icc Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Legger seg på sånn 500-600 rpm når den blir varm, går greit opp til 6500 rpm så regner med at det ikke er relatert til bensin/tenning. Kan det være pga. et dårlig lager elns? Har litt hvining av og til foran i motoren på lave turtall, regner med at det er et lager i dynamo som begynner å bli sliten. (Nei, er ikke reima) Kan det være at jeg har bytta om på de to små slangene fra fordeleren (Jetronic) og opp til innsuget da jeg har satt i fordeleren igjen? Luftmassemåler? og hvordan sjekker jeg den? Lekkasjer i vakuum systemet? og hvordan finner jeg de? Skal i allefall begynne med å sjekke veivhusventilasjonsslangen, da denne har vært dårlig før... Takker for alle tips
Superbeetle Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Tomgangsregulator! Sitter på innsuget i forbindelse med belgen fra lmm. Ta denne ut og rens den i bensin/forgasserrens/startgass etc..
OverKill Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 nr. 30 ? Det er tomgangsregulatoren av den gamle typen du har hvis den ser slik ut som nr. 30, den går ikke an å rense mener jeg. Kun den nye typen.
Fliid Posted May 25, 2009 Posted May 25, 2009 Fult så enkelt er det ikke. Heng på fjør i H leddet som er i forbindelse med vannsirkulasjon , er ikke ukjent. På den ene siden er det vann, på den andre siden er luft. Denne kan ikke repareres. Fjøren blir altså regulert mtp vannets temperatur og gir av den grunn en viss mengde luft . l-Jetronic styring er forøvrig en meget kurant styring når den fungerer. Lite elektronisk, mest mekanisk. Og det er jo fint : )
Recommended Posts