Ad|oS Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Bilen min er etter mye om og men blitt 95% ren i motorrommet, men det ligger litt stygge flekker igjen etter at voksen ikke ble fjernet på bilen da den var ny. Det er da brune flekker litt rundt om på motoren, og det er noe som ikke er holdbart. Har skrubbet mye, men får dem bare ikke vekk. Noen som vet om noen vidundermidler som jeg kan bruke for å få det vekk, eller bør jeg bare bruke veldig fint pussepapir å rett å slett pusse det vekk? Og siden jeg er i gang, hvordan kan jeg fjerne lakk på plast? Forrige eier har gjort et par ikke så veldig vellykkede forsøk på å lakkere litt plastdeler i motorrommet, noe jeg vil ha vekk. Hva kan man ha på for å fjerne lakken, og hvor får man kjøpt dette? Vurderer også å fjerne lakken på listene på bilen, så kunne vel brukt det samme her... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sjynå Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 prøv wd40 på voksen, funka på mine deksel lakkfjerner får du kjøpt hos en lakkforhandler eller der de selger maling og slikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenLie Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 jeg ville tro at sterk oljebasert avfetting og god steaming i motorromet vil ordne det, med tilskudd av tynner eller lignende? når det gjelder disse motorromsdetaljene er vel ikke problemet og få av lakken, problemet er vel og få et brukbart resultat etterpå - den beste løsningen er kansje og få en lakkerer til og sprøyte det i den fargen du ønsker? spesielt utvendig. veldig mange som lakkerer plast lakkerer UTEN plastprimer - da gasser plasten og fargen sitter rett og slett ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå