av i annonser styrer jeg konsekvent unna.. men men.

iallefall, hadde jeg vært deg hadde jeg vel spørt meg selv: er fargen på bilen min så ille? hehe, lykke til med fargevalg og lakkering!:)

PS: videre varierer prisen veldig i forhold til hvor mye grunnarbeid som må gjøres, f eks sparkling, rustsliping osv.! for å få en nøyaktig pris må du stikke innom et verksted og få et tilbud av de:)

Mvh Morten Lie:)

Okey, veldig sent svar her! Men kom til slutt.

Du har nok veldig rett i det du sier, men det er nok mange som virkelig koster på bilene sine også! Men jeg vet ikke om jeg gidder å bruke 30 tusen for en bil, som jeg kanskje vil selge til fordel for M3 om ikke så veldig lenge allikevel!

Skrevet

det hadde jeg aldri i verden gjort hadde jeg vært deg.. er noe annet om bilen virkelig trenger et lag med lakk, da kan man jo begynne å vurdere fargeskifte.

før dette vil man aldri kunne rettferdiggjøre fargeskifte økonomisk iallefall, og IALLEFALL ikke om en skal selge bilen senere. selv om du syns sølv er kjedelig, er det sammen med svart en av verdens mest brukte billakkfarger.

så jeg hadde nok beholdt bilen i dens originale farge, og spart til m3:)

lykke til uansett valg!

Skrevet
Ot: Ute å kjørte i fredrikstad i dag trådstarter?

Hehe, det var deg altså ;) Det gikk noen tanker igjennom hodet mitt, og jeg følte du "fulgte" etter meg... jeg hadde lyst til å se hvor lenge du fulgte meg før jeg dro mot moss igjen :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...