T16 Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Tenkte bare å dele ei kjedelig erfaring idag, har bestilt litt stæsj til E90en fra USA bl.a ei Vorsteiner frontleppe. Den var for stor til å sendes med USPS slik at jeg kunne fått den med Posten, så firmaet jeg bestilte sendte den med Schenker flyfrakt. Fikk faktura idag fra Schenker for fortollinga, så i tillegg til frakta(usa-> døra mi i tromsø) som jeg har forhandsbetalt skal dem ha : 370kr i terminalavgift. 312,50kr for handling. 337,50kr for levering inkl. drivstoff. 462,50kr i fortollingsgebyr. i tillegg skal dem selvfølgelig ha mva for delene. Fakturaen har 1 DAG(!) betalingsfrist... Hva kan man gjøre, må jo bare betale, dem har jo trossalt varene i varetekt og sender dem vel i "retur" hvis man ikke betaler tidsnok. Tiltross for flyfrakt så har pakken nå brukt 11 dager og ligger enda i Trondheim...Har handla en del utenlands men aldri opplevd noen som slenger på så mye syke gebyrer, så folkens styr unna Schenker... bruk Jetcarrier eller hvis det går, vanlig post. Sånn da har jeg fått blåst ut litt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Oi! Har vært borti at avgiftene overgår prisen på varen men det der var ekstremt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rayman Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Hadde noelunde samme opplegge som deg, men ikke fullt så galt din tok jo kaka da.. Jeg kjøpte en diff ifra Tyskland ikke så veldig stor pakke, men veide 50kg. Betalte for varen + 450kr til selger for frakt ifra Tyskland til min adresse i Norge og fikk også selger til å skrive at verdi på varen var 120€. Når pakka var i Oslo inn til tollen ble jeg oppringt for å betale MVA, toll div gebyrer! Jeg hadde da forventet en sum på 25% av verdi på pakka som er normalt, men... Måtte betale +25% moms + 4 forskjellige avgifter og piss til fraktselskapet.. Endte opp med å betale avgifter og moms for det dobbelte av verdi på varen Og selvfølgelig om det ikke betales så ble det ikke noe vare i det hele tatt.. Så lurer faen meg på hva vi betaler for da vi betaler for "frakt" hjem til vår adresse................ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T16 Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Ja man kan virkelig lure på hva man betaler for når man betaler for frakt... at man må betale fortollingsgebyr på noen hundre lapper og moms for det man har kjøpt er jo bare rett og rimelig, men etter man har betalt X antall dollar for ei frakt som var dyr i utganspunktet skal plutselig skal bli presentert for gebyr for det ene og det andre med 1 dags betalingsfrist er jo bare mafia butikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Silver Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Var borti noe det samme når jeg kjøpte felgene mine fra usa. Betalte selger frakt fra USA til min hjemme adresse. Schenker fraktet dette fra norge å hjem til meg. Dette tok de mellom 2000 og 3000 i gebyrer for. Helt sykt. Jeg skulle sikkert sjekket opp dette med frakte selskapet, men ga faen å betalte. noe som kansje var litt dumt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
miata Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Fra USA lønner det seg ofte å bruke JetCarrier.com eller UPS, om det haster.. Fikk en palle fra UK, momsen var på på ca 265,- CargoPartner heter de som fortolla pallen.. Fortolling : 455,- Uttleggsprovisjon : 350,- Spedisjon : 160,- mva avgifter : 238,- ekspidisjon : 92,- moms (av gebyr) : 264,25 ------------------------------------- total 1559,25 ===================== Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 jaja, allikavel bedre enn DHL. Hos dem måtte jeg betale liknende gebyrer, men esken jeg fikk var tom. Dette var bestilling fra USA, og ved ankomst i oslo veide eksen 6 kilo, og i bergen 2 kg.....allikavel ville ikke dhl erstatte noe. Jeg hater dem enda. Trenger ikke være forsker for å forstå at det var en dhl\cargo ansatt som har stjålet.... så mye rart i den bransjen der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 hadde bestilt Mtech til min bil fra tyskland i januar en gang, ble sendt via DHL og i stedet for å betale 970kr som da utgjorde 25% av det jeg betalte for stylinga og frakta, fikk jeg en regning på nesten 1700kr . Jævla idiotisk at de skal drive me sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T16 Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 jaja, allikavel bedre enn DHL. Hos dem måtte jeg betale liknende gebyrer, men esken jeg fikk var tom. Dette var bestilling fra USA, og ved ankomst i oslo veide eksen 6 kilo, og i bergen 2 kg.....allikavel ville ikke dhl erstatte noe. Jeg hater dem enda. Trenger ikke være forsker for å forstå at det var en dhl\cargo ansatt som har stjålet....så mye rart i den bransjen der. Det er lurt å merke pakken som skadet når du mottar den uansett om den ser hel og fin ut, for da er det litt lettere å klage. Er mye snusk i den bransjen! Vet av flere som kjører ut varer for transportører som plutselig kommer med nye klær og diverse i tia når nye kolleksjoner skal ut i butikkene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Jeg sendte Bilen min hjem fra USA med Schenker .for de var billigest, ca 11.000,- kr,men tok over en mnd før jeg fikk bilen, og da jeg fikk den var alt som var inni stjålet,inkludert CD`er ,GPS`en min og noen blader,samt all bensinen ,untatt 0,5 liter. og et par dager før bilen var fremme i norge fikk jeg en regning på 3000,- kr for "handling". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T16 Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Jeg sendte Bilen min hjem fra USA med Schenker .for de var billigest, ca 11.000,- kr,men tok over en mnd før jeg fikk bilen, og da jeg fikk den var alt som var inni stjålet,inkludert CD`er ,GPS`en min og noen blader,samt all bensinen ,untatt 0,5 liter.og et par dager før bilen var fremme i norge fikk jeg en regning på 3000,- kr for "handling". SURT! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 jepp,men heldigvis var resten av bilen i bra stand.men kjipt å miste TomTom GPS`en min,selv om det var kun amerikanske kart på den. jeg trøster meg med at den var innstilt på norsk meny,og at tyvene forhåpentligvis fikk problemer med å finne fram på menyen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå