Hitokiri Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Plutselig slutta vifta i AC-en å gå i dag. Har sjekket sikringer, men alt er tilsynelatende i orden. Hva er problemet da? E39. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Kanskje for lite gass. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 What? Er det ikke bare en vifte? Jeg sjekka at kaldluftkompressoren eller hva det er gikk. AC-en fungerer også ellers, bortsett fra at det ikke kommer luft, selvsagt. Bytta denne hva det nå er, motstanden, i fjor en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Jeg tror todleif mente vifta forann ac-radiatoren... Men du snakker vel om "kupevifta" Det er vel et "vanlig" problem at klimapanelet tar kvelden i e39, så hvis formotstanden allerede er skifta ville jeg holdt en knapp på det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Hmmmm... Men burde ikke da hele panelet vært dødt? Jeg trykker på knapper og hører at det skjer ting inni der liksom. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Jeg er ikke helt 100% sikker her, men jeg mener å ha lest om folk med symptomer som er like som hvis formotstanden er gåen. Altså vifta går av og på eller går ikke i det hele tatt. Og det har da vist seg at det er panelet... Men som sagt, ikke 100% sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 Ok, hva snakker vi om da? Selve panelet med knapper og sånt, eller et kretskort bak det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Det er en og samme enhet. Vet ikke nøyaktig hva som går i stykker... Sikkert noen her som vet det, og kan bekrefte/avkrefte om dette kan være problemet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
530diesel Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 har du sjekka 50A sikringen som er under dashbordet bak hanskerommet? bak hanskerommet er det 2 sikringer en på 40A og en 50A disse er ikke lett å se, du må demontere hanskerommet. dette vist du mente a-c vifta , det er den som er fremme i grillen på bilen er det vifta i coupen du mener er det som nevnt flere ting som kan være galt. vifta inni varmeapperatet kan være gåen, motstanden kan være ferdig forde om den ble byttet for en stund siden. er det sjelda du hører når du trykker på knappene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Jeg mener kupèvifta... spjelda? Ja, de hører jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hitokiri Skrevet Mai 27, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2009 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cumberdale Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 ikke for å hijacke tråden din, men jeg har litt av det samme problemet bare stikk motsatt, kupèvifta slutter ikke å gå noen ganger selv om tenningen er av. Og av og til ruser den seg opp for ingen grunn og har problemer med å ha jevnt turtall. Ingen endring på styrken i panelet. e39 98mod. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 ikke for å hijacke tråden din, men jeg har litt av det samme problemet bare stikk motsatt, kupèvifta slutter ikke å gå noen ganger selv om tenningen er av. Og av og til ruser den seg opp for ingen grunn og har problemer med å ha jevnt turtall. Ingen endring på styrken i panelet. e39 98mod. Dette tyder mye imot viftesluttsteget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cumberdale Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 ikke for å hijacke tråden din, men jeg har litt av det samme problemet bare stikk motsatt, kupèvifta slutter ikke å gå noen ganger selv om tenningen er av. Og av og til ruser den seg opp for ingen grunn og har problemer med å ha jevnt turtall. Ingen endring på styrken i panelet. e39 98mod. Dette tyder mye imot viftesluttsteget. dvs? hadde en knapp på vifteregulatoren selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hillmar Skrevet Mai 27, 2009 Share Skrevet Mai 27, 2009 Dvs. denne: http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=29 Er lett å bytte og koster vel 6-700kr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå